تأکید عمان بر تعهد به عبور بدون عوارضِ کشتیها از تنگه هرمز
نتانیاهو: کار ما با ایران هنوز پایان نیافته است
بازدید روسای جمهور آذربایجان و ترکمنستان از فضولی
مارکو روبیو به کشورهای خلیج عربی سفر خواهد کرد
افزایش محکومیت ودود اسدی همزمان با تشکیل پروندهای جدید علیه فعالان آذربایجانی به دلیل نوشتن نامه به پزشکیان
تهدید و بازجویی چندساعته مادر و برادر یوسف کاری؛ فشار به خانواده برای موضعگیری علیه عباس لسانی
وضعیت فاجعهبار میدان حسن پادشاه در تبریز
نان در تهران تا ۱۰۰ درصد گران شد
مایک والتز: در برجام این ایران بود که تعیین میکرد بازرسان به چه مکانهایی دسترسی داشته باشند
رشد اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۴ بدون احتساب نفت منفی شد
آمریکا برای فروش نفت ایران مجوز دو ماهه صادر کرد
ونس: در صورت آزادسازی داراییهای ایران، پول آن صرف خرید محصولات کشاورزی آمریکا خواهد شد
عارف: ما برادر بزرگ کشورهای منطقه هستیم
ترامپ دوباره ملونی را هدف گرفت؛ ایتالیا ما را تنها گذاشت
نخستوزیر بریتانیا استعفا کرد
کشف سلاح و مواد مخدر در حادثه گروگانگیری تبریز
قطعیهای گسترده برق در تبریز؛ فلج شدن واحدهای تولیدی
در زنجان اموال ۱۴ نفر دیگر مصادره شد؛ اتهام «جاسوسی» علیه دهها نفر
بازار نفت چین هنوز از شوک جنگ ایران خارج نشده است
حادثه در قلب صنعت گاز قطر دهها قربانی بر جا گذاشت
نخستوزیر پاکستان: ایران و آمریکا به دنبال حل اختلافات از راه مذاکره هستند
زلنسکی: اوکراین آماده تولید موشکهای پاتریوت است
عراقچی: در مذاکرات سوئیس بر سر چند موضوع مهم توافق حاصل شد
مذاکرات آمریکا و ایران؛ توافق بر سر نقشه راه ۶۰ روزه برای دستیابی به توافق نهایی
رسانههای حکومتی ایران مدعی توقف مذاکرات سوئیس شدند
هشدار ترامپ به ایران: اگر جلوی حزبالله را نگیرید، شدیدتر حمله میکنیم
پایان دور نخست مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس
پاکستان: ذخایر هستهای جمهوری اسلامی همچنان در زیر زمین نگهداری میشود
پزشکیان: ۲۰ میلیون بشکه نفت به سپاه دادیم
توقف کامل فروش بنزین در سراسر کریمه
پزشکیان: نگرانم مردم ناراضی برای اعتراض به خیابان بیایند
نماینده خامنهای در سپاه: از آرمان نابودی اسرائیل دست نمیکشیم
پزشکیان: تنها نکته آمریکا این است که ما بمب اتم نداشته باشیم
تجمع کارکنان علوم پزشکی قزوین در اعتراض به شرایط کاری
رئیس اتاق بازرگانی تبریز: سهم آذربایجان از وامهای دولتی ناعادلانه است
در حضور استاندار آذربایجان شرقی؛ تقدیر مبتکر «طرح بسندگی زبان فارسی» از مدیری که حق تحصیل به زبان مادری را انکار کرده بود
جان حسین شعربافیپور در زندان تبریز در خطر است
وزیر دارایی اسرائیل: حتی با درخواست آمریکا هم از لبنان خارج نمیشویم
سیبیاس: درگیری اسرائیل و حزبالله به دستور کار نخستین روز مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس افزوده شد
بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره مذاکرات در سوئیس
ترامپ: تنها آمریکا درباره عوارض تنگه هرمز تصمیم میگیرد
سپاه پاسداران از «بسته شدن تنگه هرمز» خبر داد
بازداشت ۴۸۰ نفر در آذربایجان غربی؛ موج سرکوب امنیتی ادامه دارد
گوناز تی وی: ملل غیر فارس که با روی کار آمدن حکومت راسیستی پهلوی دچار تبعیض ها وبی عدالتی های فراوان از سوی دولت های مرکزی شده اند، بیشترین منابع زیر زمینی و ثروت های خدادادی جغرافیای موسوم به ایران را نیز در اختیار دارند. با این وجود دولت های مرکزی همواره اقدام به چپاول این منابع نموده و ضمن انکار هویت و زبان این ملل، پروسه آسیمیلاسیون فارس محور را نیز تسریع بخشیده اند. این اقدامات که با روی کار آمدن رژیم اسلامی تشدید یافته، باعث شکل گیری جنبش های مردمی اعتراضی در بین ملل غیر فارس شده است.
به گزارش گوناز تی وی، جنبش "جیش العدل" بلوچستان یکی از این حرکت های مردمی است که بر علیه ستم های رژیم اسلامی ایران بر ملت بلوچ فعالیت می کند. این جنبش با در پیش گرفتن رویکرد مسلحانه در کنار فعالیت های مدنی، توانسته ضربه های امنیتی فراوانی به رژیم اسلامی وارد کند.
رسانه های حکومتی همواره سعی داشته اند جیش العدل را به عنوان یک گروه اسلام گرای افراطی معرفی کنند اما جدیدترین مصاحبه رهبر این گروه حاکی از تقدم خواست های ملی بر مذهبی آن می باشد.
صلاح الدین فاروقی رهبر سازمان "جیش العدل" در اولین گفتگوى اختصاصى با " العربيه.نت فارسى" از تغيير خط مشى سياسى اين سازمان خبر داده و گفته است كه هدف اين سازمان "برقرارى نظام سياسى فدرال در ايران" و "احقاق حقوق مردم بلوچ و اهل سنت" و ساير اقليتهاى قومى و مذهبى در اين کشور است. وى تأكيد كرد كه این تشکیلات با حكومت جمهورى اسلامى، جنگ فرقه ای ميان دو مذهب شيعه و سنى را در پیش نگرفته است.
فاروقى با نفى ارتباط "جيش العدل" با جريان های تندرو مانند "القاعده" يا "داعش" گفت، "اين ذهنيت ناشى از تبليغات و اتهامات حكومت ايران عليه اين سازمان است تا وجهه آنان را نزد افكار عمومى تخريب نمايد".
وى با بيان اينكه جنگ مسلحانه "جیش العدل" تا آنچه که "رفع تبعيض عليه مردم بلوچ واهل سنت در ايران" نامید ادامه خواهد داشت، گفت كه جيش العدل "فعالیت مسلحانه را بهترین و موثرترین راه" در كنار دیگر روشهای مبارزاتی مسالمت أمیز می داند.
1- سازمان جیش العدل عملیات اخیر علیه نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران ایران را با چه هدفی انجام داده است؟
جواب: تمام فعالیت های مسلحانه و مدنی که سازمان در دستور کار خود قرار داده است با اهداف خاصی که در منشور سازمان مشخص شده است صورت می گیرد. وهمانطور که قبلا بارها اعلام نموده ایم تمام فعالیت های ما حالت دفاعي دارد. ما به حقوق کسی تعرض نمی کنیم وتعرض به حقوق بی گناهان را حرام می دانیم و چون 35 سال است به تمامی حقوق ما تعرض شده لذا ما فقط در مقابل تجاوزات رژیم از خود و مذهب و مقدسات و ملت خود دفاع می کنیم و تا زمانی که رژیم آخوندی دست از جنایت علیه اهل سنت ایران وملت بلوچستان بر ندارد دفاع از جامعه ی مظلوم اهل سنت و ملت ستمدیده بلوچستان هدف و آرمان ما خواهد بود .
2- دولت جمهوری اسلامی ایران سازمان شما را بعنوان یک جریان تکفیری مرتبط با القاعده معرفی می کند .. آیا شما با القاعده ارتباطی دارید؟ وگر نه خط و مشی شما چیست؟
جواب: این گفته حکومت گران رژیم ايران اتهامی بیش علیه ما نیست این تهمت را با صراحت رد می کنیم. سازمان ما ارتباط با کشورها و سازمان هایی که رژیم ادعا می کند را کاملا رد می نماید . این عادت رژیم آخوندی می باشد و در طول سی و پنج سال رژیم تمامی مخالفان مذهبی ، سیاسی و قومی خود را به ارتباطاتی ناکرده متهم نموده است و در همین راستا گاهی ما را مرتبط با استکبار جهانی اعلام می کند تا اذهان جامعه ی جهان اسلام و بخصوص اهل سنت ایران را نسبت به سازمان تخریب نماید و گاهی مرتبط با القاعده و داعش معرفی می نماید تا افکار جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری و بین المللی را در رابطه با ما خراب نماید. اما سازمان تمامی این اتهامات را رد می كند.
3- حکومت ایران اقدامات شما را در راستای جنگ فرقه ای میان سنی و شیعه تلقی می کند. آیا مبارزه شما با حکومت ایران از این مسئله نشأت می گیرد یا بر اساس مطالبات قومی و مذهبى است؟
جواب: جنگ ما با حکومت فاشیست ایران است و ما با هیچ اقلیت مذهبی جنگی نداریم . بیشتر ملت ایران اعم از شیعه وسنی و دیگر اقلیت های مذهبی تحت فشار توسط یک گروه فاشیست چند درصدی قرار دارند و کشتار ملت ایران بعد از انتخابات سال 88 این ادعا را ثابت می کند. لذا ما با اقلیت های مذهبی هیچ مشکلی نداریم و جنگ دفاعی ما هیچ اقلیت مذهبی و يا مذهب خاصي را هدف قرار نمي دهد. بلکه چون حکومت ایران یک حکومت مذهبی متعصب شیعی است لذا حکومت تمام مخالفان خود را جزء مخالفان مذهبی قرار می دهد. واین جزء اهداف حکومت ایران است که مخالفت ها را رنگ مذهبی می دهد همانطور که حکومت ایران، انقلاب ملی ملت سوریه را با اعزام نیروهای سپاه قدس و بسیجی های افغان وپاکستانی که در ایران آموزش نظامی می دیدند، به سوریه جهت مقابله با ملت انقلابی آن توانست این انقلاب ملی را به یک جنگ مذهبی تمام عیار تبدیل نماید. و در جنگ دفاعي ما نیز تلاش می نماید تا این مبارزات دفاعی جهت احقاق حقوق مذهبی و ملی ملت بلوچستان را به یک جنگ مذهبی تبدیل نماید که تابحال با هوشیاری افراد سازمان موفق به این مقصد شوم خود نشده است . مطالبات سازمان همانطور که در منشور سازمان مشخص شده است، سازمان خواهان نظامي فدرالیسم می باشد که سرنوشت ملت بلوچستان به خود مردم بلوچ واگذار شده و تمامی تبعیض های ناشی از مذهب و زبان برداشته شود و تمامی متجاوزین دست از تجاوز کشیده خاک بلوچستان را ترک نمایند .
4- آیا تأکید بر اولویت مطالبات قومی بلوچ یا آنچه که حقوق اولیه آنان می نامید می تواند ناشی از تغییرات در خط مشی و استراتژی تشکیلات شما باشد؟
جواب : لازم می دانم برای جواب این سوالتان مسئله را کمی واضح نمایم تا هدف سازمان در این رابطه برای مردم روشن گردد
در اینباره سازمان استراتژی که در دستور کار خود دارد یک استراتژی دفاعی است واین حق دفاع را وظیفه شرعی خود می داند .و ما اهداف مبارزان را مطابق با ایه قرآن می دانیم که می فرماید : أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُم ظُلِمُوا اجازه داده شده است برای مردم تا بجنگند چون برآنها ظلم شده است . اهداف ما فقط وفقط دفاعی وبرای رفع ظلم می باشد و دفاع از مظلوم را شرعا برخود لازم می دانیم ودفاع مظلوم آنقدر امری انسانی است که حضور پاک صلی الله علیه وسلم قبل از بعثت هم در پیمانی بنام حلف الفضول قسم یاد کردند تا از حق مظلوم دفاع نمایند و فرمودند : لَیَکُونُنَّ یَدًا وَاحِدةً مَعَ المَظلُومِ عَلَی الظَّالِمِ حَتَّی یُوءدّی إِلَیهِ حَقُّهُ قسم به الله ما در مدد و کمک کردن مظلوم مانند ید واحد می شویم تا اینکه ظالم حقش را ادا نماید .و در اهمیت این معاهده انسانی می فرماید : اگر در مقابل این معاهده شتران سرخی به من داده شود نمی پذیرم واگر دوباره برای همچنین عهدی فراخوانده شوم حتما شرکت خواهم کرد. لذا مبارزات ما کاملا دفاعی هستند ودفاع از مظلومان دنیا را امری شرعی می دانیم فرق نمی کند که مظلوم دارای چه دین ویا مذهب ودارای چه تفکری باشد . الگوی ما در برخود با انساینیت و دفع ظلم ورفع نظام طبقاتی خلفای راشدین هستند و از سیره آنان مسیر خود را تنظیم می نمائیم و بزرگان و الگوهای ما در صدراسلام حقوق همه را برابر دانسته و از حق همه مظلومان حتی مسیحیان ویهود در صورت مظلوم واقع شدن دفاع نموده اند همانطور که حضرت عمر رضی الله عنه برای دفاع از حق یک فرد مسیحی که محمد بن عمربن العاص اورا سیلی زده بود در حالی که عمربن العاص استاندارمصر بودند . پدروپسر را به مدینه خواستند و بعد از اثبات امر شلاق را به دست مسیحی دادند تا محمد بن عمر را تازیانه زده انتقام خود را از آن بگیرد وبا این روش حق مظلومی مسیحی را به او برگرداند. لذا ما برای رفع ظلم قیام نموده ایم تا حق مظلوم را از ظالم بازستانیم و حتی اگر مظلوم شیعه ویا مسیحی باشد بر خود لازم می دانیم از او دفاع نمائیم . البته چون در محدوده ی جغرافیائی ایران بر مسلمانان اهل سنت بیشترین ظلم واقع می شود و از بین اهل سنت بر ملت بلوچ بیشترین ظلمها تحمیل می گردد و ملت بلوچستان هم شاخه ای از اهل سنت می باشند ومبارزان ما اکثریت از بطن جامعه بلوچستان هستند لذا مطالبات مذهبی ،ملی وقومی ملت مظلوم بلوچستان را در اولویت قرار می دهیم .
5- آيا شما با دیگر گروه های سیاسی و احزاب و تشکل های اپوزوسیون ایرانی رابطه دارید و دیدگاه شما نسبت به نظام سیاسی مورد نظرتتان در ایران چیست ؟
جواب: بله سازمان ما با احزاب و تشکل های مخالف رژیم از جمله أحزاب جنبشهای وابسته به ملل غیر فارس روابط حسنه ای دارند .
و ما در ایران خواهان نظام فدرالی هستیم تا ملت ها خودمختار باشند . نظامی را قبول می کنیم که حقوق تمام ملت ها را بصورت کامل و عادلانه مورد توجه قرار دهد و نظامی که سرنوشت ملت ها را بدست صاحبان اصلی همان سرزمین بدهد تا ملت ها خود تعیین کننده سرنوشت خود باشند .
6- شما می گويید برای احقاق حقوق اهل سنت در ایران و آنچه که رفع تبعیض علیه سنی ها و بلوچ های می نامید "مبارزه می کنید"، مگر بلوچ ها و سایر اقلیت ها از چه تبعیض هایی رنج می برند؟
جواب: همه اقلیت های غیر شیعی و غیر فارس در ایران بطور رسمی با درجاتی از تبعیض بخصوص در خصوص دستیابی به کار ، آموزش و مسکن روبرو هستند . وآنقدر تبعیضات مذهبی و قومی وجود دارد که در سال 1999 دولت ایران بدلیل نقض آزادی های اقلیت های مذهبی در فهرست، "کشور با نگرانی های ویژه" قرار داده شده است. خصوصا چون بحث ما در مورد اقلیت اهل سنت و ملت بلوچستان است مختصری از تبعیض ها را بیان می داریم : بر اساس آمار صنعت و معدن نظام جمهوری اسلامی، بلوچستان با قرار گرفتن بر روی کمربند فلزی و معدنی جهان، و دارا بودن ذخایر غنی از کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، تالک، منیزیت، گل سفید و سنگهای ساختمانی و تزئینی بویژه گرانیت می¬باشد . با وجود این همه معادن ملت بلوچستان زیر خط فقر زندگى مى كنند.
اما ديگر موارد تبعي عبارتند از: الف: تبعیض در آزادی فکری که شامل آزادی در پذیرش عقیده ، نشر عقیده ، قلم ومطبوعات و آزادی تعلیم وتربیت است و متاسفانه مردم اهل سنت بلوچستان بصورت صددرصد از این حق خدادادی خود محروم می باشند. هیچ مسلمان بلوچی اجازه نشر عقاید خود را ندارد و همیشه هزاران آخوند با نام های مختلف برای ترویج و تحمیل عقاید شیعی به اهل سنت وخصوصا مردم بلوچستان وارد مناطق بلوچستان شده و ماهها در این باره تلاش می کنند وکلاس می گذارند وبرنامه های تفریحی برگزار می کنند تا بتوانند عقیده پوسیده خود را تحمیل نمایند. ولی بر عکس، مسلمانان اهل سنت حتی جهت تبلیغ مسایل مذهبی خود اجازه رفتن به شهرهای سنی نشین را هم ندارند و بازداشت شدن صدها گروه تبلیغی جماعت بلوچ در مناطق کردستان و خراسان و ترکمن صحرا دال براین امر می باشد و در رابطه با آزادی قلم ومطبوعات فقط کافیست یادی از شهید تفکر یعنی یعقوب مهرنهاد بکنیم تا به عمق فاجعه پی ببریم
ب : تبعیض درآزادی فردی و شخصی این آزادی شامل حق حیات ، حق دفاع ، امنیت شخصی ، آزادی در انتخاب مسکن، آزادی عبور و مرور و آزادی در مکاتبات و مکالمات می باشد . که متاسفانه تمامی مردم اهل سنت ایران وخصوصا مردم غیور بلوچستان از این آزادی ها بصورت صددرصد محروم می باشند. صددرصد مردم بلوچ در زندان های رژیم آخوندی ایران از حق دفاع محروم می باشند حتی در دادگاهها برای دفاع از حق قانونی خود از گرفتن وکیل هم محروم کرده می شوند.
ج : تبعیض در آزادی اقتصادی که شامل آزادی در انتخاب شغل، حق مالکیت شخصی و آزادی کسب و کار می باشد. که متأسفانه مشغولیت هزاران بلوچ با مدراک عالی و کارشناسی در قاچاق مواد غذایی و نفتی در مرزها شاهدی عیان بر این ماجراست در حالی که سیکل های غیر بومی جای فوق لیسانس های بلوچ را پر نموده اند.
د : تبعیض درآزادی سیاسی که حق مشارکت در امور اجتماعی و سیاسی و آزادی اجتماعات می باشد. در این رابطه هم تمامی اهل سنت ایران وخصوصا مردم فهمیده بلوچستان از حق مشارکت در امور اجتماعی خود محروم هستند و در جلسه ای که خاتمی در زاهدان با کادر اداری استان برگزار نمودند متوجه شدند و بر اساس اعتراض نماینده مردم سراوان در مجلس در زمان حکومت خاتمی عبدالعزیز دولتی در همان جلسه که فرمودند در این جمع سیصد نفری کادر اداری استان فقط سه نفر بومی بلوچ وجود دارد که خاتمی از این قضیه متأسف شدند. یعنی مردم نود درصدی بلوچ فقط وفقط یک در صد حق مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی خود را دارا می باشند. متاسفانه در کنار این همه بی مهری و محرومیت از تمامی حقوق خدادادی و فطری شان در تمام سی و پنج سال عمر سیاه حکومت آخوندی ایران بجای دادان حق شان بصورت کامل حذف فیزیکی شده و زیر پای بومی های متعصب چند درصدی فارس زبان خرد شدند.
7- برخی از احزاب و سازمان های سیاسی بلوچ از روش مسالمت آمیز مطالبات خود را دنبال می کنند و معتقدند که جنگ مسلحانه به ضرر بلوچ ها تمام می شود. نظر شما در مورد این دیدگاه چیست؟ و تا چه زمانی به عملیات مسلحانه ادامه خواهید داد؟
جواب – ما به نظرات همه احترام می گذاریم و خصوصا فعالان سیاسی ملت بلوچستان را محترم می شماریم اما حکومت ایران تنها حکومتی است که وجود احزاب سیاسی مخالف را به هیچ وجه تحمل نمی کند و وجود آنها را برابر با نابودی خود می داند لذا در حکومت ایران فعالیت مدنی و سیاسی جائی ندارد از اوایل پیروزی این انقلاب سیاه آخوندی فعالان سیاسی زیادی تلاش نموده اند اما همه آنها نابود شدند و اعدام بیش از 4000 نفر در مرداد 67 گواهی بر این ادعاست. همینطور در طول 35 سال عمر نامبارک حکومت آخوندی علماء واندیشمندان اقلیت های مذهبی در سرتاسر کشور خصوصا علماء واندیشمندان بلوچستان فعالیت نموده اند البته همه آنها با اتهامات واهی از گود خارج کرده شده اند و بی اثر بودن فعالیت سیاسی و مدنی در ایران نیازی به ثبوت ندارد. وجود هزاران فعال و اندیشمند فعال در خارج از کشور و ترور برخی از آنان حتی در بیرون از حدود جغرافیایی ایران دلیلی بر ادعای ماست که فعالیت مدنی و سیاسی در ایران و در مقابل حکومت فاشیستی آخوندی هیچ تأثیری ندارد. و تمام ملت ایران و مردم جهان نظاره گر فعالیت مدنی وسیاسی ملتهاي ایران بعد از انتخابات 88 بودند که چگونه برای سرکوب فعالیت های مدنی وحشیانه به زن ومرد حمله شد ودر زندان های ایران مورد تجاوز قرار گرفتند وتا هم اکنون رهبران این فعالیت سیاسی همه گیر ملتهاي ایران در حصر خانگی بسر می برند لذا ما عقیده داریم که فعالیت سیاسی در مقابل حکومت فاشیستی آخوندی تاثیری ندارد وبهترین و موثرترین راه برای رسیدن به آزادی و حقوق فعالیت مسلحانه است چون این رژیم تنها زبانی که می فهمد همان زبانی است که خودش استعمال می کند لذا ما فعالیت مسلحانه را بهترین و موثرترین راه در كنار دیگر روشهای مبارزاتی مسالمت امیز می دانیم. وتا زمانی که رژیم آخوندی دست از جنایت علیه اهل سنت ایران وملت ستمدیده بلوچستان بر ندارد و بلوچستان را به صاحبان اصلی خود واگذار ننماید این مبارزات ادامه خواهد داشت.
8- در اواخر ماه اوت گذشته رهبر جيش النصر عبدالرئوف ریگی در كويته پاكستان ترور شد . رسانه هاى دولت ايران اعلام کردند كه ريگى "در اقدام تلافیجویانه" و در "جریان اختلافات داخلی ميان جیشالعدل و جيش النصر کشته شد نظر شما در این باره چیست؟
جواب: بله جناب مولانا عبدالرئوف ریگی سخنگوی سازمان جیش العدل بودند اما بخاطر بعضی مسایل داخلی از سازمان جدا شده و بنای تأسیس حرکتی دیگر بنام جیش النصر نمودند. اما طی نشست هایی که با هم داشتیم قرار بود بزودی این اختلافات حل گشته و جناب مولانا به جایگاه اصلی خودشان بر گردند اما دشمن مشترک ما توسط افراد نفوذی خود در سازمان جیش النصر از این جلسات اطلاع کامل داشتند و چون نمی خواست این اتحاد واتفاق صورت بگیرد لذا فورا وارد عمل شده توسط افراد نفوذی خود عبدالرئوف ریگی را به شهادت رسانیدند تا با شهادت ایشان جنگی خونین بین افراد دو سازمان راه اندازی نمایند. اما با هوشیاری افراد مخلص موجود در سازمان جیش النصر این توطئه شوم دشمن خنثی شد و عامل اصلی شهادت عبدالرئوف ریگی دستگیر گردید وبرای همیشه این توطئه به پایان رسید.
9- رسانه ها و مقامات ایران می گویند که ده ها نفر در رابطه با عملیات های اخیر جیش العدل توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران دستگیر شده اند آیا فکر نمی کنید که دستگیری های اخیر در بلوچستان در رابطه با عملیات های جیش العدل بوده است؟ و آیا کسی از اعضای سازمان شما در این موج بازداشت ها دستگیر شده اند؟
جواب: متاسفانه تمام مبارزان مدنی و مسلحانه از این ظلم رژیم مستثنی نمی باشند و حتی اگر رژیم به یک فعال سیاسی دسترسی نداشته باشد اعضاء خانواده آنرا به گروگان می گیرد. لذا در بلوچستان ودر مبارزات جوانان سازمان هر زمانی که رژیم شکستی از سازمان خورده است جهت پوشش ضعف امنیتی و نظامی خود اقدام به دستگیری افراد بی گناه ویا خانواده افراد سازمان می نماید لذا تمام افرادی که بعد از سلسله عملیات های اخیر سازمان جیش العدل دستگیر شده اند بی گناه هستند وهیچ ارتباطی با سازمان ندارند و تمامی افراد سازمان در صحت وسلامت کامل به مقر اصلی خود بازگشته اند و هیچ فردی از افراد سازمان دستگیر نشده است. ما این جنایت دستگیری جوانان بی گناه را محکوم می کنیم.
10- در پی عملیات اخیر جیش العدل در مناطق مختلف بلوچستان و کشته شدن تعدادی از افسران و سربازان نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران، دولت ایران تهدید کرده است که در صورت عدم همکاری دولت پاکستان، نیروهای ایرانی جهت مقابله با جیش العدل و سایر گروه های مخالف به خاک این کشور وارد خواهند شد، بنظر شما این تهدید تا چه حدی ممکن است عملی شود؟
جواب – حملات نیروهای ایران به پاکستان ویا دخالت های آنان هیچ ربطی به سازمان ما ندارد چون همچنان که قبلا گفتیم مقر اصلی ما در کوه های بلوچستان است و بارها این دروغ پردازی های حکومت ایران را رد نموده ایم وخود پاکستان هم این مسئله را همیشه رد می کند. البته رژیم ايران عادت دارد تا در یکی از شهرهای بلوچستان مبارزان به موفقیتی می رسند پاکستان را تهدید می کند تا بتواند ضعف و ناتوانی و اقتدار پوشالی خود را بپوشاند.
گوناز تی وی
R.C
چهارده بند یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران
مجتبی خامنهای خود را از توافق با آمریکا کنار کشید
آمریکا: هدف ترامپ به قدرت رساندن رضا پهلوی نبود
۶۰ دقیقه تا حمله بزرگ اسرائیل به ایران؛ اما دستور لغو رسید
علی خامنهای دفن میشود
اسرائیل به حملات موشکی ایران پاسخ داد | غرب و مرکز ایران بمباران شدند
ایران به اسرائیل حمله کرد
عراقچی: هنگام کشته شدن علی خامنهای در دفترش بودم
برگزاری «سه روز مراسم بدرقه و تشییع جنازه» علی خامنهای
رسانههای خارجی از استعفای رئیسجمهور ایران خبر دادند
آیا شهردار نیویورک به دروغ خود را فعال حقوق بشر میخواند؟- احمد اوبالی
گزارش آمریکایی: تفلیس به بستر فعالیتهای تروریستی ایران تبدیل شده است
دادگاهی در ایران: زن نمیتواند مالک موتور باشد!
ترامپ ایران را با پرچم آمریکا به اشتراک گذاشت
سپاه قدس قصد حمله به یهودیان در آلمان را داشت
ترامپ: ذخایر اورانیوم ایران را نابود میکنیم
مجتبی خامنهای با انتقال ذخایر اورانیوم به خارج از ایران مخالفت کرده است
مجتبی خامنهای برای زنده مانده از الگوی بنلادن استفاده میکند
مقامات ایرانی: مجتبی خامنهای قطع عضوی ندارد!
امارات: پهپادهای حملهکننده به نیروگاه هستهای از عراق بودند
شهردار تبریز از احیای مقبره «آسلی کرم» با احداث پارک و مجموعه فرهنگی خبر داد
۶۰ دقیقه تا حمله بزرگ اسرائیل به ایران؛ اما دستور لغو رسید
مجتبی خامنهای خود را از توافق با آمریکا کنار کشید
آمریکا: هدف ترامپ به قدرت رساندن رضا پهلوی نبود
صدور حکم اعدام برای «احسان خدادادی» شهروند تورک آذربایجانی توسط دادگاه انقلاب تبریز
جروزالم پست: چرا رژیم ایران باید برچیده شود؟
اعتراض ۲۸۰ کارگر فولاد سیادن ابهر به پرداختنشدن دو ماه حقوق و مطالباتشان
کشف جسد یک وکیل با آثار اصابت گلوله در حاشیه سد حسنلو سولدوز
«دانشنامه موسیقی آشیقی مکتب اورمیه» رونمایی شد
چهارده بند یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران
پاشینیان از خطر جنگ جدید با آذربایجان سخن گفت
دعوت رسمی رئیسجمهور آذربایجان از پاپ
افشای بخشی از اختلافات داخلی ایران جنجالساز شد
مرگ نوجوان ۱۷ ساله بلوچ بر اثر تیراندازی مرزبانان ایران
ایران سفر به سوئیس را لغو کرد
دادگاه قم یک خواننده زن و اعضای گروهش را به شلاق، ممنوعیت خروج و ممنوعیت کار محکوم کرد
آمریکا پرونده هالکبانک ترکیه را بست
در یورش ماموران نیروی انتظامی به یک روستای بلوچنشین ۷زن بلوچ مجروح و ۶نفر بازداشت شدند