آخرین خبرها

دانش آموزان زنجان در مدارس تخریبی تحصیل میکنند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دانش آموزان زنجان در مدارس تخریبی تحصیل میکنند

Gunaz.tv
 گونازتی وی:رژیم فاشیست فارس ایران با ایجاد مدارس، دانشگاه و موئسسات در شهرهای فارس نشین  و خارج از ایران همواره در گسترش زبان فارسی گام برداشته است.ملل غیرفارس تحت سلطه رژیم فارس ایران خصوصا ملت آذربایجان جنوبی،درحالی به زبان فارسی تحصیل میکنند که مدارس به دور از هرگونه امکانات میباشد.

بر گزارش گونازتی وی، یعقوبعلی عبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان ازتحصیل ۱۳ درصد دانش‌آموزان ناحیه یک زنجان در مدارس تخریبی خبرداد و اظهارکرد:"به منظور بازگشایی مطلوب مدارس در مهر ماه سال جاری اقدامات لازم در سطح ناحیه یک و دو صورت گرفت".

وی با اشاره به ساماندهی حدود ۷۳ هزار دانش‌آموز در سطح ناحیه یک و دو زنجان در مهر ماه سال جاری افزود:" ۱۳ درصد دانش‌آموزان ناحیه یک زنجان در مدارس تخریبی مشغول به تحصیل هستند".

همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان از وجود ۲۹ فضای آموزشی تخریبی در سطح ناحیه یک زنجان خبرداد و افزود:" در این زمینه نیازمند حمایت‌های جدی هستیم".

وی تصریح کرد:" آموزش و پرورش در توزیع منابع اعتباری آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار گرفته که با در نظر گرفتن شهرک‌های اقماری همچون ثمین مشکلات موجود در این زمینه چندین برابر می‌شود".

عبادی با اشاره به تملک مدارس در راستای اجرای طرح سبزه میدان خاطرنشان کرد:" حدود ۶ هزار متر مربع فضا در طرح سبزه میدان تخریب و زمین آن تملک شده است".

وی عنوان کرد:" حدود ۳۶ ماه از تخریب مدارس در طرح سبزه میدان می‌گذرد که این موضوع سبب شده تراکم دانش‌آموزان در بخش مرکزی شهر زنجان افزایش پیدا کند که در این راستا شهرداری باید به تعهدات خود عمل کند".

وی ادامه داد:"قرار بود در اطراف بنای رختشویخانه فضایی به آموزش و پرورش واگذار شود که این فضا در حال حاضر به ایجاد فضای سبز اختصاص پیدا کرده است که این موضوع نیز نیازمند پیگیری است".

یعقوبعلی عبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان  با اشاره به ریشه‌ کنی بی‌ سوادی و با سواد کردن گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در زنجان اظهار کرد:" طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقرر شده است تا پایان سال ۹۴ در گروه سنی یاد شده بی سوادی در زنجان وجود نداشته باشد".

عبادی گفت:"  یک چهارم جمعیت بی‌سواد موجود در استان زنجان در شهرستان زنجان قرار دارند".

وی ادامه داد:" در این راستا از تمام دستگاه‌های زیربط که می‌توانند در ایجاد انگیزه در قشر بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های آموزشی نقش داشته باشند، تقاضای همکاری می‌شود".

وی با بیان اینکه در زمینه ارائه آموزش‌های لازم به قشر بی‌‌سواد هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد:" در این راستا تنها مشکلی که وجود دارد عدم تمایل بی‌ سوادان به شرکت در دوره‌های آموزشی است که در این زمینه از دهیاری‌ها،شوراهای اسلامی، بخشداری‌ها و تمام دستگاه‌هایی که در تعامل با مردم هستند تقاضای همکاری می‌شود".

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read