آخرین خبرها

وزیر امور خارجه عربستان،ایران را به اشغالگری محکوم کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وزیر امور خارجه عربستان،ایران را به اشغالگری محکوم کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرده است که ایران برای حل بحران سوریه باید نیروهای "اشغالگر" خود را از این کشور بیرون بکشد.

به گزارش گوناز تی وی،سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه 21 مهر پس از دیدار با فرانک وال‌تر اشتانمایر، همتای آلمانی خود به خبرنگاران گفت:در بسیاری از مناقشه‌ها، ایران نه به عنوان بخشی از راه حل بلکه قسمتی از مشکل است."

وی ایران را متهم کرد که نیرو‌هایش در سوریه علیه مردم سوریه در جنگ هستند.

آقای سعودالفیصل با "غیر مشروع" خواندن بشار اسد به عنوان رهبر سوریه گفت:"در این مورد خاص می‌توان نیروهای ایرانی را «نیروهای اشغالگر» نامید."

در روزهای گذشته،رجب طیب اردوغان نیز با حمله ای غیرمستقیم به سیدعلی خامنه ای،از حمایات رژیم ایران به دولت جنایتکار بشار اسد شدیدا انتقاد کرده و وی را برای امر "رهبری دینی" شخصی نالایق خطاب کرده بود.

اردوغان اعلام کرده است که رژیم ایران از قاتلان بیش از 250 هزار سوری حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می آورد.

با این حال دولت تهران حضور خود در سوریه را انکار می کند اما مشاهدات بارزی درباره حضور نظامی ایران در سوریه نیز وجود دارد.

گفتنی است که ایران و روسیه تنها حامیان بشار اسد در مقابل مخالفان وی بودند و حمایات نظامی این دو کشور برای حفظ این هم پیمان خود،دست اسد برای کشتار صدها هزار شهروند سوری و بی خانمان کردن میلیون ها شهروند دیگر این کشور بازتر کرده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read