آخرین خبرها

خسارت ۱۲ میلیارد ریالی خشکسالی و سرمازدگی به استان اردبیل

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
خسارت ۱۲ میلیارد ریالی خشکسالی و سرمازدگی به استان اردبیل

Gunaz.tv
 گونازتی وی:بی توجهی مسئولان رژیم ایران به استانهای آذربایجان جنوبی خصوصا استان اردبیل که با داشتن طبیت های خدادی یکی از استانهای سرسبز آزربایجان به شمار می آید، باعث شده  استانهای آذربایجان جنوبی تبدیل به مناطق خشک و بی آب شوند.

به گزارش گونازتی وی، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز چهارشنبه در چهل و هشتمین دوره آموزشی ویژه مدیران ستادی و استانی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری ایران گفت:" کشاورزی استان ا امسال بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال از خشکسالی و سرما زدگی خسارت دیده است".

وی ادامه داد:":ما امروز با بحران خشکسالی مواجه هستیم و با اجرای طرح های آبخیزداری می توان این پدیده و بحران را مدیریت کرد".

عدیل سروی  اضافه کرد:" چاههایی که در گذشته نه چندان دور در اردبیل در ۱۰ الی ۱۵ متری به آب می رسید امروز متاسفانه به دلیل بی توجهی و مصرف بی حد در ۱۲۰ الی ۱۵۰ متری عمق زمین آن هم اکثر به صورت نیمه شور و شوربه آب می رسد و این خسران بسیار بزرگ و قابل جبرانی نیست".

نماینده خامنه ای در جهاد سازندگی استان اردبیل هم که در این جلسه حضور داشت گفت:" اهمیت جنگل و مراتع و سر سبزی به حدی است که پیامبر اکرم(ص) در جنگها نیروهای خود را از تعرض به زنان، کوکان، مظلومان، ضعفا و اشجار و جنگلها منع می کرد".

اکبراکبری افزود:" تخریب جنگل تخریب زندگی است و باید فرهنگ دیگران کاشتند ما خوردیم وما بکاریم دیگران بخورند را در جامعه نهادینه کنیم".

افزودنی است بی توجهی مسئولان دست نشانده جمهوری اسلامی در استان اردبیل با بهره‌ برداری بیش از حد از جنگل فندقلو سبب از بین رفتن حدود چهل درصد از پوشش گیاهی و جنگلی جنگل  فندقلو شده است که با رونده کنونی اگر اقدامات لازم برای حفظ این جنگل درپیش گرفته نشود با فاجعه زیست محیطی دیگر بعد از خشک شدن دریاچه ارومیه درآذربایجان جنوبی شاهد خواهیم بود.

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read