آخرین خبرها

ملل غیر فارس: ترور یک مقام فرمانداری در بلوچستان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 ملل غیر فارس: ترور یک مقام فرمانداری در بلوچستان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: افزایش روز افزون فشارهای امنیتی بر علیه ملل غیر فارس باعث بروز واکنش های خشونت بار از سوی گروه های طرفدار احقاق حقوق این ملل شده است. این گروه ها در برخی مناطق همچون مناطق بلوچ نشین اقدامات خشونت بار را به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای اعتراض به سیاست های راسیستی رژیم اسلامی می دانند. در حالی که رژیم اسلامی ایران منابع و ثروت های خدادادی ملل غیر فارس را به تاراج می برد و با در پیش گرفتن سیاست های استعمارگونه خود هر روز باعث محرومیت بیش از پیش این ملل می شود، مبارزات مدنی و بعضا غیر مدنی این ملل بر علیه دولت مرکزی نیز افزایش می یابد.

به گزارش گوناز تی وی، چند روز پس از دو حمله مرگبار به نیروهای انتظامی ایران در سراوان، صبح روز شنبه ۱۹ مهر، رئیس امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در مقابل منزل خود هدف گلوله افراد مسلح «ناشناس» قرار گرفته و زخمی شده است.

بهرام باشنده مسئول امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر صبح امروز شنبه در حالی که قصد عزیمت به محل کار خویش را داشت در مقابل منزل مسکونی خود واقع در خیابان "درزاده " ایرانشهر توسط 2 فرد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

افراد مسلح که لباس ماموران شهرداری را به تن کرده بودند به محض خروج مسئول امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر از منزل شخصی اش وی را با اسلحه "کلت کمری" مورد هدف قرار دادند.

منابع پزشکی ایرانشهر گفته اند که سه گلوله در ناحیه شکم به وی اصابت کرده است که تا زمان ارسال این خبر آقای باشنده تحت عمل جراحی قرار دارد و حالت عمومی وی وخیم نیست.  فرماندار ویژه ایرانشهر در همین رابطه با تایید این حادثه اظهار داشت: "هیچ توضیحی در این رابطه ندارم و ابعاد این حادثه در دست بررسی است".

این ترور در حالی رخ داده که در روزهای گذشته نیز مقام‌های محلی گزارش کردند یک درجه‌دار پلیس به همراه دو سرباز در کمین «بلوچ ها» گرفتار و کشته شده‌اند.

این سه نفر پس از یک تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ عازم ماموریت می‌شوند که در طول مسیر در کمین «بلوچ هایی» می‌افتند که در انتظار آنها بوده‌اند.

گفته شده «بلوچ ها» با حمله به خودروی پلیس از لحظه کشته شدن سرنشینان آن فیلم‌برداری کرده و سلاح‌‌های این ماموران را نیز با خود برده‌اند.

رسانه‌های محلی هم صبح روز پنجشنبه (۱۷ مهر) از حمله مجدد «اشرار» به پاسگاهی خبر دادند که عصر روز چهارشنبه سه پرسنل آن کشته شده بودند.

براساس گزارش‌ها انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در داخل پاسگاه علت اصلی مرگ یک درجه‌دار و مجروح شدن چند سرباز دیگر بوده است.

ماموران پلیس این خودرو را در منطقه‌ای از شهر سراوان یافته و آن را به داخل پاسگاه انتقال داده بودند که ساعت هفت صبح بمب به کار گذاشته شده در این خودرو منفجر شد.

این دو حمله به پلیس سراوان در نوع خود کم‌سابقه بوده و نشان دهنده تغییر روش گروه‌های مهاجم در طراحی عملیات‌های خود دارد. همچنین خبرها حاکی است صبح دیروز و در کمتر از 24 ساعت اشرار به همان پاسگاهی که شب گذشته حمله کرده و 3 نفر از مأموران نیروی انتظامی را کشته بودند حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده در حمله جدید یک درجه دار کشته و یک سرباز وظیفه مجروح شده است.

 گروه جیش‌العدل مسئولیت عملیات چهارشنبه شب در سراوان را بر عهده گرفته بود.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read