آخرین خبرها

ملل غیر فارس: درگیری شدید بلوچ ها با نیروهای امنیتی-انتظامی رژیم در سراوان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 ملل غیر فارس: درگیری شدید بلوچ ها با نیروهای امنیتی-انتظامی رژیم در سراوان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: رژیم اسلامی ایران چنان ملل غیر فارس را تحت انواع ستم ها و بی عدالتی ها قرار داده است که فعالین مدنی برخی از این ملل همچون بلوچ ها مبارزه مسلحانه را در کنار مبارزه مدنی برای رهایی از ستم رژیم انتخاب نموده اند. در مناطقی همچون بلوچستان، علاوه بر ستم ملی، تبعیض های شدید مذهبی نیز باعث شده تا ملت بلوچ سال های سال با انواع محرومیت ها و مصائب به حیات خود ادامه دهند و  از کوچکترین سرمایه گذاری برای پیشرفت و توسعه برخوردار نباشند. این در حالی است که رژیم اسلامی علاوه بر مناطق فارس نشین سرمایه گذاری های گسترده ای نیز در لبنان، سوریه و عراق انجام داده و به آبادانی مناطق شیعه نشین آنها پرداخته است.

به گزارش گوناز تی وی، نیروهای بلوچ با حمله به یک پاسگاه انتظامی در سراوان چند تن از آنها را کشته وزخمی نمودند.

نیروی انتظامی شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان در کمتر از ۱۲ ساعت در «تله» گروهی از «نیروهای معارض بلوچ» افتاد و چهار کشته و چندین مجروح داد.

عصر روز گذشته مقام‌های محلی گزارش کردند یک درجه‌دار پلیس به همراه دو سرباز در کمین «بلوچ ها» گرفتار و کشته شده‌اند.

این سه نفر پس از یک تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ عازم ماموریت می‌شوند که در طول مسیر در کمین «بلوچ هایی» می‌افتند که در انتظار آنها بوده‌اند.

گفته شده «بلوچ ها» با حمله به خودروی پلیس از لحظه کشته شدن سرنشینان آن فیلم‌برداری کرده و سلاح‌‌های این ماموران را نیز با خود برده‌اند.

رسانه‌های محلی هم صبح روز پنجشنبه (۱۷ مهر) از حمله مجدد «اشرار» به پاسگاهی خبر داده‌اند که عصر روز گذشته سه پرسنل آن کشته شده بودند.

براساس گزارش‌ها انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در داخل پاسگاه علت اصلی مرگ یک درجه‌دار و مجروح شدن چند سرباز دیگر بوده است.

ماموران پلیس این خودرو را در منطقه‌ای از شهر سراوان یافته و آن را به داخل پاسگاه انتقال داده بودند که ساعت هفت صبح بمب به کار گذاشته شده در این خودرو منفجر شد.

این دو حمله به پلیس سراوان در نوع خود کم‌سابقه بوده و نشان دهنده تغییر روش گروه‌های مهاجم در طراحی عملیات‌های خود دارد.

 نماینده سراوان در مجلس نیز  حوادث شب گذشته و صبح امروز پاسگاه آسپیچ سراوان را تشریح کرد و گفت: اشرار دیشب پس از انجام عملیات تروریستی ماشینی را به داخل پاسگاه بردند که حامل بمب بوده است و ساعت 7:15 صبح امروز این ماشین منفجر شده که باعث مجروح شدن سه یا چهار نفر از اعضای پاسگاه شده است.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره حوادث دیشب و صبح امروز پاسگاه سراوان، اظهار کرد: دیشب چند نفر به پاسگاه سراوان زنگ زدند و گفتند در چند کیلومتری سراوان درگیری صورت گرفته است. سه نفر از ماموران نیروی انتظامی خود را به این مکان رساندند اما متاسفانه این یک تله بوده است و این برادران توسط اشرار به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر گروه جیش‌العدل مسئولیت عملیات چهارشنبه شب در سراوان را بر عهده گرفت. در این اقدام مسلحانه، سه مامور نیروی انتظامی کشته شدند.

همچنین خبرها حاکی است صبح امروز و در کمتر از 24 ساعت اشرار به همان پاسگاهی که شب گذشته حمله کرده و 3 نفر از مأموران نیروی انتظامی را کشته بودند حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده در حمله جدید یک درجه دار کشته و یک سرباز وظیفه مجروح شده است.

گوناز تی وی

R.C

 

اخبار منتخب

Most Read