آخرین خبرها

سالانه بیش از هزارنفر درایران به سرطان مبتلا میشوند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سالانه بیش از هزارنفر درایران به سرطان مبتلا میشوند

Gunaz.tv
 گونازتی وی:رییس نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی ایران گفت:" بر اساس آمار به دست آمده، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر به شمار مبتلایان به سرطان در ایران افزوده می شود و درحال حاضر نیز بیش از نیم میلیون نفر با این بیماری در کشور زندگی کنند".

به گزارش گونازتی وی، دکتر اسدالله علیدوستی امروز در نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی ایران افزود:" طبق برآوردهای بین المللی، سرطان یکی از شایع ترین بیماری ها در دهه های آینده در سطح جهان خواهد بود".

وی گفت:"بر اساس روند رو به افزایش ابتلا به سرطان، انتظار می رود شمار موارد ابتلا به سرطان های حاد تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۵ میلیون نفر افزایش یابد به طوری که حدود ۶۰ درصد این موارد در کشورهای کمتر توسعه یافته مانند ایران بروز می کند".

علیدوستی ادامه داد:" سرطان پس از بیماری های قلبی عروقی و حوادث، سومین علت مرگ و میر در ایران است و چهارمین جایگاه را از نظر شمار مبتلایان در بین بیماری ها دارد اما پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور سرطان به دومین علت مرگ تبدیل شود".

وی گفت:" در ایران ۵۰ درصد از سرطان های شایع مربوط به دستگاه گوارش است و از میان سرطان های دستگاه گوارش، سرطان معده شیوع بیشتری دارد".

علیدوستی با بیان اینکه مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش هستند، افزود:" ۳۵ تا ۴۰ درصد سرطان ها با تغییر روش زندگی قابل کنترل است و با کاهش آلودگی هوا، داشتن تغذیه مناسب و مراقبت های محیطی می توان از بروز آنها پیشگیری کرد".

گونازتی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read