آخرین خبرها

علی صمدپور از فعالین مدنی دربند آذربایجان جنوبی به مرخصی اعزام شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 علی صمدپور از فعالین مدنی دربند آذربایجان جنوبی به مرخصی اعزام شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: علی صمد پور از فعالین مدنی دربند آذربایجان جنوبی که در  زندان سراب به سر می برد به مرخصی 5 روزه اعزام شده است.

به گزارش گوناز تی وی، شنبه 13 مهرماه 1393 ، علی صمدپور از فعالین دربند آذربایجانی که جهت گذراندن دوران حبس خود در زندان سراب به سر می برد به مرخصی 5 روزه اعزام شده است. وی از هفتم مهرماه سال 92 پس از بازداشت توسط ماموران اداره اطلاعات سراب در زندان این شهرستان به سر می برد.

شایان ذکر است این فعال مدنی پیشتر نیز به دلیل عود بیماری میگرن و عفونت دستگاه گوارشی به مرخصی اعزام شده بود.

گفتنی   است بر اساس حکم دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست رحمان خاطری که در ۳۱ اردیبهشت ماه سال گذشته صادر و اواسط تیرماه سال 92 به وکلای این فعالین ابلاغ شده بود، حمید توحیدی و علی صمد پور هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری و سید جمال موسوی نژاد و سهند معالی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. این ۴ تن، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و علاوه بر آن علی صمد پور به اتهام توهین به رهبری و حمید توحیدی کادیجانی به اتهام عضویت در گروه های غیر قانونی به یک سال حبس تعزیری ( در مجموع به ۲ سال حبس تعزیری) محکوم شده بودند. شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان، پرونده را جهت تصحیح ایرادات به شعبه دادگاه انقلاب سراب عودت داده بود که رأی اصلاح شده و با برگشت پرونده به دادگاه تجدیدنظر، بدون مطالعه لایحه اعتراضی، حکم صادره از دادگاه بدوی عینا تأیید شد.

فعالین نامبرده در تیرماه سال ۹۱ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سراب دستگیر و در اداره اطلاعات سراب و تبریز مورد بازجویی قرار گرفته بودند. در حین بازجویی این فعالین از طرف مأمورین آن اداره شکنجه و آزار و اذیت شده بودند به طوری که علی صمدپور دچار ایست قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. علی رغم تقدیم اسناد مربوط به شکنجه توسط وکلای مربوطه به دادگاه لکن این امر مورد توجه دادگاه انقلاب سراب و شعبه ۶ تجدید نظر قرار نگرفت.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read