آخرین خبرها

گمرک بین المللی بیله سوار فاقد امکانات و تجهیزات

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
گمرک بین المللی بیله سوار فاقد امکانات و تجهیزات

Gunaz.tv

گونازتی وی: احمد صفریان  مدیرکل گمرکات استان اردبیل دیروز طی سفری به بیله سوار از گمرک بین المللی آن شهر بازدید نمود و اظهار داشت که گمرکات استان اردبیل به امکانات اولیه گمرکی در ترخیص و مبادله کالا نیازمند است.

به گزارش گوناز تی وی٬ احمد صفریان مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: "گمرک بیله سوار تنها گمرک بین المللی استان اردبیل و فعال در امر صادرات و واردات است که این گمرک باید به امکانات خوب و تولید در این حوزه مجهز شود".

وی با افزودن این که گمرک  بین المللی بیله سودار از اولین دریافت دستگاه مدرن ایکس پلی خبرداد گفت:" با مجهز شدن گمرک بین المللی بیله سوار به این دستگاه خدمات رسانی به تجار و صادر کنندگان ارتقا یافته و در کنار آن برخی از ضعف‌ها و نفض‌های گذشته برطرف می‌شود."

وی افزود:"نرخ خرید و نصب این دستگاه  بیش از ۱ میلیارد تومان میباشد که  باتوجه به درآمدهای گمرک و اعتبارات موجود امکان تامین آن تا به حال وجود نداشته ولی توافق نهایی و رایزنی‌های لازم برای خرید آن انجام شده و امیدواریم ظرف ۵ ماه آینده این دستگاه نصب شود".

وی  از تجهیز انبار گمرک بیله سوار به جدیدترین دستگاه تخلیه و حمل بار نیز خبرداد وگفت:" سعی و تلاش ما بر این است تا این دستگاه نیز در مدت کوتاه خریداری شود تا فرآیند انبارداری در گمرک بیله سوار که مدتی تعطیل بوده و با ناقص اجرایی می شد به وضعیت مناسب برسد".

وی همچنین از شبانه روزی شدن گمرک بیله سوار خبر داد و افزود:" براساس موافقت کشور مقابل قرار است در این زمینه اقدامات جدی انجام شده و هرچه سریع‌تر یک حرکت مثبت و سازنده را بوجود آوریم".

گفتنی است که گمرک بیله سوار بزرگترین گمرک استان اردبیل نقش بسزائی در امر مبادلات کالا با جمهوری آذربایجان را دارد وهمچنین هرسال هزاران نفراز هردو سوی رود" آراز" برای دیدارخویشاوندان خود از آن گمرک عبورمیکنند  که فاقد امکانات مناسب میباشد.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read