آخرین خبرها

دو شهر تورک نشین اورمیه و ارزروم خواهر خوانده شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 دو شهر تورک نشین اورمیه و ارزروم خواهر خوانده شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اورمیه در غرب آذربایجان همواره در معرض هجم اقوام وحشی کوه نشین قرار داشته است. این اقوام کرد که به خصوص به هنگام جنگ 8 ساله بین ایران و عراق با همکاری سپاه پاسداران در اطراف اورمیه و برخی دیگر از شهرهای دیگر غرب آذربایجان ساکن شدند، با استفاده از درآمدهای سرشاری که از راه قاچاق به دست آوردند و نیز با همکاری گروه های تروریستی که از سوی باررزانی حمایت می شدند، اقدام به توطئه چینی بر علیه تمامیت ارضی آذربایجان نمودند. اکراد که از حمایت های مستقیم و غیر مستقیم رژیم اسلامی ایران نیز برای تفرق جغرافیایی بین تورک های آذربایجان جنوبی و تورکیه برخوردار بودند، اقدام به تبلیغات وسیع برای جعل هویت و تاریخ اراضی غرب آذربایجان نمودند. اخیرا شهرداری اورمیه برای مقابله با این گونه توطئه ها، اقدامات مفیدی انجام داده است که به عنوان نمونه می توان به بازگرداندن اسامی تورکی به محلات شهر اورمیه و اخیرا نیز خواهد خواندگی با شهر ارزروم اشاره نمود.

به گزارش گوناز تی وی، اگر که پیشتر شهر تبریز با برخی از شهرهای دیگر جهان تورک همچون "قازان" پیمان خواهر خواندگی بسته بود، اما مسئولان شهر تورک نشین اورمیه ازاین نظر با سستی و اهمال خود، به گروه های تروریستی کردی مجال فعالیت تبلیغاتی فراوانی داده بودند تا اورمیه را به عنوان شهری کرد نشین معرفی کنند! اما اخیرا  حضرت پور شهردار اورمیه  و محمت سکمن شهردار شهر ارزروم تورکیه این دو شهر تورک نشین را رسما به عنوان خواهد خوانده اعلام نمودند.

در دیداری که مابین شهرداران دو شهر در محل شهرداری اورمیه برگزار گردید،محمد حضرت پور اذعان داشت: "توسعه همکاری بین دو شهر ارزروم و اورمیه در زمینه های فرهنگی، هنری و عمرانی می تواند در صنعت توریسم و گردشگری نقش مهمی را ایفا نماید."

وی در بخشی از سخنانش افزود: "گسترش روابط بین دو شهر در زمینه های مشترک خدمات بسزایی را می تواند برای دو کشور به وجود آورد." شهردار ارومیه همچنین در ادامه با اشاره به صنعت توریستی و گردشگری گفت: "امروز صنعت توریستی و گردشگری و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی نقش مهمی در توسعه شهرها دارد و با افزایش همکاری با کشورهای همسایه می توانیم در این زمینه گام های بزرگی را برداریم."

در ادامه جلسه محمت سکمن شهردار ارزروم گفت: "بنده به عنوان یک شهروند همسایه ای از اینکه به شهر اورمیه سفر کرده ام بسیار خوشحال بوده و سلام خود را بر مسئولان استانی و شهری و مردم اورمیه می رسانم." وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: "پیشرفت توسعه همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها علی الخصوص زمینه های فرهنگی و اجتماعی بین دو شهر می تواند خدمات زیادی را به ارمغان آورد." محمت سکمن در این دیدار با اشاره به خواهر خواندگی دو شهر گفت: "این پیوند زمینه ساز آشنایی مردم دو شهر با یکدیگر خواهد شد و باید نسبت به اجرای برنامه های مشترک اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی کنیم."

پیشتر نیز شهرداری اورمیه در اقدامی قابل تقدیر نام های قدیمی و تورکی برخی از محلات و خیابان ها را با نصب تابلوهای مختلف احیا نموده بود. این اقدام اعتراضات اکراد طرفدار گروه های تروریستی را به همراه داشت.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read