آخرین خبرها

تعدادی از فعالین مدنی معترض به خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تعدادی از فعالین مدنی معترض به خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در اعتراض به خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه از سوی رژیم اسلامی ایران، فعالین مدنی آذربایجان جنوبی تاکنون اعتراضات مدنی فراوانی برگزار نموده اند. این اعتراضات خیابانی که همواره با استقبال اقشار مختلف مردم روبرو شده، منجر به بازداشت و صدور احکام جزائی فراوانی بر علیه فعالین مدنی آذربایجان جنوبی شده است. دادگاهی در تبریز نیز اخیرا تعداد دیگری از معترضین به خشکاندن دریاچه اورمیه را به پرداخت جزای نقدی محکوم نموده است.

به گزارش گوناز تی وی، عصر سه شنبه ۲۰خرداد۹۳ شماری از شهروندان و فعالان آذربایجانی در اعتراض به بی توجهی مسئولان به خشک شدن دریاچه اورمیه در میدان آبرسان تبریز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ماموران امنیتی با حمله به معترضان اقدام به ضرب و شتم ایشان نموده و تعدادی از معترضان را بازداشت کردند.

روزهای 13 و 27 مرداد ماه، شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی ناقض حقوق بشر "حملبر" به اتهامات واهی این فعالین بازداشت شده رسیدگی نمود. در روزهای اخیر احکام صادره از سوی این شعبه قضایی به متهمین و وکلای ایشان ابلاغ شده است. بر این اساس، قاضی حملبر رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز عبدالله نوری و وحید ولیزاده را به پرداخت ۳۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم نمود.

این دادگاه میر یاسین سید حسینی، اکبر ابولزاده و نیما عباسپور را از اتهامات انتسابی تبرئه نموده است.

اتهام فعالین مذکور اجتماع  و تبانی برای ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور عنوان شده بود.

 گوناز تی وی

R.C

 

اخبار منتخب

Most Read