آخرین خبرها

فرسودگی نیمی از بیمارستان های ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
فرسودگی نیمی از بیمارستان های ایران

Gunaz.tv

گوناز تی وی:وزیر بهداشت ایران می‌گوید حداقل نیمی از بیمارستان‌های کشور فرسوده است و نحوه ارایه خدمات در این مراکز به دلیل فرسودگی بالا، به هیچ وجه زیبنده بیماران نیست.

به گزارش گوناز تی وی،به گفته حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان‌ها اکثرا بیش از ۵۰ سال عمر دارند و برای ارتقای خدمات در آن‌ها باید از بخش خصوصی یاری گرفت.

وزیر بهداشت ایران به مردم اطمینان داد که با حضور بخش خصوصی در بیمارستان‌ها، به هیچ وجه از نظر اقتصادی لطمه‌ای به مردم وارد نمی‌شود و پرداخت هزینه‌های درمانی همچنان بر مبنای تعرفه دولتی خواهد بود.

به گفته هاشمی، الگوی قرارداد وزارت بهداشت با بخش خصوصی به گونه‌ای است که ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه خدمات ارایه شده در بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌های تکمیلی و مابقی توسط بیمه‌های پایه پوشش داده می‌شود. در این صورت پزشکان قادر خواهند بود در مجموعه‌های دولتی-خصوصی کار کنند و در نهایت وابستگی بیمارستان‌ها به بودجه دولتی کاهش می‌یابد.

فرسودگی بیمارستان‌های ایران در زمینه نحوه دفع پسماند و فاضلاب آن‌ها نیز نمایان است.

به گفته مدیر کل محیط زیست استان تهران، حداقل ۸ بیمارستان بزرگ تهران از نظر مشکل تصفیه پساب شرایط بحرانی دارند.

فاضلاب این بیمارستان‌ها مستقیما وارد منابع سطحی و زیرزمینی شهر تهران شده و مشکلات زیادی برای محیط زیست و سلامت مردم ایجاد می کند.

به گفته سازمان حفاظت محیط زیست ایران، در آخرین گزارشی که از طریق رئیس سازمان محیط زیست در اختیار وزیر بهداشت قرار گرفت، تصریح شده است اگر این بیمارستان‌ها مشکلات خود را برطرف نکنند، از آن‌ها به مراجع قضائی شکایت می‌شود.

فرسودگی بیش از نیمی از بیمارستان‌های ایران در حالی است که پیش تر اعلام شده بود حداقل ۴۰ درصد از ناوگان آمبولانس‌های ایران نیز فرسوده است.

مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت ایران با اعلام این خبر در مرداد ماه ۹۳ در حال حاضر در سراسر کشور ۱۴ هزار نیروی عملیاتی در دو هزار پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای و شهری فعالیت می‌کنند و نیاز به برنامه های آموزشی مناسب دارند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read