آخرین خبرها

عصبانیت مریدان رهبری از فعالیت مرکز وازکتومی در خوی و گرسنکی گسترده در ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
عصبانیت مریدان رهبری از فعالیت مرکز وازکتومی در خوی و گرسنکی گسترده در ایران

Gunaz.tv

گوناز تی وی:در حالی که گزارش های مختلف از کمبود موادغذایی در 50 درصد جمعیت ایران خبر می دهند، طی ماههای گذشته و اوایل سال جاری سیدعلی خامنه ای از لزوم افزایش تعداد فرزندان سخن به میان آورده و نقش مراکز ذیربط را نقش اساسی دانستند با این حال و بنا به واقعیات جامعه،بسیاری ها این سخنان رهبری ایران را در حد شوخی پنداشته و عملی نکرده اند که این مسئله مورد خشم جیره خواران رهبر قرار گرفته است.

به گزارش گوناز تی وی، ماه ها از صدور دستور مضحک خامنه ای در خصوص لزوم افزایش جمعیت کشور ایران سپری می شود و این دستور از سوی مردم نادیده گرفته شده است.

یکی از سایت های وابسته به رهبری در این باره نوشته است که "در شهرهای بزرگ کشور ایران اقدامات گسترده ای از سوی مسئولین در زمینه تبلیغات محیطی و فضاسازی شهرها ، تولید کلیپ های تبلیغی ، انتشار بروشور و دهها اقدام ریز و درشت دیگر انجام گرفت ، اما در این میان مسئولین امر اقدامات چندان قابل توجهی در این خصوص انجام نداده اند که هیچ ، بلکه در شهرستان خوی هنوز تابلوهای معروف " وازکتــومی " را هم از نبش خیابان یک مرکز بهداشت در سطح شهر منفک نکرده اند". این سایت در گزارش خود ادامه می دهد:"خلاصه آن که در بحث سیاست افزایش جمعیتی در کشور و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری ، هیچ اقدام در خور توجهی بلحاظ تبلیغی از سوی مسئولین بهداشت و درمان صورت نگرفته است و این مهم درحالی است که در سایر شهرها به محض ابلاغ سیاست های جمعیتی سطح شهرها از تابلوهایی با این عنوان و هدف پر شد و بدلیل سیاست جمعیتی نباید شاهد ترویج روشهای پیشگیری از بارداری ، توصیه استفاده از قرصهای پیشگیری از بارداری و بستن لوله در زنان و مردان علی الخصوص در مراکز بهداشتی سطح شهر باشیم".

با این حال  بیش از ۴۰ میلیون از جمعیت ایران با اینکه در سن کار هستند اما به دلیل اینکه مشارکت اقتصادی ندارند جزء جمعیت غیرفعال اقتصاد ایران محسوب می‌شوند و اطاعت از دستورات خامنه ای مطمعنا در توان این اشخاص غیرفعال نخواهد بود .

آمارها از وضعیت زندگی در جغرافیای موسوم به ایران همچنان نشان دهنده آن است که ۳۰ درصد افراد جامعه از گرسنگی رنج می برند؛ آماری که عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ارائه داده و شرایط این بخش از جامعه را "فاجعه بار" توصیف کرده است.

رسول خضری عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیروز گفته است: "در کشور ۲۰ درصد افراد پروتئین و انرژی کافی دریافت نمی‌کنند. شاید بتوان گفت ۵۰ درصد دچار کمبود مواد غذایی هستند و ۳۰ درصد از گرسنگی سلولی رنج می‌برند".

او افزوده است: "در واقع متوسط به بالا ۲۰ درصد خانواده‌ها ناامنی غذایی دارند. سلامت غذایی کودکان زیر پنج سال بسیار حائز اهمیت است، این در حالی است که در کشور ما بالای پنج درصد مبتلا به کم‌وزنی هستند و در آینده فرد قوی و سالمی نخواهند بود و حتی چیزی حدود هفت درصد کودکان زیر پنج سال کوتاهی قد دارند که این مساله ژنتیکی نیست بلکه مربوط به تغذیه است. کودکان زیر پنج سال اگر تغذیه سالمی نداشته باشند مبتلا به لاغری می‌شوند که در حال حاضر حدود چهار درصد را در بر می‌گیرد".

این آمارها در حالی منتشر شده که در همین هفته، وزارت اقتصاد و دارایی نیز اعلام کرد ۳۱ درصد خانوارهای ایرانی در زیر خط فقر به سر می برند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read