آخرین خبرها

آذربایجان شرقی:44 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان باختند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آذربایجان شرقی:44 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان باختند

Gunaz.tv

گوناز تی وی:مدیرکل پزشک قانونی آذربایجان شرقی اعلام کرده است که در پنج ماهه اول سال جاری ۴۴ نفر بر اثر سوء مصرف مواد در استان جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از این تعداد زن بودند.

به گزارش گوناز تی وی،بهرام صمدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز اظهار کرد:"در پنج ماهه اول سال جاری 44 نفر بر اثر سوء مصرف مواد در استان جان خود را از دست دادند که 2 نفر از این تعداد زن بودند".

وی افزود:"مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 44 نفر بوده تغییری نداشته است".

صمدی‌راد اضافه کرد:"تلفات ناشی از سوء مصرف مواد در مرداد ماه امسال نیز 9 نفر بوده که نسبت به مرداد سال گذشته یک نفر افزایش داشته است".

مدیرکل پزشک قانونی آذربایجان‌شرقی گفت:"تعداد کل مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد در سال گذشته 95 نفر بود که از این تعداد 2 نفر زن بودند".

لازم به ذکر است  شیوع مصرف مواد مخدر در جغرافیای موسوم به ایران با رسیدن به مرحله بحرانی معضلات بسیاری را در جامعه سبب شده است. سن مصرف مواد مخدر در ایران روز به روز کاهش می یابد و ابعاد تازه ای به خود می گیرد. آذربایجان جنوبی که یکی از مناطق سالم در جغرافیای موسوم به ایران هست نیز در گیر این معضل شده است. حکومت ایران با سیاستهای نادرست خود و اشاعه مواد مخدر در جامعه بدون شک مقصر اصلی این معضلات است. مصرف مواد مخدر که پیشتر در میان مردان و از نوع سنتی رواج داشت امروزه در میان زنان آن هم از نوع صنعتی گسترش پیدا کرده است.

گفتنی است  بدون شک حکومت ایران مقصر اصلی این معظلات است. فقر اقتصادی و فرهنگی در پی سیاستهای نادرست حکومت از دلایل گسترش اعتیاد در بین زنان است. حکومت ایران در حالی صدها میلیارد دلار از بیت المال متعلق به مردم را هزینه اهداف تروریستی خود در منطقه و ساخت بمب اتمی میکند که جوانان ایرانی موج موج به مصرف مواد مخدر روی می آورند. از طرف دیگر گرایش به مواد مخدر صنعتی و وفور این گونه مواد در جامعه، جوانان را به سمت مصرف این گونه مواد سوق داده استاز طرف دیگر بسیاری معتقدند که اصلی ترین دلیل گسترش اعتیاد در ایران ورود سپاه پاسداران به این حوزه است. قاچاق مواد مخدر به دلیل اینکه بکی از سود آورترین تجارتها می باشد از طرف سپاه پاسداران کنترل شده و از این طریق نیروهای سپاهی ثروت هنگفتی را از آن خود کرده اند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read