آخرین خبرها

مدیر عامل باشگاه تراختور خواستار کاهش سخت گیری ها بر علیه طرفداران شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 مدیر عامل باشگاه تراختور خواستار کاهش سخت گیری ها بر علیه طرفداران شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: فشارهای امنیتی بر علیه فعالین مدنی آذربایجان و نیز طرفداران تراختور طی سال های گذشته در استادیوم سهند چنان افزایش یافته که به طور قابل ملاحظه ای از تعداد طرفداران حاضر در استادیوم کاسته شده است. این فشارها شامل بازرسی بدنی خارج از عرف و به شیوه های غیر انسانی، بازداشت و ضرب و شتم هواداران به طرزی وحشیانه به دلیل سر دادن شعارهای ملی و ... می باشد. مجموع این عوامل باعث شده تا در سال جاری از میزان هواداران تیم تراختور به طرز بی سابقه ای کاسته شود. مساله ای که پیشتر رسول خطیبی نسبت بدان هشدار داده بود و اینک نیز مدیر عامل دست نشانده تراختور به آن متذکر شده است.

به گزارش گوناز تی وی، مدیرعامل باشگاه تراختور خواستار کاهش سخت گیری ها در ورزشگاه سهند شد و گفت: "باید عوامل مختلف در جهت شخصیت دهی به تماشاگران گام بردارند."

البته این بخش از سخنان نظمی به نوعی توهین نسبت به طرفداران تراختور تلقی می شود اگر چه وی قصد حمایت از طرفداران را در برابر نهادهای امنیتی داشته است؛ چرا که این طرفداران تراختور هستند که هم به این تیم و هم به کلیت لیگ برتر شخصیت بخشیده اند و صحبت از شخصیت بخشی به طرفداران تراختور بسیار عبث و توهین آمیز به نظر می رسد.

جمشید نظمی در نشست هماهنگی با نیروی انتظامی و یگان ویژه، افزود: "در حال حاضر سخت گیری هایی که در ورزشگاه صورت می گیرد باید کمتر شود و همان طور که می بینیم در دیدارهای خانگی تراختور در این فصل حتی یک ترقه هم پرتاب نشده است، بنابر این باید برای حضور بیشتر آنها تلاش های بیشتری انجام شود." وی، فرهنگ سازی هواداران تراختور برای تشویق های بی حاشیه را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: "باید برای شخصیت دهی به هواداران چنین مسائلی رسانه ای شود تا فرهنگ سازی آنها پشت پرده نماند." نظمی ادامه داد: "راهکارهای مختلفی برای حل مشکلات هواداران در ورزشگاه سهند می توان پیش بینی کرد تا تماشاگران همانند گذشته پرفروغ و پرشور در ورزشگاه حضور یابند و آسایش و آرامش را در ورزشگاه احساس کنند." وی با بیان اینکه تیم فوتبال تراختور یک تیم مردمی و بزرگ است، گفت: "می توانیم از توان و ظرفیت سکوها استفاده کنیم و مسئولیت های مختلفی به هواداران دهیم تا شاهد ناهنجاری های نامتعارف در سکوها نباشیم و از آنجائیکه هواداران تراختور از قشر فهیم و تحصیل کرده جامعه هستند می توان با شخصیت بخشیدن به آنها بهتر نتیجه گرفت." مدیرعامل باشگاه تراختور تبریز، از همدلی، هماهنگی و رعایت اصول اخلاقی از سوی هواداران و سکونشینان این تیم تشکر و قدردانی کرد.

پیشتر نیز رسول خطیبی طی مصاحبه ای جنجالی با انتقاد از عوامل انتظامی اعلام کرده بود که هواداران تراختور مجرم نیستند.

وی در مصاحبه اش با خبرنگاران گفته بود:

"مگر کدام تیم بیشتر از تراختور هوادار به استادیوم می آورد که به ما ایراد می گیرید ؟ البته این آمار برای تراختور کم است و آن هم علت دارد .همه جای دنیا منت هواداران را می کشند که به استادیوم بیایند ولی در تبریز کاری می کنند که هواداران به استادیوم نیاید ! با هزاران مشکلات و هزینه هواداران به استادیوم می آیند ولی در همان درب ورودی با تشویش و هزار گرفتاری و بد رفتاری وارد استادیوم می شوند و در استادیوم اجازه تخلیه انرژی ندارند و باید مواظب رفتار خود باشند تا مبادا گرفتار شوند ! تماشاگر با استرس بازی را دنبال می کند و در برخی صحنه ها از کوره در می رود و دوست دارد حرص و انرژی خود را بر بازیکن خودی و یا حریف و یا من مربی و یا هر کسی خالی کند ولی با برخورد های ناشایست مواجه می شود ." "هواداران تیم من حق ندارند آب معدنی با خود به استادیوم بیاورند ! هواداران تیم من نمی توانند پارچه نوشته و یا بنر بازیکن محبوب خود را به استادیوم بیاورند و دلیل اش نا معلوم است . سر تمرین هواداران به سراغ من می آیند و گلایه می کنند و با من درد دل می کنند و انتظار دارند من مشکلات آنان را حل کنم و من پیگیر این مسائل هستم . قول حل مشکلات را می گیرم ولی در طول بازی دوباره این نامهربانی ها را شاهد هستیم . با این شرایط چگونه انتظار دارید هر روز بر هواداران افزوده شود ؟ در استادیوم سهند به هواداران تیم من به چشم مجرم نگاه می کنند ! اگر مشکل تبریز هست برویم بیرون از تبریز بازی کنیم ." من خواهشی از مسئولان نیروی انتظامی و یگان ویژه و سایر ارگان های مربوطه دارم ، به ماموران تحت فرمان خود بگوئید که این هواداران میهمان و ولی نعمتان این باشگاه بزرگ هستند و اگر تراختور امروز تراختور است به صدقه سر این مردم و عاشقان این تیم است و باید با آنان مثل یک دوست صمیمی رفتار کرد و اگر آنان نباشند نه تراختوری وجود خواهد داشت و نه استادیومی و مسابقه ای که آنان بیایند قدرت نمایی کنند . اینها مجرم نیستند ، عاشقانی هستند که برای سر بلندی تیم و شهر و دیار خود آمده اند .

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read