آخرین خبرها

مهدی دیهمی با قرار وثیقه سنگین از زندان مراغه آزاد شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مهدی دیهمی با قرار وثیقه سنگین از زندان مراغه آزاد شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مهدی دیهمی از فعالین مدنی آذربایجان جنوبی که پس از بازداشت و ضرب و شتم شدید توسط ماموران امنیتی به زندان مراغه منتقل شده بود، ساعاتی پیش به طور موقت آزاد گردید.

به گزارش گوناز تی وی، مهدی دیهمی از فعالان مدنی آذربایجان جنوبی و ساکن شهرستان ملیک کندی (ملیکان) که دوشنبه هفته پیش در این شهرستان بازداشت شده بود، ظهر امروز شنبه 15 شهریور ماه با تودیع وثیقه سنگین 100 میلیونی از زندان مراغه آزاد گردید. وی روز پنجشنبه به این زندان منتقل شده بود.

پیشتر مهدی دیهمی طی تماسی که از زندان مراغه با خانواده اش داشته ،از شرایط بد جسمانی خود و شکنجه اش توسط ماموران اطلاعاتی در چند روز اخیر خبر داده است.این کار شکنی عوامل قضایی دادگستری و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان ملیک کندی(ملکان) در حالی صورت می گیرد که خانواده این فعال بارها به دادگستری و اطلاعات شهرستان ملیک کندی (ملکان) مراجعه و حتی وثیقه لازمه را نیز تهیه کرده بودند که در آخر و به دلایل واهی،مهدی دیهمی به زندان مراغه منتقل گردید.

شایان ذکر است  مهدی دیهمی که صبح روز دوشنبه در ملیک کندی توسط ماموران اداره اطلاعات به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده،پس از 24ساعت بازجویی و شکنجه مامورین اطلاعات، حوالی ساعت 11 صبح روزسه شنبه به دادگستری ملیک کندی(ملکان) منتقل شده و بازپرس پرونده به دلایل واهی وناقص بودن پرونده، قرار بازداشت وی را 48 ساعت دیگر تمدید کرده بود. پس از آن نیز این فعال مدنی که در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته بود، به زندان مراغه منتقل گردیده

 گفتنی است پس از دستگیری وی، مامورین امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی وی تمام کتاب های ترکی و دست نوشته های و سیستم کامپیوتراین فعال را ضبط نموده بودند که جلسه ی دادگاه مهدی دیهمی روز 9 بهمن در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شده بود. قاضی به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی، به جرم به فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام، حکم حبس را برای این فعال آذربایجانی صادر نموده بود .

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read