آخرین خبرها

مهدی دیهمی به زندان مراغه منتقل گردید

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مهدی دیهمی به زندان مراغه منتقل گردید

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مهدی دیهمی از فعالان مدنی آذربایجان جنوبی که در روزهای اخیر در شهرستان ملیک کندی (ملکان) بازداشت و به شدت از سوی ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به زندان مراغه منتقل گردیده است.

به گزارش گوناز تی وی،  مهدی دیهمی که صبح روز دوشنبه در ملیک کندی توسط ماموران اداره اطلاعات به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده،پس از 24ساعت بازجویی و شکنجه مامورین اطلاعات، حوالی ساعت 11 صبح روزسه شنبه به دادگستری ملیک کندی(ملکان) منتقل شده و بازپرس پرونده به دلایل واهی وناقص بودن پرونده، قرار بازداشت وی را 48 ساعت دیگر تمدید کرده بود. پس از آن نیز این فعال مدنی که در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته بود، به زندان مراغه منتقل گردیده است.

مهدی دیهمی طی تماسی که از زندان مراغه با خانواده اش داشته ،از شرایط بد جسمانی خود و شکنجه اش توسط ماموران اطلاعاتی در چند روز اخیر خبر داده است.این کار شکنی عوامل قضایی دادگستری و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان ملیک کندی(ملکان) در حالی صورت می گیرد که خانواده این فعال بارها به دادگستری و اطلاعات شهرستان ملیک کندی (ملکان) مراجعه و حتی وثیقه لازمه را نیز تهیه کرده بودند که در آخر و به دلایل واهی،مهدی دیهمی به زندان مراغه منتقل گردید.

گفته می شود حوالی ساعت12 ظهر روز چهارشنبه پدر وی به اطلاعات نیروی انتظامی ملیک کندی(ملکان) مراجه می کند و پیگیر وضعیت فرزندش می شود که در این حین مامورین اطلاعات رژیم وی را دستگیر کرده و ساعاتی بعد به خانه ی مهدی دیهمی فعال ملی شهر چهار برج،از توابع شهرستان قوشا چای(میاندوآب) ،یورش برده و اقدام به تفتیش منزل وی می کنند و سر انجام کتابهای تورکی و عکسهای خانوادگی وی را ظبط می کنند.

تفتیش منزل این فعال مدنی با فحاشی و تهدید ماموران به خانواده این فعال همراه می شود که خانواده وی در مقابل این گستاخی ماموران اطلاعات ایستادگی می کنند.ماموران اطلاعات در پایان همسر آقای دیهمی را نیز تهدید به بازداشت می نمایند. گستاخی مامورین اطلاعاتی رژیم به اینجا ختم نشده و موقع رفتن با اداره اماکن میاندوآب تماس گرفته و در آخر نیز اقدام به پلمپ سوپر مارکت گونتای می نمایند.

شایان ذکر است پیش تر مهدی دیهمی توسط اداره اطلاعات میاندوآب،در سال های گذشته همزمان با اوج گیری اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف آذربایجان نسبت به سیاست های حاکمیت در قبال خشکاندن دریاچه ی اورمیه، به تاریخ 8 شهریورماه سال 90 در شهر چهاربرج دستگیر و پس از 8 روز بازداشت در شرایط نامناسب جسمی و روحی به قید وثیقه هشتصد میلیون ریالی آزاد شده بود.

 لازم به ذکر است پس از دستگیری وی، مامورین امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی وی تمام کتاب های ترکی و دست نوشته های و سیستم کامپیوتراین فعال را ضبط نموده بودند که جلسه ی دادگاه مهدی دیهمی روز 9 بهمن در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شده بود. قاضی به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی، به جرم به فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام، حکم حبس را برای این فعال آذربایجانی صادر نموده بود .

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read