آخرین خبرها

زنجان:مخازن ذخیره آب در وضعیت هشدار قرار دارند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
زنجان:مخازن ذخیره آب در وضعیت هشدار قرار دارند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: ؛مدیر امور آبفای زنجان اعلام کرده است که با توجه به پیک مصرف بالای آب شرب در روزهای اخیر در سطح شهر مشترکین باید به توصیه های مربوطه در خصوص رعایت الگوی مصرف دقت بیشتری داشته باشند،زیرا مخازن در حال تخلیه هستند

به گزارش گوناز تی وی،رستمی در گفتگو با خبرنگاران گفت:" با توجه به عدم رعایت توصیه های صرفه جویی توسط مشترکین وضعیت مخازن ذخیره سازی آب در مرز هشدار قرار گرفته است".

وی ادامه داد:"سازمان فضای سبز و پارکهای شهرداری در سطح شهر زنجان برای آبیاری فضاهای سبز فقط 20 درصد از آب شرب استفاده می کند که ما سعی داریم با جایگزینی چاهها یی که از مدار خارج شده اند این مقدار را هم به حداقل برسانیم".

مدیر امور آبفای زنجان تصریح کرد :"80 درصد فضای سبز توسط چاههای شهرداری آبیاری می شود".

رستمی اضافه کرد:" 8 حلقه چاه از چاههای این شرکت به دلیل نیتراته بودن از مدار بهره برداری خارج شده اند، و برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته است".

مدیر امور آبفای زنجان به وضعیت مخزن آب اشاره و خاطر نشان کرد :"موضوع به اطلاع فرمانداری و شهرداری زنجان و کمیته بحران استان نیز ابلاغ شده است و باید آبیاری فضاهای سبز سطح شهر از آب شرب شهری در غیر پیک مصرف انجام شود".

وی پیش تر نیز با ابراز نگرانی شدید از کاهش بارندگی ها در استان زنجان گفته بود: " سطح آبهاي زيرزميني استان به ميزان ۵۰ درصد كاهش يافته است كه اين روند به نوبه خود پيامدهاي ناخوشايندي را به همراه دارد. ۹۰ درصد آب شرب استان درحوزه كشاورزي مصرف مي شود كه به دليل عدم رعايت نكات و استفاده از روش هاي سنتي هدر رفت آب در اين حوزه بيشتر است."

گفتنی است کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری موجبات نگرانی بسیاری از کشاورزان آذربایجان جنوبی را فراهم آورده است. رژیم ایران نیز تاکنون هیچ برنامه ای برای کاهش آثار زیان بار خشکسالی نداشته است؛ این درحالی است که با توجه به پرباران و پرآب بودن آذربایجان جنوبی، با مدیریت صحیح منابع آب می توان جلوی هرگونه خشکسالی احتملی را نیز گرفت.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read