آخرین خبرها

ادعاهای ایران مبنی بر سرنگونی یک پهباد اسرائیل در آسمان این کشور

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ادعاهای ایران مبنی بر سرنگونی یک پهباد اسرائیل در آسمان این کشور

Gunaz.tv

گوناز تی وی:در حالی که هواپیماهای مسافربری و جنگی ایران یکی پس از دیگری در وسط شهرها و بیابان های مختلف به دلایلی چون نقص فنی و... سقوط می کنند،سپاه از ساقط کردن یک هواپیمای فوق پیشرفته و جاسوسی اسرائیلی خبر داده است.

به گزارش گوناز تی وی،سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ادعا می کند که یک فروند پهپاد جاسوسی اسرائیل را بر فراز سایت اتمی نظنز، سرنگون کرده است. روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرده است:"یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد". براساس این اطلاعیه "هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریزبوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت". این اطلاعیه افزوده است:"این اقدام شیطنت‌آمیز باردیگر خوی ماجراجویی رژیم صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این رژیم جعلی و جنگ طلب افزود". با این حال هیچ تصویر یا ویدئویی از عملیات مذکور منتشر نشده است و بسیاری از چهره های سیاسی مختلف از روز گذشته این ادعای ایران را در شبکه های اجتماعی به سخره گرفته اند. این اولین بار نیست که ایران می گوید یک پهپاد جاسوسی را بر فراز خاک خود سرنگون کرده است. 4 سپتامبر 2011 نیز مقام های ایرانی از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی خبر داده بودند.

نکته قابل توجه اینکه هیچ تصویری از فضای داخلی پهباد آمریکایی نیز منتشر نشد و بسیاری ها بر این باور بوده اند که پهباد مذکور یک ماکت غیرقابل استفاده بوده که توسط سپاه در افغانستان به سرقت رفته بوده و بصورت زمینی وارد ایران گردیده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read