آخرین خبرها

نژادپرستان فارس کارگر تورک آذربایجانی را در تهران به قتل رساندند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نژادپرستان فارس کارگر تورک آذربایجانی را در تهران به قتل رساندند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نژادپرستی حاکم بر جامعه فارس زبان چنان گسترش یافته که حتی منجر به قتل کارگران تورک بر اثر ضرب و شتم وحشیانه مسئولان محلی در مناطق مرکزی جغرافیای منسوب به ایران می شود. کارگرانی که به دلیل سیاست های تبعیض آمیز حکومت های پهلوی و اسلامی مجبور به مهاجرات اجباری به مناطق فارس نشین شده اند و برای رسیدن به حداقل درآمد به هرگونه کار فیزیکی سخت نیز تن داده اند.

به گزارش گوناز تی وی، کارگر تورکی که بر اثر ضرب و شتم وحشیانه ماموران شهرداری به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده بود، روز پنجشنبه درگذشت.

خانواده «علی چراغی»، کارگر ۴۱ ساله‌‌ای که صاحب چهار فرزند است درباره اتفاقات منجر به فوت او به خبرنگاران گفته‌اند که او روز ۱۶ مرداد به همراه پسر ۱۴ ساله‌ به منطقه تهران‌پارس رفته بود که در ساعت ۱۰ صبح حوالی اتوبان باقری در تقاطع خیابان ۱۹۶ غربی با خیابان ایزد پناهی با ماموران شهردا‌ری درگیر می‌شود.

ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ ساله علی چراغی درباره روز حادثه می‌گوید من و پدرم سوار بر وانت پیکان کنار خیابان در حال حرکت بودیم که ناگهان یک وانت مزدا دو هزار دو کابینه سدمعبر ناحیه چهار منطقه ۴ مقابل ماشین ما پیچید و راه را بست. چهار ماموری که از اتومبیل پیاده شدند از پدرم خوستند که پیاده شود. من به در خواست پدرم در وانت ماندم و از داخل مکالمه آن‌ها را می‌شنیدم. یک مامور به پدرم گفت که وانت توقیف است. پدرم اصرار داشت که شما حق توقیف ماشین را ندارید و باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیریم.  پدرم شروع به تماس با پلیس کرد که در این هنگام چند مامور همزمان با پدرم درگیر شدند و یکی از آنان از پشت دستهای پدرم را گرفت و سایرین مشغول ضرب و شتم او شدند. هنگامی که من مشغول پیاده شدن از ماشین بودم دیدم که یکی از ماموران با «پنجه بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد و پدرم به زمین افتاد. من قصد نزدیک شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمین افتاده بود را داشتم اما ماموران به گمان اینکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزدیک شدن به پدرم را ندادند اما بعد از دخالت کسبه محل، هر چهار مامور سوار بر وانت از صحنه گریختند.

خانواده مقتول پرونده‌ای را در کلانتری ۱۲۶ تهران‌پارس تنظیم می‌کنند و ۱۱ نفر از کسبه و اهالی محل نیز در این خصوص شهادت دادند.

در تاریخ ۱۸ مرداد پیش از مرگ این کارگر پزشکی قانونی درباره این پرونده گزارش داده است که «طبق مندرجات پرونده بالینی در تاریخ ۱۶ مرداد در پی اصابت جسم سخت مصدوم دچار ضایعات زیر شده است. یک: کاهش سطح هشیاری. دو: خونریزی در نواحی گیجگاهی و آهیانه و پیشانی سمت چپ جمجمه و کوفتگی بافت مغزی در نواحی گیجگاهی و آهیانه‌ای سمت راست جمجمه که تحت عمل جراحی قرار گرفته است.»

محمد چراغی برادر کارگر مقتول به خبرنگاران گفت: "در ساعت ۱۳ و سی دقیقه روز پنجشنبه ۱۶ مرداد برادرم را به بیمارستان امام حسین منتقل کردیم. تشخیص اولیه پزشکان «شکستگی شدید جمجمه» بود که به سرعت او را به اتاق عمل منتقل کردند اما پس از عمل جراحی چون بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) این بیمارستان تخت خالی نداشت او را در بخش عمومی بستری کردند و در ساعت ۱۲ شب نیز مجددا او را به اتاق عمل بردند و بامداد جمعه مجددا او را به بخش عمومی منتقل کردند. اما روز یکشنبه ۱۹ مرداد ترجیح دادیم برادرم را در بیمارستان خصوصی نورافشان بستری کنیم که تلاش پزشکان این بیمارستان نیز ثمری نداشت و سرانجام در روز پنجشنبه ۲۳ مرداد برادرم فوت کرد."

پس از این حادثه  پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس قتل کارگر آذربایجانی را به جنایت های داعش تشبیه کرد.

 پیر موذن نماینده مجلس ایران با تاکید بر اینکه «قاتلان ماموران شهرداری تهران هستند»، مرگ علی چراغی را جلوه ای از فرهنگ افراطیون و داعش میخواند.

او تاکید کرد که قوه قضاییه باید با رسیدگی قاطعانه این پرونده را تکمیل کند تا چهره “اسلام رحمانی” بیش از این زیر سوال نرود. او میگوید:"هر کسی که مرتکب این جنایت شده است، مجلس، شورای شهر و قوه قضاییه موظفند به آن رسیدگی کنند. و اگر به این موضوع رسیدگی نکنند، مجلس وارد عمل خواهد شد."

نماینده اردبیل گفت:"شهرداری باید با اخلاق پسندیده و رافت اسلامی مقابل تخلفات بایستد نه آنکه با ایجاد رعب و وحشت و میدان دادن به قلدران و زورگویان چهره تهران را خشن و زمخت نشان دهد."

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read