آخرین خبرها

بهمن خالقی به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل گردید

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 بهمن خالقی به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل گردید

Gunaz.tv

گوناز تی وی: بهمن خالقی از فعالین دربند آذربایجانی جنوبی که در زندان مرکزی تبریز به سر می برد، به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بهداری این زندان منتقل گردید.

به گزارش گوناز تی وی، روز جمعه 24 مرداد ماه، این فعال مدنی بر اثر عود بیماری معده به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل گردیده است. گفته می شود بهمن خالقی سابقه بیماری معده را داشته و هنگام ورود به زندان دارو‌هایش را باخود برده بود. اما مسئولان در بدو ورود داروهای وی را ضبط کرده و در طی این دو ماه نیز اقدامات درمانی مناسب را بر روی وی انجام نداده‌اند.  بهمن خالقی از مشکلات زانو نیز رنج می‌برد که به گفته نزدیکانش بر اثر ضرب و شتم در وزارت اطلاعات به وجود آمده است.

هفته گذشته علی رغم وخامت اوضاع جسمانی، مسئولان مدنی از انتقال وی به بهداری زندان خودداری نموده بودند.

همچنین وی به دلیل ناراحتی شدید در زانوی خود احتیاج به عمل جراحی دارد. با این وجود و علی رغم درد شدیدی که این فعال مدنی در ناحیه زانوی خود احساس می کند، مسئولان زندان مرکزی تبریز از اعزام وی به مراکز درمانی خودداری می کنند.

یکی از نزدیکان این فعال مدنی به خبرنگاران گفته است: "وی در اطلاعات از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده و پزشک معالجش عمل جراحی از ناحیه صدمه دیده را ترجیح داده بود. اما بهمن خالقی بدلیل فشاری که بر خانواده‌اش وارد شده بود مجبور شد بدون انجام درمان خود را جهت اجرای حکم به زندان معرفی کند."

وی در ادامه گفت: "چند روز پیش نیز خانواده این زندانی سیاسی داروهای تجویزی پزشک معالجش را به زندان برده بود بودند که با عدم تحویل مسئولان مواجه گشتند."

شایان ذکر است این فعال مدنی صبح روز یکشنبه اول تیر ماه، برای گذراندن دوران حبس 6 ماهه خود، روانه زندان مرکزی تبریز شد.  آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات واهی این فعال مدنی، روز چهارشنبه 30 آبان ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب مراغه و به ریاست قاضی داورنیا برگزار شده بود. اتهام وی "عضویت در دسته یا جمعیتی که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور است" عنوان  شده بود.

حکم صادره این دادگاه برای بهمن خالقی   6 ماه حبس تعزیری و 6 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال بود.

این فعال مدنی در روزهای ابتدایی تابستان سال جاری، ضمن پلمپ مغازه اش،مورد تهدیدهای نیروهای امنیتی رژیم ایران قرار گرفته بود .

نیروهای امنیتی با تهدید این فعال مدنی آذربایجانی به وی گفته بودند که برای اجرای حکم حبس اش خود را به زندان معرفی کند و در غیر اینصورت وثیقه وی به اجرا گذاشته خواهد شد.

همچنین ماموران امنیتی با حمله به محل مغازه کتابفروشی وی،آن را بصورت کامل بسته اند . مجوز این کتابفروشی قبلا با درخواست دادگاه و از طرف اداره اماکن رژیم ایران لغو شده بود.

این فعال مدنی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های حق طلبانه اش بارها  از سوی نیروهای امنیتی مورد تهدید و بازداشت قرار گرفته بود. آخرین بار وی روز یک اسفند سال گذشته و در آستانه روز جهانی زبان مادری به مدت دو روز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود.

گفتنی است  بهمن خالقی فعال مدنی ساکن بناب بناب و صاحب مغازه "ایشیق کیتاب ائوی" ، چند روز پس از شرکت دراعتراضات مردمی نسبت به سیاست خارجه رژیم اسلامی ایران و ارتباطات روزافزون آن با دولت اشغالگر ارمنستان که در تاریخ 24 دی ماه 91 در میدان مسلم شهر مراغه بر گزار گردید، توسط ماموران اداره اطلاعات بناب دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد. وی پس از سپری کردن 30 روز در اداره اطلاعات تبریز، روز بیست و چهار بهمن ماه به زندان مراغه انتقال یافت و روز چهار شنبه دوم اسفند ماه، به قید وثیقه سنگین آزاد گردید.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read