آخرین خبرها

موغان: تجمع اعتراضی ساکنان مسکن مهر در مقابل فرمانداری

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 موغان: تجمع اعتراضی ساکنان مسکن مهر در مقابل فرمانداری

Gunaz.tv

گوناز تی وی: ده ها تن از ساکنان مسکن مهر پارساباد مغان در در اعتراض به وضعیت نابسامان مساکن خود و نیز عدم رسیدگی از سوی مسئولان در برابر فرمانداری این شهرستان اقدام به تجمع اعتراضی نمودند. این تجمعات که طی روزهای اخیر چندین بار تکرار شد، با وعده های توخالی مسئولان پاسخ داده شد!

به گزارش گوناز تی وی، پروژه مسکن مهر که با تبلیغات فراوان از سوی دولت احمدی نژاد آغاز گشت، به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت اسن مساکن و نیز عدم اعتقاد دولت روحانی به این طرح، اکنون تبدیل به یکی از معضلات مهم خریداران این مساکن در جای جای جغرافیای موسوم به ایران و به خصوص آذربایجان جنوبی شده است.

در روزهای اخیر ده ها تن از خریداران مساکن مهر در پارساباد مغان در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع نمودند.

 يكي از معترضان حاضر در اين تجمع گفت: "دیگر از انتظار و هزینه نمودن برای واحدها خسته شده ایم، برای ما که دارایی چندانی نداریم و و کسب درآمدمان اندک است، پرداخت افزایش قیمتها بسیار سخت است."

وی افزود: "طرحی که برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده بود و می‌بایست ماهانه به صورت ساده 328 هزار تومان و به شیوه پلکانی ماهی 245 هزار تومان و با باز پرداخت 20 ساله پرداخت شود ولی به علت پنج سال کم کاری پیمانکار اکنون اعضا باید این وام را 15 ساله و ماهانه نيز بالاي 400 هزار تومان اقساط پرداخت کنند."

یکی دیگر از معترضان نيز بيان كرد: "کیفیت پایین واحدهای مسکونی ساخته شده به حدی است که هنوز از عمر این واحدها چیزی نگذشته، ولی به راحتی می‌توان وجود رطوبت در ساختمان را مشاهده کرد."

وي ادامه داد: "مشکلات مسکن مهر در پارس آباد به حدی فراوان و درد‌آور است که اگر می‌دانستم، خانه‌دار شدن به این وضع خواهد بود ترجیح می‌دادم مستأجر بمانم."

يكي ديگر از معترضان نيز اظهار داشت: "تمام کسانی که در مسكن مهر ساكن هستند از اقشار کم درآمد و نیازمند به خانه بوده که از تمام زندگی خود مایه گذاشته و با پول وام ازدواج و حتي فروش طلاهاي همسرانشان موفق شدند تا سرمايه اي جور كرده و به اين مساكن نقل مكان كنند و درست نيست كه پيمانكار اين پروژ ها نسبت به افزايش نجومي آن كنند."

گفتنی است پس از این تجمعات چند روزه برخی از مسئولان با حضور در جمع معترضین ضمن دادن وعده های فریبانه به آرام نمودن معترضین پرداختند.

گفتنی است پروژه مسکن مهر پارساباد از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد و سرانجام در ارديبهشت ماه 92 و با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، فاز اول مسکن مهر پارس‌آباد به تعداد یک هزار و ۲۲۲ واحد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به بهره‌برداری رسید و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read