آخرین خبرها

نیاز شدید استان اردبیل به بیمارستان هایی با ظرفیت بالاتر

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نیاز شدید استان اردبیل به بیمارستان هایی با ظرفیت بالاتر

Gunaz.tv

گوناز تی وی:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرده است که استان اردبیل با توجه به فرسودگی اکثر بیمارستان‌ها در مرکز این استان و نامناسب بودن فضای فیزیکی به بیمارستان استاندارد 500 تا یک‌هزار تختخوابی نیاز مبرم دارد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از فارس، حسینعلی شهریاری عصر امروز در جریان بازدید از بیمارستان فاطمی اردبیل اظهار کرد:"ما در بازدیدی که از این بیمارستان داشتیم به کمبود فضا و نامطلوب بودن مکان دایر شده برای رسیدگی به نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی مردم پی بردیم و فهمیدیم که در این فضا همکاران ما با چه سختی و محدودیت در ارائه خدمات به مردم پیشقدم هستند".

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان‌های کهنه و فرسوده اردبیل باید جای خود را به بیمارستان‌های استاندارد و با شرایط مطلوب ارائه خدمات بدهند، گفت:" قرار شده از طریق مجلس نیز این موضوع پیگیری شود تا در یک هفته آینده که استاندار اردبیل جلسه‌ای را با وزیر بهداشت در تهران دارد ما نیز حضور داشته باشیم تا پیگیر اجرایی شدن بیمارستان استاندارد با یک‌هزار تختخواب در این استان کمتر توسعه یافته باشیم".

شهریاری افزود:" ایجاد این فضای استاندارد از جهت دیگر نیز برای استان اردبیل حائز اهمیت است و آن اینکه این استان میزبان گردشگران سلامت بیشماری است که باید به آنها نیز ارائه خدمات کند".

 گفتنی است مشکل کمبود اعتبار، نخستین مشکلی است که در ارتباط با حوزه بهداشت و درمان اردبیل به چشم می خورد.همچنین تکمیل پروژه بیمارستان 120 تختخوابی 'ترومای' اردبیل با 70 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکل به وجود آمده در تخصیص اعتبار متوقف شده است. طبق توافقات داخل استانی قرار بود برای افزایش تخت‌های بیمارستان از اعتبارات داخلی استان استفاده شود که به دلیل کمبود اعتبار تکمیل آن دچار وقفه شد. برای تکمیل و تصویه بدهی پیمانکاران بیمارستان ترومای اردبیل 9 میلیارد تومان نیاز است. برای تجهیز این بیمارستان نیز 15 میلیارد تومان اعتبار لازم است که 3.5 تومان آن دریافت و برای خرید تجهیزات صرف شده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read