آخرین خبرها

دبیر ستاد حقوق بشر ایران: به احکام اعدام و سنگساری که صادر کرده ام افتخار میکنم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دبیر ستاد حقوق بشر ایران: به احکام اعدام و سنگساری که صادر کرده ام افتخار میکنم

Gunaz.tv

گوناز تی وی :به گزارش سازمان عفو  بین الملل ؛ در سال 2013 ایران بالاترین آمار اعدام در خاورمیانه را از آن خود کرد. هم چنین ایران با 369 مورد اعدام در 2013در جایگاه  دوم تعداد اعدام درجهان بعد از چین قرار دارد.

بیش از سی سال است که جمهوری اسلامی  ایران بواسطه جنگ افروزی ؛ترورونقض گسترده حقوق بشر   در صدر اخبار جهان قرار گرفته است .جمهوری اسلامی ایران با داشتن نقشی مخرب و ناشایست در ایجاد شرایط اجتماعی ؛ اقتصادی و سیاسی وخیم و تحمیل آن شرایط بر مردم ایران ،به نقض گسترده حقوق بشر و بی توجهی به هشدار های سازمان های بین المللی رسمی مدافع حقوق بشر ادامه میدهد.

باوجود هشدار های بین المللی مبنی بر نقض گسترده حقوق بشر در ایران؛حکومت جمهوری اسلامی  ایران اتهام نقض حقوق بشر را قویا رد می‌کند و مقامات جمهوری اسلامی از اقدامات ضد انسانی خود مدافعه می نمایند.

به گزارش گوناز تی وی محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اعلام کرد جمهوری اسلامی به احکامی مانند اعدام و سنگسار در قوانین خود «افتخار» می‌کند و از اجرای این احکام هم «ناراحت» نیست.

به گزارش خبرگزاری بسیج٬ آقای لاریجانی روز سه‌شنبه (14امرداد) در مراسم روز «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» این مطلب را بیان کرده است.

وی گفته «غرب فکر می‌کند نظام قضایی ما به دلیل اینکه مبتنی بر شرع است می‌خواهیم آن را پنهان کنیم اما ما به این نظام قضایی افتخار می‌کنیم و از قصاص و حتی رجم نیز ناراحت نیستیم.

لاریجانی با بیان اینکه «حقوق بشر غرب برای دفاع از مسلمین هیچ چیزی ندارد» خواستار سازماندهی ساز و کاری بین‌المللی برای دفاع از «حقوق جمعیت میلیاردی مسلمین» شده است.

مجازات برخی روابط جنسی در ایران براساس قوانین اسلامی سنگسار است و مقام‌های جمهوری اسلامی بار‌ها از این احکام اسلامی دفاع و به آن افتخار کرده‌اند.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران قبلا نیز ادعا کرده بود:"جمهوری اسلامی ایران ستاره دموکراسی و عدالت در منطقه است."

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، در آخرین گزارش خود به ایران  هشدار داده بود که موارد نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان ایران به طور مستمر و گسترده ادامه دارد.

وی در گزارش خود تاکید کرده بود موارد نقض حقوق اساسی شهروندان به ویژه؛اقلیت های قومی ( ملل غیر فارس) ؛ زنان، فعالان مدنی و اقلیت‌های مذهبی همچنان ادامه دارد.

احمد شهید بعد از ارائه گزارشی مستند خواهان آزادی بی‌قید و شرط زندانیانی شده بود که به خاطر فعالیت‌های مسالمت آمیز مدنی، عقیدتی یا بیان آزادانه نظراتشان در حبس بسر می‌برند.

احمد شهید در تحقیقات خود خواستار موارد دیگری نیز شده بود.تحقیق درباره اتهام وقوع شکنجه‌های روانی و جسمی در زندان‌ها، جلوگیری از ارعاب وکلا، توقف اعدام نوجوانان و خودداری از صدور حکم اعدام در موارد مرتبط با قاچاق مواد مخدر یا آنچه جرائم جنسی خوانده می‌شود، از خواسته‌های احمد شهید بود.

آقای شهید نماینده سازمان ملل بار ها تاکید کرده بود :در سال ۲۰۱۳ میلادی گزارش‌های زیادی از ایران حاکی بوده است که بازداشت‌های خودسرانه ادامه داشته است و با روی کار آمدن روحانی وضعیت حقوق بشر در ایران بهبود نیافته است.

علاوه بر احمد شهید بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بعد از روی کار آمدن روحانی تصریح کرده بود حسن روحانی نتوانسته کارزاری را که برای بهبود حقوق بشر وعده داده بود به پیش ببرد.

 

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read