آخرین خبرها

اسرائیل نیروهایش را از غزه خارج می کند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 اسرائیل نیروهایش را از غزه خارج می کند

Gunaz.tv

گوناز تی وی:ارتش اسرائیل که در ماه اخیر به دلیل راکت پراکنی های حماس وارد شهر غزه شده بود،در پی اعلام آتش بس نیروهایش را از غزه بیرون می کشد .

به گزارش گوناز تی وی به نقل از بی بی سی، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که به هدفش که نابود کردن تونل‌های نفوذی فلسطینیان به خاک اسرائیل بوده، رسیده است و نیروهایش را به صورت کلی از غزه خارج می کند.

توافق بر سر این آتش بس در مذاکره میانجیگران مصری با نمایندگان اسرائیل و فلسطینیان به دست آمده و مقامات مصر ابراز امیدواری کرده‌اند که با توقف موقت جنگ، زمینه برای مذاکرات بیشتر جهت برقراری آتش‌بس دایم فراهم شود.

اسرائیل گفته است که هیاتی را نیز جهت مذاکراه به منظور دستیابی به توافق‌آتش‌بس دایم روانه مصر خواهد کرد. مذاکرات قاهره با حضور نمایندگان اسرائیل و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطینی و حماس صورت گرفت.

با اعلام توافق آتش‌بس، دبیرکل سازمان ملل از دو طرف خواست تا "هر چه زودتر مذاکراتی را در قاهره به منظور برقراری آتش بس دایم و حل و فصل مسایل مورد اختلاف" آغاز کنند و از "مشارکت فعالانه هیات فلسطینی به رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان" در مذاکرات قاهره قدردانی کرد.

منابع اسرائیلی گفته‌اند که ارتش این کشور ماموریت نیروی زمینی در عملیات انهدام تونل ها را انجام شده تلقی می‌کند و با آغاز آتش‌بس، واحدهای زمینی از نوار غزه خارج و در نزدیک مرز مستقر می‌شوند.

گفتنی است جنگ غزه از روز ۸ ژوئیه بعد از قتل سه نوجوان اسرائیلی از طرف گروه های نامعلوم با حملات سنگین هوایی اسرائیل به نوار غزه آغاز شد و از روز ۱۷ ژوئیه، واحدهای نیروی زمینی اسرائیل با هدف اعلام شده انهدام تونل‌های مرزی وارد نوار غزه شدند. در مقابل، نیروهای فلسطینی مستقر در غزه به پرتاب موشک به سوی اسرائیل مبادرت کردند و بارها آتش بس های موقت را نقض کردند. در طول جنگ اخیر، اکثر موشک‌های فلسطینی توسط دفاع ضدموشکی اسرائیل خنثی شده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read