آخرین خبرها

افزایش بی سابقه زنان همسر کش در ایران!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
افزایش بی سابقه زنان همسر کش در ایران!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اگر که تا همین چند سال اخیر کلمه "همسر کشی" یاد آور کشتن زنان توسط همسرانشان بود، اما در ایران چنان تغییرات شگرفی در ناهنجاریهای اجتماعی و بحث جرایم خشن بوجود آمده است که اکنون مراد از همسر کشی در ایران یعنی کشتن شوهران توسط زنان به بهانه ها و دلایل گوناگون! جامعه ای که رژیم اسلامی ایران طی 35 سال اخیر هدایت آن را در اختیار گرفته، چنان از نظر ناهنجاری های اخلاقی در ورطه سقوط افتاده است که هر روز شاهد انتشار اخباری از ارتکاب به انواع جرایم وحشیانه در آن هستیم.

به گزارش گوناز تی وی، در جرم همسر کشی  85 درصد زنان متهم به قتل همسر پس از دستگيري اعلام كرده‌اند كه قصد متاركه داشته‌اند اما به دلايل مختلف چاره‌اي جز كشتن شوهر نديده‌اند.همچنين زنان به ندرت، خود مرتكب قتل شده و بيشتر تحت تأثير وسوسه فرد ديگري كه اغلب مرد هستند به ارتكاب جنايت تشويق مي‌شوند. در برخي موارد نيز زنان، مرد غريبه‌اي را براي كشتن شوهر اجير مي‌كنند. پيش از اين تصور مي‌شد داشتن فرزند عامل بازدارنده‌اي در وقوع جرم است، در حالي كه واقعيت اين‌گونه نيست چرا كه 99 درصد زنان و 89 درصد مردان همسركش گفته‌اند كه هنگام ارتكاب جرم داراي فرزند يا در انتظار فرزند بوده‌اند.

66 درصد زناني كه مرتكب قتل همسر شده يا در آن مشاركت يا معاونت داشته‌اند، اظهار كرده‌اند در دوران زندگي مشترك، بارها مشاجره و قهر و آ‌شتي داشته‌اند. اما 85درصد زنان متهم به قتل همسر كه قصد متاركه داشته و به دلايلي از جمله مخالفت شوهر، والدين، وجود فرزندان و نياز مالي، شرايط زندگي را تحمل كرده و در نهايت صبر و تحملشان به سرآمده، اقدام به از بين بردن همسر خود كرده‌اند.

به گفته جرم‌شناسان به طور معمول زناني دست به قتل همسر مي‌زنند كه در كنار او احساس خوشبختي و رضايت نمي‌كنند. بنابراين در تداوم يك نارضايتي مزمن دست به جنايت زده يا دسيسه قتل مي‌چينند.

یک وکیل دادگستری در این خصوص می گوید: "باید گفت تعداد پرونده های همسرکشی آنقدر زیاد شده که جامعه شناسان، روانشناسان و جرم شناسان همه در این موضوع اتفاق نظر دارند که یک عمل مجرمانه جدیدی در جامعه بروز یافته که نیاز به مقابله با آن وجود دارد."

وی می افزاید: "ازدواج های اجباری و مشکلات زنان برای طلاق از مهمترین دلایل شوهرکشی است. والدین باید قبل از موافقت با ازدواج دختران خود از رضایت وی اطمینان حاصل کنند و آنها را بنا به خواسته خود و به اجبار وادار به ازدواج نکنند."

پیش از این زنان برای قتل همسران خود از روش هایی مانند قتل در خواب و سم استفاده می کردند اما طی سالهای اخیر خشونت در پرونده های شوهرکشی افزایش یافته به طوری که شاهد قتل با ضربه های چاقو مثله کردن یا سوزاندن جسد مقتول هستیم.

دکتر مجید ابهری رفتارشناس می گوید 95 درصد زنان شوهرکش با نقشه قبلی شوهران خود را به قتل می رسانند که این آمار تکان دهنده است. در تهران نسبت زنان زندانی متهم به همسر کشی به کل زندانیان آمار بالایی است که در این خصوص باید اقدامات موثری صورت گیرد.

همچنین نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد 67 درصد مردان که قربانی شوهر کشی می شوند به علت خیانت همسرانشان و از سوی مرد بیگانه به قتل می رسند و تنها در 33 درصد پرونده های همسرکشی زنان خود دست به قتل شوهرانشان می زنند.

بررسی پرونده های همسرکشی نشان می دهد بسیاری از این زنان ناتوانی در جدایی از همسر را علت اصلی می دانند و در یک رابطه نامشروع با وعده ازدواج بعد از مرگ همسر مرد دیگری را به این کار وادار می کنند. رسیدن به مرحله ای که جنایتی چون شوهرکشی رقم می خورد نیاز به بررسی روانشناسان و جامعه شناسان دارد اما عدم آگاهی به قوانین در جامعه به خصوص ناآگاهی زنان از حقوق قانونی خود نقش مهمی در تصمیم آنها برای قتل شوهران دارد.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read