آخرین خبرها

فروش محموله های نفتی 170 میلیون دلاری توسط نیروی انتظامی و عدم واریز پول آن به حساب دولت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
فروش محموله های نفتی 170 میلیون دلاری توسط نیروی انتظامی و عدم واریز پول آن به حساب دولت

Gunaz.tv

گوناز تی وی : در حالیکه جناحهای مختلف قدرت در جمهوری اسلامی ایران  بر سر سهم بیشتر از قدرت و ثروت کشمکش  میکنند در سایه همین کشمکش ها  مسائل پشت پرده ای  افشا میگردد می گردد که  یا مردم از آنها بی خبرند یا اگر همین مسائل توسط منتقدان حکومتی در داخل  افشا گردد  هزینه های سنگینی برای منتقدین خواهد داشت.تصفیه حساب های شخصی این جناحها که همه به نوعی ادعای وراثت جمهوری اسلامی رادارند پرده از فساد پشت پرده دولتمردان حکومت جمهوری اسلامی برمیدارد.در حالیکه گسترش فقر و تورم بار زیادی را بردوش مردم گذاشته است  و بخصوص مناطق غیر فارس چون آذربایجان جنوبی و مناطق عرب نشین  از محرومیت گسترده ای در رنج هستند درآمدهای میلیاردی نفتی بین مقامات و دست نشانده های حکومت تقسیم میشود.

به گزارش گوناز تی وی نیروی انتظامی دو محموله نفتی که در سال 1391از شرکت نفت دریافت کرده بود را به قیمتی معادل 170میلیون دلار به فروش رسانده اما همچنان پول آن را به شرکت ملی نفت واریز نکرده است.

حسین راغفر در یک مناظره تلویزیونی از فروش دو محموله نفتی که نیروی انتظامی در دولت دهم از شرکت ملی نفت دریافت کرده بود خبر داد و گفت: ارزش این محموله های نفتی 170 میلیون دلار است که نیروی انتظامی پول آن را به دولت پرداخت نکرده است.

این در حالی است که حدود یک ماه پیش سید محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در گفت و گویی ادعا کرده بود که ظاهرا نیروی انتظامی موفق به فروش محموله های نفتی نشده است. قمصری با اشاره به این‌که پول این دو محموله پرداخت نشده و ان‌شاءالله زمانی که محموله‌ها به فروش رسید، نیروی انتظامی پول را پرداخت می‌کند گفته بود که اگر نیروی انتظامی بخواهد می‌توانیم محموله نفت را برایشان بفروشیم. البته این اظهارات در حالی مطرح شده که احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا بهمن‌ماه سال گذشته در این باره گفته بود که دولت پیشین در ازای جبران کسری بودجه این ارگان محموله نفتی به آن تحویل داده و این اقدام نیز پیشنهاد شخص احمدی‌نژاد، رییس دولت پیشین بوده است. احمدی مقدم  هم جنین با گلایه از قرار گرفتن نام نیروی انتظامی در کنار نام مفسدان اقتصادی گفته بود که حدود یک سال پیش احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری وقت جلسه‌ای را برگزار کردند و کسری اعتبار در قالب فروش یک محموله نفتی به ناجا واگذار شد و محموله نیز فروش رفت و در قالب ۱۱‌درصد کسری اعتبار تامین شد. اما از آن سو احمدرضا رادان، جانشین پیشین فرمانده ناجا در این باره گفته بود که بخشی از این بدهی پرداخت شده و باقی‌مانده آن هم با مذاکرات انجام شده با دولت در حال پرداخت است. مسلم است که این اقدام و کمک نفتی به دولت با مجوزهای دولت وقت صورت گرفته است. طبق گزارش تفریغ بودجه سال 1391 که بهمن‌ ماه 1392 منتشر شد اعلام شد که شرکت ملی نفت ایران در تاریخ 4 آبان1391یک میلیون و 639هزار و 342بشکه نفت خام به ارزش 135 میلیون و 240هزار و 42 دلار و به سررسید 3آذر1391 با تضمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی تحویل داد و شرکت مزبور علی‌رغم فروش نفت خام مذکور و دریافت بهای آن، از پرداخت بدهی خود به شرکت ملی نفت ایران خودداری کرده است

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read