آخرین خبرها

11 سرباز آذربایجانی در درگیری با اشغالگران ارمنی شهید شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
11 سرباز آذربایجانی در درگیری با اشغالگران ارمنی شهید شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی:در عملیات های نفوذی که نیروهای متجاوز و اشغالگر ارمنی شب گذشته در قره باغ اشغالی ترتیب داده اند،ارامنه بعد از مدتی نفوذ و حرکت در برخی مناطق،در پی درگیری های شدید با نیروهای آذربایجان مجبور به عقب نشینی شده اند .

 به گزارش گوناز تی وی،شب گذشته در درگیری های شدیدی که میان نیروهای ارتش آذربایجان و ارمنستان در مناطقی از قره باغ رخ داده است،11 سرباز آذربایجانی به شهادت رسیده اند.

شب گذشته ارامنه با نقض آتش بس قصد ورود به برخی از اراضی تحت نظارت ارتش آذربایجان داشته اند که در پی آن درگیری ها میان دو طرف شدت گرفته است.در این درگیری ها ضمن اینکه 11 سرباز از آذربایجان به شهادت رسیده اند،تلفات طرف ارمنی نیز بالا بوده که همچنان گزارش دقیقی از میزان دقیق تلفات آنان منتشر نشده است .

بنا به گفته های سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان،این درگیری ها در مناطق "قازاخ"، "آغدام" و "ترتر" رخ داده و آتش بس ابتدا از سوی ارامنه نقض گردیده است.

 با این حال حرکات نفوذی ارامنه در برخی از اراضی تحت نظارت آذربایجان در قره باغ با هوشیاری نیروهای ارتش آذربایجان متوقف شده است .

  سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده است که نیروهای ارمنی به دلیل تلفات بالایی که داده اند،مجبور به عقب نشینی و فرار از اراضی تحت نظارت آذربایجان شده اند.

این درگیری ها از ساعت 20:00 شب گذشته(31 ژوئیه) آغاز شده است و تا ساعات ابندایی امروز ادامه داشته است .

 گفتنی است در نتیجه جنگ قره باغ که همزمان با فروپاشی شوروی درگرفت، نیروهای ارمنی با حمایت روسیه و ایران بیست درصد از خاک آذربایجان را اشغال نمودند. ارمنستان تاکنون به بیانیه های سازمان ملل مبنی بر پایان اشغال خاک آذربایجان وقعی ننهاده است. آذربایجان در سال های اخیر خود را آماده نبردی کامل در برابر اشغال گران کرده است، اما جامعه جهانی اصرار دارد این کشور مناقشه قره باغ را از راه های غیر نظامی پیش ببرد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read