آخرین خبرها

حمایت 200 نماینده مجلس ایران از طرح تفکیک جنسیتی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 حمایت 200 نماینده مجلس ایران از طرح تفکیک جنسیتی

Gunaz.tv

گوناز تی وی :سیاست های ضد زن جمهوری اسلامی بر ناامنی روانی و اجتماعی  زنان در جامعه شکل مشروع بخشیده است. در همین راستا مقامات حکومتی ایران به طور گسترده شروع به تفکیک جنسیتی در دانشگاهها ومحل های کار کرده اند.نکته قابل توجه حمایت  نماینده های دست نشانده در مجلس ایران از سیاست های ضد انسانی حکومت است .این به اصطلاح نمایندگان عملا به بازوان اجرایی حکومت و عامل تحمیل افکار متحجرانه تبد یل شده اند.

به گزارش گوناز تی وی در همین راستا مجتبی رحمان‌دوست٬ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از حمایت 200نماینده‌ مجلس از طرح جداسازی زنان و مردان در محیط کار خبر داد.

طبق اظهارات رحمان‌دوست مخالفت وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتاعی با تفکیک جنسیتی در محیط‌های اداری را اقدامی "خودسرانه" خواند: "در تماسی که با مسئولان وزارت کار داشته‌ام آنها عنوان کردند که این فقط اظهارنظر حسینی قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و یک اقدام خودسرانه بوده است که موضوع اصلاح خواهد شد. در اظهارنظر قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه کار عنوان شده است که تفکیک جنسیتی زنان و مردان کارمند مخالف با تعهدات بین‌المللی وزارتخانه و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی کار است، بنابراین شهرداری تهران باید بخشنامه خود را در این زمینه پس بگیرد، این در حالی است که این اقدام خوب از سوی حدود 200نماینده مجلس و در مراسم نماز جمعه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است".

وی در ادامه تصریح کرد که طبق آموزه‌های دینی مردان نباید منشی زن داشته باشند. همچنین مردان و زنان نباید در یک اتاق به صورت مختلط با یکدیگر کار کنند.

طرح تفکیک جنسیتی سال‌هاست که از سوی نهادهای مختلف جمهوری اسلامی مطرح شده است.

به تازگی اجرای این طرح در شهرداری تهران خبرساز شده است.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در حمایت از این طرح گفته است "رسانه‌های بیگانه به طرحی که در شهردای تهران اجرا شده هجمه‌ می‌کنند و من وظیفه دیدم از آن حمایت کنم. به مسئولان شهرداری نیز می‌گویم که تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار نگیرند."

شورای معاونان شهرداری تهران 27اردیبهشت‌ در صورتجلسه‌ای حکم عدم به‌کارگیری زنان در برخی  پست‌های  شهرداری را صادر کرد؛ صورتجلسه‌ای که دوماه پس از تصویب و در حالی که در شهرداری‌های مناطق درحال اجرا بود به رسانه‌ها راه یافت.

 محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران در واکنش به اعتراضات شکل گرفته نسبت به بخش‌نامه این ارگان در تفکیک جنسیتی کارمندان شهرداری به خبرگزاری های حکومتی گفته است:" خانم‌ها نباید با نامحرم معاشرت کنند٬ ما غیرت دینی داریم. زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند."

قالیباف با ادبیاتی تند و همراه با ناسزا، با اشاره به انتقادهایی که در مورد زنانه، مردانه کردن پارک‌ها وجود داشت، آن‌ها را احمقانه خواند و گفت:" حالا با استقبال از پنج پارک بانوان در تهران، رسانه‌های خارجی و ایادی داخلی آن‌ها خفه خون گرفتند. "

فرزاد خلفی،  معاون مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز گفته بود برای اینکه خانم‌ها "از نظر خانوادگی و رفت و آمد آسیب نبینند قرار شده است معاونان و مدیران شهرداری منشی و مسئول دفتر خانم استخدام نکنند."

پیشتر نیز سید علی خامنه ای رهبر حکومت جمهوری اسلامی ایران دفاع از برابری زن و مرد را غلط خوانده بود وبیان کرده بود که "مسئله برابری زن و مرد از جمله حرف های بسیار غلط غرب است "

گفتنی است قوانین جمهوری اسلامی حاوی ضد انسانی ترین شرایط برای زنان است که با اعتراض گسترده فعالین و گروههای  حقوق بشر و حقوق مدنی در دنیا مواجه است ولی از مواضع خود عقب نشینی نمیکند.

گوناز تی وی

 

 

اخبار منتخب

Most Read