آخرین خبرها

دو قربانی و سیزده مصدوم در یک روز در جاده های آذربایجان و باز هم بی تفاوتی مسئولین

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دو قربانی و سیزده مصدوم در یک روز در جاده های آذربایجان و باز هم بی تفاوتی مسئولین

Gunaz.tv

گوناز تی وی:  افزایش آمار تلفات جاده ای در مناطق مختلف آذربایجان جنوبی همواره باعث نگرانی و هشدارهای پیاپی کارشناسان شده است. بخش عمده ای از علل این افزایش، مربوط به عدم تامین اعتبارات عمرانی لازم در رابطه با احداث و تکمیل زیرساخت های ارتباطی است. بخش دیگری از آن به نقض فنی خودروهای تولیدی و مونتاژی داخل ایران برمی گردد و بخش دیگر آن نیز مربوط به قصور و کم کاری دستگاه ها و سازمان های ذیربط دولتی است. البته مجموع این عوامل چنانکه مشهود است ارتباط مستقیم با سیاست های کلان رژیم اسلامی و به خصوص سیاست های ضد آذربایجانی آن و عدم تخصیص عادلانه اعتبارات عمرانی دارد. گفته می شود میزان تلفات جاده ای در برخی از مناطق آذربایجان جنوبی بسیار بیشتر از میزان تلفات این مناطق در زمان جنگ بین ایران و عراق می باشد.

به گزارش گوناز تی وی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سانحه رانندگی واژگونی سمند در محور تبریز-خواجه سه راهی طویقون، ساعت 9:25 دقیقه 8 مرداد ، منجر به کشته شدن یک تن و مصدومیت سه تن از سرنشینان خودرو شد. وی افزود: مصدومان توسط فوریت های پزشکی اورژانس 220 تبریز، خواجه، سرند به بیمارستان انتقال یافتند. وی به حادثه دیگری در محور اهر-ورزقان اشاره کرد و گفت: ساعت 11:15 دقیقه امروز، سانحه برخورد دو دستگاه آردی، منجر به کشته شدن یک تن و مصدومیت 10 تن از سرنشینان شد و مصدومان توسط فوریت های پزشکی اورژانس ستارخان و دایلار و اهر به بیمارستان انتقال یافتند.

انتشار مداوم اخبار ناگوار در ارتباط با تلفات مرگبار جاده ای آذربایجان از اورمیه تا تبریز و زنجان و اردبیل و ... باعث گشته تا بسیاری از کارشناسان و حتی مردم عادی این سئوال را به طور مداوم از خود بپرسند که چرا دیگر جاده هایکوهستانی جغرافیای موسوم به ایران به اندازه آذربایجان جنوبی تلفات مرگبار ندارد؟ جواب این سئوال بیش از هرچیز در عدم تخصیص اعتبارات عمرانی لازم برای ساخت، تجهیز و نوسازی جاده های آذربایجان از سوی رژیم اسلامی ایران بر می گردد. اما در دیگرسو برخی از عوامل دیگر نیز در این ارتباط دخیل اند که یکی از مقامات محلی دست نشانده به برخی از آنها اعتراف کرده بود.

در این رابطه معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی پیشتر اعلام کرده بود: "افزایش آمار تصادفات در دو ماهه گذشته ناشی از قصور برخی دستگاه‌ها است و پس از این هر دستگاهی به هر دلیلی قصوری داشته باشد به مراجع ذیربط ارجاع و موضوع رسیدگی خواهد شد."

لازم به ذکر است آمار رشد تصادفات در سال 1392 نسبت به سال 1391 در جاده های زنجان به بیش از 80 درصد رسیده است. جاده مرگ یا جاده اهر-تبریز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر آمار تصادفات مرگبار در این جاده افزوده شده است. همچنین محور هیر در اردبیل نیز همچنان یکی از مهمترین جاده های مرگبار آزربایجان جنوبی به شمار می آید

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read