آخرین خبرها

24 تن از نیروهای سپاه در عراق کشته شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 24 تن از نیروهای سپاه در عراق کشته شدند

Gunaz.tv

با گسترش تروریسم و قتل و غارت در خاور میانه، حکومت ایران نیز حضور خود را در اشاعه تروریسم گسترش می دهد. لبنان، سوریه و عرلق از جمله مناطقی است که نیروهای نظامی ایران به خصوص نیروی سپاه پاسداران در آنها حضور داشته و به گسترش آشوب و خشونت کمک می کند. وقایع پیش آمده در عراق و ورود گروه داعش بهانه ای شده است تا ایران بیش از پیش حضور نظامی خود را در آنجا افزایش دهد. این گونه دخالتهای نظامی سبب کشته شدن عده ای از سپاهیان در خاک عراق شده است به طوری به تازگی خبر از کشته شدن دهها نیروی سپاه در خاک عراق می رسد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از العربیه؛ روزنامه "الزمان" طی گزارشی از کشته شدن 24 تن از اعضای سپاه پاسداران ایران، از جمله چهار افسر در جنگ داخلی عراق در شمال سامرا و غرب بغداد خبر داد. این روزنامه در گزارش خود به نقل از وبسایت"بینه" وابسته به محسن رضایی دبیر کل شورای تشخیص مصلحت نظام، نوشت یک منبع مطلع از رئیس ستاد ارتش عراق گفته است که سفارت ایران در بغداد ماموریت نظارت بر انتقال 23 جسد از کشته های سپاه پاسداران که در اطراف سامرا و منطقه کمربند امنیتی دفاع از بغداد در دفاع از مالکی جانشان را از دست داده اند را به عهده گرفت. تعدادی از این افراد در منطقه رضوانیه واقع در منطقه کمربند دفاع از بغداد کشته شدند. به نوشته این روزنامه 4 عضو سپاه با رتبه افسر نیز بر اثر انفجار مین کارگذاری شده در مسیرشان کشته شدند. بر اساس این گزارش اجساد این قربانیان پس از چرخاندن در مرقد امام علی در نجف و اقامه نماز میت بر آنها، با حضور برخی مسئولان عراقی و حسن دانایی فر سفیر ایران در این کشور، به وسیله هواپیمای ایرانی از فرودگاه نجف به ایران منتقل شد.   یک منبع نزدیک به ستاد فرماندهی عراق گفت که این 24 عضو سپاه، به همراه تعدادی دیگر از این نیروها برای دفاع از عتبات سامرا عازم بغداد شده بودند. گفتنی است حکومت ایران به بهانه دفاع از اماکن مقدس شیعیان اما در حقیقت برای گسترش خشونت در منطقه خود به گسترش تروریسم کمک می کند. حکومت ایران تاکنون میلیاردها دلار برای حفظ حکومت بشار اسد و مالکی هزینه کرده است در حالی که مردم ایران از بیکاری و فقر رنج می برند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read