آخرین خبرها

دادستان تبریز:چهار شعبه دادسرای تبریز به مجازات روزه خواری اختصاص داده شده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دادستان تبریز:چهار شعبه دادسرای تبریز به مجازات روزه خواری اختصاص داده شده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی:بر خلاف وعده وعید های روحانی مبنی بر احترام به حقوق شهروندی ؛محدودیت ها و دخالت های نابجای حاکمیت روز بروز در زندگی خصوص مردم افزایش می یابد .دخالت در نحوه پوشش، سلایق هنری، کنترل عقاید و  باور ها و دخالت در حریم خانه و خصوصی شهروندان روز به روز افزایش می یابد و توسط بازوان اجرائی حاکمیت متحجر جمهوری اسلامی فارسی به اجرا در می آید. حکومت ایران جزو نظام های دیکتا تور مداخله گری است که علاوه بر دخالت در جزئی ترین مسائل مردم قصد کنترل باورهای شخصی آنها را نیز دارد و این بار با شروع ماه رمضان نیروی پلیس و قوه قضائیه که به عنوان دو بازوی اجرایی حکومت عمل مینمایند  قصد کنترل روزه داری  و مجازات افراد را دارد.

 به گزارش گوناز تی وی ، موسی خلیل اللهی در نشست کارگروه قضایی - انتظامی  که با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم تظاهر به روزه خواری استان،  برگزار شده بود از اختصاص چهار شعبه در دادسرای تبریز برای رسیدگی به پرونده های به اصطلاح مقامات حکومتی "روزه خوار ها"اختصاص داده است .وی تصریح کرد:" دادستان عمومی و انقلاب تبریز چهار شعبه در دادسرای شهرستان برای رسیدگی به پرونده های تظاهر به روزه خواری اختصاص داده تا در اسرع وقت به این پرونده ها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شود."

وی هم چنین افزود :از 49 پرونده تشکیل شده مربوط به روزه خواری در تبریز 47 فقره منتهی به مجرمیت و کیفرخواست شده و دو مورد نیز منجر به حکم برائت متهمان شده است.

خلیل اللهی دادستان تبریز  با تاکید بر اینکه عزم دادستانی در پیگیری دقیق موضوع روزخواری در ملاء عام بسیار جدی است، گفت: در این رابطه نیروی انتظامی نیز باید در سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده های تظاهر به روزه خواری فعال تر شود.

قوه قضائیه که به عنوان بازوی سیاستهای دیکتاتوری حکومت عمل میکند به جای تامین امنیت و احترام به حریم خصوصی افراد خودبه  عامل نقض حریم خصوصی مردم  تبدیل شده است .

خلیل اللهی که سمت دادستانی دادگاههای انقلاب و عمومی تبریز را دارد در ادامه سخنانش خواستار برخورد عوامل پلیس راه و راهور نیروی انتظامی با مصادیق تظاهر به روزه خواری در داخل ماشین واعمال قانون آنها شد و اظهار کرد: "اتومبیل مزبور نیز باید به پارکینک هدایت شود."

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: در رمضان سال گذشته کمتر از 500 مورد تظاهر به روزه خواری در سطح استان صورت گرفته بود که با تمام آنها برخورد قضایی شد.

رضا مسعودی فر گفت: امسال نیز دادگستری جهت پیشگیری از وقوع این جرم مشهود وارد عمل شده و با روزه خواران برخورد جدی خواهد کرد.

پیش از شروع ماه رمضان نیز  اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شروع ماه رمضان در مورد آنچه که وی هنجار شکنی نامید  گفته بود: "نیروی انتظامی در این ماه هیچ‌گونه حرمت‌شکنی و ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهد کرد."

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود هم گفته بود که" جمهوری اسلامی  با همه‌ی فشارها، تحریم‌ها و حوادثی که در حال گذر است، با صلابت ایستاده و فشارها را تحمل می‌کند و تمام حاشیه‌هایی که ایجاد کرده‌اند این است که ما را از پای در بیاورند."

وی در ادامه گفته بود : "همواره دشمن با عناوین مختلف نظیر ماهواره، اینترنت و تبلیغات مسموم سعی در تخریب افکار ملت و امنیت آن‌ها دارد و انتظار بیشتری از دشمن نمی توان داشت.

در جنگ تن به تن تاسیسات و پالایشگاه‌ها و .. مورد هجوم قرار می‌گیرند اما خسارت جنگ فرهنگی به جامعه برمی‌گردد که با حوزه فکری، روحی و روانی اجتماع مرتبط است."

فرمانده پلیس با اعتراف به اینکه اولویت پلیس جمهوری اسلامی ایران  حفظ امنیت مردم نیست بلکه اجرای سیاست های نظام  است بیان کرده بود   :"نیروی انتظامی امروزه نیرویی نیست که صرفا برای برخورد با  دزدان و مزاحمان نوامیس  باشد نیروی پلیس نیرویی است که در سطح ملی باید در بعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی به دولت کمک کند."

بازوان اجرایی سیاست های جمهوری اسلامی در پلیس و قوه قضائیه قادر به توضیح این مسئله نیستند   که دخالت پلیس در باورهای معنوی و مذهبی مردم چه معنا و توجیه اخلاقی و دینی دارد و چرا دین و باورهای شخصی ابزار حکومت عده ای جاه طلب شده است.

لازم به ذکر است مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران به جای دقت و رسیدگی به مشکلات اقتصادی ؛اجتماعی مردم سعی در محدود کردن دایره حداقل اختیارات مردم در امور خصوصی خود را دارند و از دین و اعتقادات مذهبی به عنوان ابزاری برای توجیه دیکتاتوری خود سوء استفاده می نمایند.

گوناز تی وی

 

اخبار منتخب

Most Read