آخرین خبرها

انجمن حمایت از کودکان در مورد آزار جنسی دانش آموزان به روحانی هشدار داد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 انجمن حمایت از کودکان در مورد آزار جنسی دانش آموزان به روحانی هشدار داد

Gunaz.tv

چندی پیش خبری منتشر شد که نشان می داد یک ناظم مدرسه چندین کودک را مورد آزار جنسی قرار داده است. سپس چندین مورد دیگر که مسولین مدرسه اقدام به کودک آزاری کرده بودند در ایران کشف شد. مقامات مربوطه به جای مجازات متخلفان و یا استعفا به توجیه کودک آزاری پرداختند که این امر واکنش بسیاری را برانگیخت. انجمن حمایت از کودکان نیز در ارسال نامه ای به روحانی اعتراض خود را اعلام داشته است.

در قسمتی از این نامه آمده که 16 تیرماه منتشر شده است آمده است است: " در خرداد ماه سال جاری خبر آزار جنسی کودکان توسط معاون یک دبستان در تهران، منتشر و باعث نگرانی خانواده‌های دانش آموزان شد. دردناک‌تر از اصل خبر، واکنش وزارت آموزش و پرورش به این مسئله بود. معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «بشر است دیگر. در زمان معصوم هم خطا وجود داشته است.» سعی در عادی نشان دادن این جنایت نمودند. ایشان با بیان اینکه «در کشورهای غربی روزی پنج مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود.» انتشار این خبر را مورد انتقاد قرار دادند و گفتند: «وقتی بعضی اشکالات ما را شبکه‌های خارجی پخش می‌کنند، غیرت ملی ما کجا رفته است؟"

گفتنی است این مقام مسئول سعی در توجیه و طبیعی قلمداد نمودن این عمل زشت داشته و بیان کرده بود:" به‌ هر حال من این موضوع را به‌ عنوان یک پدیده اجتماعی نمی‌بینم و آن را یک پدیده موردی می‌دانم. با اینکه مثلا در کشورهای غربی اتفاقات این‌چنینی، خیلی بیشتر از ایران است، باز هم فضای روانی برای آن راه نمی‌اندازند و بیشتر مراقبت می‌کنند." همچنین پدر يکی از بچه‌هايی که معاون مدرسه او را آزار داده در مصاحبه‌ای با انجمن حمايت از حقوق کودکان گفته بود که حراست کل آموزش و پرورش به او گفته اين موضوع را لازم نيست پيگيری کند و چنين اتفاق‌هايی در آموزش و پرورش می‌افتد. حميدرضا کفاش اما در واکنش به تلاش حراست آموزش و پرورش برای پنهانکاری درباره اين پرونده تجاوز، گفته بوود:" منظور کسی که در حراست بوده و این حرف را زده، این بوده که این موضوع را رسانه‌ای نکند، نه چیز دیگری. معلوم است، ما ایرانی‌ایم و دوست نداریم وقتی یکی دو اتفاق این‌چنینی در تهران می‌افتد، در رسانه‌های خارجی پخش شود. در حالی ‌که در کشورهای غربی روزی 5 مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود. به هر حال کشور ما کشوری اسلامی است و به همین دلیل هم هست که چنین اتفاقاتی در ایران کم است. وقتی بعضی اشکالات ما را شبکه‌های خارجی پخش می‌کنند، غیرت ملی ما کجا رفته است؟ وقتی برای خانواده‌ای مشکلی پیش می‌آید، دوست ندارند در رسانه‌ها مطرح شود ولی دوست دارد یک فرد محرم با او صحبت کند و تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده، او را یاری کند. رسانه‌ای کردن پدیده‌های منفی نه در کشور ما که در همه کشورهای دنیا پسندیده نیست ولی آسیب‌شناسی چرا. " گفتنی است کودک آزاریهای اینچنینی در مدارس جغرافیای موسوم به ایران بسیار اتفاق می افتد اما مسولان به شدت از انتشار اخبار آنها جلوگیری می کنند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read