آخرین خبرها

مشاور عالی خامنه ای در سپاه : کنترل جمعیت "جنگ جمعیتی "و برنامه "نظام سلطه "آمریکاست

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مشاور عالی خامنه ای در سپاه : کنترل جمعیت "جنگ جمعیتی "و برنامه "نظام سلطه "آمریکاست

Gunaz.tv

گوناز تی وی :در حالی که بیکاری و فقر در ایران موج می زند سردمداران جمهوری اسلامی طی برنامه ریزیهای جدی قصد  افزایش جمعیت را به 150 میلیون نفر برسانند.

در حالی حکومت ایران تصمیم گرفته است که جمعیت جغرافیای موسوم به ایران را چندین برابر کند که بسیاری از کارشناسان علوم اجتماعی و سیاسی معتقدند این برنامه توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد و فقط به دلایل امنیتی صورت می گیرد.

به گزارش گوناز تی وی یکی از مقامات ارشد سپاه پاسداران طی مقاله ای  کنترل جمعیت در سالهای گذشته را "جنگ جمعیتی" و برنامه "نظام سلطه با محوریت آمریکا " معرفی کرده است.

سرتیپ پاسدار یدالله جوانی ؛مشاور عالی نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران در  مقاله ای در هفته نامه صبح صادق نوشته است : "جنگ نظامی، جنگ علمی، جنگ اقتصادی، جنگ نرم و جنگ فرهنگی، از جمله جنگ‌های نظام سلطه با محوریت آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی طی سالیان گذشته بوده و بارها هم در رسانه‌های داخلی و محافل عمومی درخصوص این جنگ‌ها بحث و بررسی صورت گرفته است. جنگ جمعیتی نظام سلطه را باید به این فهرست افزود و هوشمندی و دقت مردم را باید نسبت به این جنگ و چگونگی مواجهه و خنثی‌سازی آن بالا برد."

یدالله جوانی سپس "جنگ جمعیتی" مورد ادعای خود را به دو روش "مسلحانه و غیرمسلحانه" تقسیم کرده و نوشته است: "درجنگ جمعیتی مسلحانه، نظام سلطه با محوریت آمریکا، طی یک دهه گذشته، جهان اسلام را مورد هدف قرار داده و مسلمان‌کشی را به هر شکلی برای کاهش جمعیت مسلمانان دنبال می‌کند... در جنگ جمعیتی به روش غیرمسلحانه، دشمن برای تضعیف طرف مقابل، به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای کشتن انسان‌ها(که نتایج و پیامدهای منفی هم دارد)، از به دنیا آمدن آنها جلوگیری می‌کند."

وی با تاکید بر اینکه "بخش قابل توجهی از مسئولان نظام در سطوح مختلف طی سال‌های گذشته، دچار غفلت شدند" اضافه کرده: "اکنون با آشکار شدن آثار خسارت‌بار این جنگ، نوعی هوشمندی پدید آمده، شاید برای برخی از مسئولان و دستگاه‌هایی که در این سال‌ها خواسته یا ناخواسته به تحقق منویات دشمن کمک کردند، اعتراف به اشتباه و تلاش برای جبران خطاها سخت باشد، اما آنچه اکنون مهم است،

بالابردن آگاهی‌های عمومی نسبت به پدیده جنگ جمعیتی و ایجاد زمینه‌های لازم برای دفع خطرات و تهدیدات ناشی از این جنگ، علیه موجودیت و هویت مستقل ملت ایران و آحاد مردم است." رییس سابق اداره سیاسی سپاه وی با اعتراف به امنیتی بودن برنامه افزایش جمعیت تاکید کرده است :"از منظر مقام معظم رهبری که مبتنی بر کار کارشناسی دقیق و حکیمانه است؛ همه باید در این عرصه فعال شده و با فرهنگ‌سازی درست، به جنگ فرهنگ غلط «فرزند کمتر ـ زندگی بهتر» بروند."

این مقام ارشد سپاه همچنین در مقاله خود کنترل جمعیت در دهه های گذشته را یک عمل اشتباه خوانده و بافهرست کردن وام های بانک جهانی و کمک های بین المللی برای کنترل جمعیت در ایران همگی را برنامه ریزی و طرح "دشمن" دانسته است.

لازم به ذکر است  سیاست‌های کلی جمعیت از سوی خامنه ای 30  اردیبهشت 1393 ابلاغ شد. وی در سخنرانی اش

 فرزندآوری"را  یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظایف زنان دانسته است."

این نخستین بار نیست که فرماندهان سپاه و منصوبان خامنه ای به  دلایل امنیتی این برنامه اعتراف میکنند.

در تیرماه 1391 نیز سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران طی اظهاراتی گفته بود: "سرزمین، حکومت و جمعیت 3 مؤلفه‌ و شاخص امنیت ملی است و اگر یکی از این شاخصه‌ها توسط دشمنان داخلی و خارجی مورد خدشه قرار گیرد امنیت ملی به مخاطره می‌افتد."

 گفتنی است رهبر ایران در سال‌های اخیر بارها از سیاست کنترل جمعیت کشور انتقاد کرده و گفته است ایران این قابلیت را دارد که ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشد. علاوه بر رهبر ایران، محمود احمدی‌نژاد نیز در دوران ریاست جمهوری خود بر سیاست‌های افزایش جمعیت تاکید می‌کرد و نخستین تلاش‌ها برای اجرای سیاستهای علی خامنه ای در دولت او آغاز شد.

به این ترتیب، مجلس نهم قانون مصوب سال 1372 برای کنترل جمعیت را اصلاح و اعلام کرد که تمام قوانینی که در زمینه تعداد فرزندان محدودیت ایجاد می‌کنند، لغو می‌شوند. در ادامه طرح جمعیت و تعالی خانواده در راستای بازنگری سیاست‌های جمعیتی توسط 50 نماینده مجلس ایران تهیه شد.

طی دو سال گذشته، سیاست‌های افزایش جمعیت حکومت ایران با انتقادهای فراوان حقوقدانان، فعالان زنان و گروه‌های مختلف منتقدان روبه رو شده است. آنان معتقدند اجرای این طرح‌ها باعث به حاشیه‌رانده شدن زنان می‌شود.به باور منتقدان، در شرایطی که پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امکانات معیشتی، تحصیلی، آموزشی و فرهنگی برای جمعیتی که بی‌رویه رشد خواهد کرد، اندیشیده نشده، این طرح نقش زنان را به ماندن در چهارچوب خانه و وظیفه مادری و فرزندآوری محدود می‌کند و حق کنترل آنها بر بدن خویش را از آنها می‌گیرد. به علاوه آنها از امکان رشد و پیشرفت تحصیلی و شغلی بیش از پیش محروم خواهند شد.

قابل ذکر است برخی از تحلیلگران معتقدند هدف مقامات ایران از سیاست افزایش جمعیت، هدفی است ایدئولوژیک و در راستای افزایش جمعیت شیعیان و همچنین دارای اهداف سیاسی به منظور درگیر شدن مردم به امور شخصی و فرزند داری و فقر بیشتر و عدم رشد جنبشهای اجتماعی.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read