آخرین خبرها

21 سال از آغاز احداث بیمارستان خویی سپری شد / بیمارستانی که پیش از بهره برداری فرسوده شد!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
21 سال از آغاز احداث بیمارستان خویی سپری شد / بیمارستانی که پیش از بهره برداری فرسوده شد!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: شهرستان خوی با داشتن جمعیتی بالغ بر 500 هزار تن از داشتن امکانات مناسب بهداشتی-درمانی محروم می باشد. رژیم اسلامی ایران نیز هیچ اعتبار ویژه ای برای بهبود این امر اختصاص نمی دهد. 21 سال پیش عده ای از خیرین خوی برای جبرای این مشکل خود دست به کار شدند و کلنگ احداث بیمارستانی بزرگ به نام بیمارستان خویی را بر زمین زدند. اما این پروژه بزرگ به دلیل حساسیتی که رژیم اسلامی در آن زمان به نام این بیمارستان داشت، همواره با دست اندازی نهادهای مختلف روبرو بوده و این امر سبب گشت تا پس از 21 سال این پروژه هنوز به بهره برداری نرسد. اگرچه تا 2 سال پیش بحث کمبود اعتبار به عنوان عامل اصلی عدم تکمیل این بیمارستان مطرح می شد، اما از دو سال پیش قرار شد تا از محل اعتبارات دولتی این مشکل برطرف گردد. با این وجود هنوز اعتبار لازم برای این طرح تامین نشده و مردم خوی مجبورند برای بسیاری از امور درمانی به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

به گزارش گوناز تی وی، اخذ مجوز و سپس احداث بیمارستانی خیریه بنام آیت الله خویی از اردیبهشت ماه 72 در خوی آغاز شده و با گذشت 21 سال هنوز ناتمام مانده است.

در حقیقت از ابتدا تا کنون گروهی از خیرین خوی، اصلی‌ترین پیگیری کنندگان احداث و اتمام بیمارستان خیریه آیت الله خویی بوده‌اند که به سبب طولانی شدن روند احداث این پروژه برخی از این خیرین در این سالها به رحمت خدا رفته‌اند.

تلاش همین افراد و پیشینیان آنها برای اتمام بیمارستان هنوز به نتیجه نرسیده ولی امید مردم به انضمام تلاش مسئولان شهر همچنان ادامه دارد تا با بهره گرفتن از بودجه‌های دولتی به روند احداث آن شتابی داده شود.

سال گذشته برخی منابع خبری از اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 2 بیمارستان‌ شهرستان خوی خبر دادند اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این مساله حادث نشده است.

در این رابطه مويد صدر حسيني نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس معتقد است: "با توجه به عملي نشدن وعده هاي دولت در دور دوم سفر، اين طرح در ليست مصوبات دور سفر نيز قرار گرفت و بر موظف شدن دولت براي تامين اعتبار مورد نياز اين طرح از اعتبارات ملي تاكيد شد اما با وجود گذشت 2 سال از مصوبه مجلس براي تخصيص بودجه به اين طرح هنوز کار عملیاتی آن آغاز نشده و این در حالی است که این بیمارستان عمر زيادي داشته و کاملا فرسوده است و ادامه روند موجود حتي سازه اسكلتي آن را هم نابود خواهد كرد."

وی درباره اعتبار لازم برای تکمیل این طرح می افزاید: "اعتبار مورد نياز براي ساخت اين بيمارستان در حدود 500 ميليارد ريال بوده است اما تنها مشكل طرح اعتبار نيست، بي توجهي، بي برنامگي و قرارنگرفتن طرح در برنامه هاي اولويت دار مسئولان باعث ركود آن شده است هرچند پيش بيني شده است در مرحله جديد از آغاز بكار روند عمليات اجرايي ساخت اين بيمارستاناز امسال، تا 5 سال آينده بهره برداري از آن را شاهد باشيم اما با توجه به ادامه روند كنوني اين موضوع بعيد به نظر مي رسد."

"موضوع تامين نشدن منابع مالي از محل اعتبارات دولتي به اين بيمارستان مربوط به 2 سال اخير است اما اين طرح 20 سال است كه در حال ركود قرار داشته و مسئولان هم فقط كمبود منابع مالي را دستاويز خود براي توجيه اين ركود قرار داده اند در حاليكه 20 سال فرصت كمي براي حتي حل مشكل مالي نيست."

گفتنی است کار اخذ مجوز و سپس احداث بیمارستان خیریه آیت‌الله خویی از اردیبهشت ماه سال 72 در خوی آغاز شده و احداث این بیمارستان از سال 75 در 37 هکتار آغاز شد اما با گذشت 21 سال هنوز در حال ساخت است. این بیمارستان در صورت تکمیل دارای 300 تخت خواهد بود و بسیاری از مشکلات درمانی خوی را برطرف خواهد نمود.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read