آخرین خبرها

سازمان ملل: ایران به سودان اسلحه فرستاده است/حمایت رژیم اسلامی ایران از تروریست ها ادامه دارد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 سازمان ملل: ایران به سودان اسلحه فرستاده است/حمایت رژیم اسلامی ایران از تروریست ها ادامه دارد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: رژیم اسلامی ایران از زمان روی کار آمدن خود با پیش کشیدن بحث صدور انقلاب، فعالیت های مداخله جویانه خود در امور داخلی سایر کشورها را نیز آغاز نمود. در ابتدای امر این گونه فعالیت ها محدود به شبه نظامیان فلسطینی و حزب الله لبنان بود اما رفته رفته ارسال سلاح و منابع مادی به گروه های طرفدار رژیم به منظور افزایش فعالیت های تروریستی شان به اوج خود رسید. در این راستا این رژیم سالیانه میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی را صرف حمایت از این گونه فعالیت های تروریستی در سراسر جهان و به خصوص خاورمیانه می کند. این در حالی است که مردم ساکن در جغرافیای موسوم به ایران دچار فشارهای اقتصادی شدیدی هستند و هر روز با گرانی مضاعفی دست و پنجه نرم می کنند که حاصل تفکرات و عملکردهای ایدئولوژیک و افراطی رهبران این رژیم می باشد. امروز نیز روشن گشته که محموله سلاحی که در سودان توسط اسرائیل توقیف شده بود، متعلق به ایران بوده است. این امر به منزله نقض تحریم ها از سوی رژیم اسلامی به شمار می رود و می تواند بر جریان مذاکرات اتمی نیز تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش گوناز تی وی، خبرگزاری رویترز اعلام کرده که به گزارشی محرمانه دست یافته که نشان می دهد محموله سلحی که در یک کشتی با پرچم کشور پاناما در سودان توقیف گشته، مربوط به ایران بوده است. این گزارش محرمانه متعلق به کارشناسان سازماان ملل بوده است.

این کشتی که محموله آن خمپاره و موشک بوده، چهاردهم اسفندماه سال گذشته توسط اسرائیل و در سواحل سودان توقیف شد. هنوز مشخص نشده که هدف اصلی این محموله کدام کشور بوده است و یا چرا این محموله به سودان ارسال شده.

کارشناسان سازمان ملل می‌گويند سلاح‌ها از بندرعباس به بندر ام‌القصر در عراق برده و از آنجا به مقصد بندری در سودان فرستاده شده اما پيش از رسيدن به سودان در دريای سرخ توسط نيروی دريايی اسرائيل توقيف شده است. اسرائيل پيشتر گفته بود که بعضی از اين سلاح‌ها در سوريه توليد شده‌اند اما کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند نمی‌توانند صحت اين ماجرا را تاييد کنند

امير عبدالهيان، معاون وزارت‌خارجه ايران روز ۱۵ اسفند  فرستادن چنين محموله‌ای از سوی ايران را تکذيب کرده و گفته بود عبور يا حرکت کشتی حامل سلاح از ايران به سوی غزه وجود خارجی نداشته و مبتنی بر به گفته او درو‌غ‌پردازی تکراری و بی‌پايه اسرائيل است.

 مقام‌های حماس و وزارت‌خارجه سودان هم اين موضوع را تکذيب کردند

کارشناسان سازمان ملل در مورد ادعای دولت اسرائیل اظهار نظر نکرده اند، ولی با این حال، این کارشناسان اقدام رژیم اسلامی ایران را نقض قطعنامه 1747 سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته اند که به موجب آنها این کشور مجاز به صدور اسلحه نیست. بازرسان سازمان ملل در گزارش خود همچنین تصریح کرده اند که کشتی ایرانی ضبط شده توسط دولت اسرائیل حامل بیست کانتینر سلاح و مهمات نظامی بوده است

انتشار این خبر پس از اظهارات ناامید کننده ظریف درباره احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات اتمی، می تواند مذاکرات آتی را با جوی منفی همراه سازد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته بود که اگر در مذاکرات اتمی ایران با کشورهای 5+1 توافقی حاصل نشود، "دو طرف حق دارند به سیاست‌های قبلی خود بازگردند." ظریف روز یکشنبه اول تیر ماه در نشست خبری مشترک با موری مک‌کالی، وزیر خارجه نیوزیلند در تهران از روشی که "برخی از بازیگران" مذاکرات هسته‌ای در گروه 5+1 در پیش گرفته‌اند انتقاد کرد.

 او گفت ایران بیش از حقوق خود نمی‌خواهد و حاضر است نگرانی‌های مشروع را مورد توجه قرار دهد، اما "طرف مقابل تاکتیک و راهکار دیگری را انتخاب کرده است و تلاش می‌کند مواضع حداکثری در پیش بگیرد."

 ظریف گفته بود که ایران "تنها به موفقیت مذاکرات تا پایان مهلت تعیین شده فکر می کند"، اما تاکید کرده است که اگر چنین توافقی حاصل نشود دو طرف می توانند به سیاست های قبلی خود بازگردند. بر اساس گزارش‌ خبرگزاری‌ها، به نقل از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات اتمی، عمده ترین مسئله مورد اختلاف، تعداد سانتریفوژهای ایران است.

گفتنی است دور بعدی این مذاکرات، روز یازدهم تیر ماه در وین برگزار خواهد شد.

گوناز تی وی

R.C

 

اخبار منتخب

Most Read