آخرین خبرها

لطیف حسنی به زندان اوین منتقل شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
لطیف حسنی به زندان اوین منتقل شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: لطیف حسنی فعال دربند آذربایجانی که در زندان مرکزی تبریز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود، به زندان اوین منتقل گردید.

به گزارش گوناز تی وی، روز پنج شنبه دوم تیر ماه، لطیف حسنی در حالی که هنوز به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد به زندان اوین منتقل گردیده است. گفته می شود این امر به دلیل اعمال فشارهای بیشتر بر علیه این فعال مدنی بوده است.

در این باره همسر لطیف حسنی در گفتگو با خبرنگاران اذعان داشته است: "همسرم امروز پنج‌شنبه پنجم تیرماه، پس از دو روز بی‌خبری با من تماس تلفنی داشت و گفت هم‌چنان در اعتصاب غذاست و وی را از زندان تبریز به قرنطینه زندان اوین منتقل کرده‌اند."

اعظم پیری با ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمانی همسرش افزوده: "مسوولان زندان با توجه به این‌که همسرم در اعتصاب غذاست و شرایط جسمانی مناسبی ندارد هم‌چنان به آزار و اذیت وی ادامه می‌دهند."

شایان ذکر است این فعال مدنی روز 29 خرداد ماه در سی و سومین روز اعتصاب غذای خود به دلیل وخامت اوضاع جسمانی از سوی مسئولان زندان به بهداری منتقل شده و تحت درمان سرپایی قرار گرفته بود.

همسر این فعال مدنی در این باره گفته بود: "همسرم دچار ضعف عمومی شدیدی بوده و حتی برای صحبت با تلفن نیز نمی‌تواند سر پا بایستد. وی هم‌چنین از درد شدید معده و تپش قلب بالا نیز رنج می‌برد."

او در ادامه اظهار داشته بود: "دکتر حسنی هم‌چنین با افت شدید فشار خون و کاهش 17 کیلوگرمی وزن روبه‌روست و وزن وی به 56 کیلوگرم رسیده است."

وی هم‌چنین ادامه داده: "تاکنون هیچ کدام از مسولان قضایی تبریز به خواسته‌های آقای حسنی اعتنایی نکرده‌اند و تنها چند بار با حضور در زندان از وی خواسته‌اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد."

پیشتر و در روز سه شنبه 13 خرداد 93، اعظم پیری بعد از ملاقات کابینی با همسرش دکتر لطیف حسنی در زندان تبریز از حادتر شدن نارسایی قلبی همسرش و  تپش شدید قلب و افت فشار خون و ضعف جسمانی وی خبر داده بود.

همچنین لطیف حسنی که از تاریخ 28 اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده است،در این ملاقات از تصمیم خود برای ادامه اعتصاب غذا خبر داده بود.

شایان ذکر است لطیف حسنی که بارها به دلیل فعالیتهای خود در راستای احقاق حقوق ملت آذربایجان دستگیر و حبس شده است، در دی ماه سال 91 به همراه بهبود قلیزاده، آیت اله مهرعلی بیگلو، محمود فضلی و شهرام رادمهر به دستور حسن هاشم زاده، قاضی مشهور ناقض حقوق بشر  توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر و در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 9 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. رای شعبه سوم نیز در شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی ایمانی تایید شد. این فعالین در اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه دست به اعتصاب غذا زدند اما مسولان قضایی آنان را به زندان رجایی شهر تبعید کرده و پس از چند ماه به زندان مرکزی تبریز بازگرداندند.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read