آخرین خبرها

فاطمه آلیاعضو فراکسیون زنان مجلس :حضور زنان در استادیوم ها زمینه تجاوز است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
فاطمه آلیاعضو فراکسیون زنان مجلس :حضور زنان در استادیوم ها زمینه تجاوز است

Gunaz.tv

گوناز تی وی : ممنوعیت حضور زنان در استادیوم ها برای تشویق ومشاهده بازی در ایران جزو مسائلی است که به نظر میرسد حکومت جمهوری اسلامی ایران حتی حاضر به پذیرفتن طرح این مسئله به عنوان یک حق اجتماعی ابتدایی نیز نیست.مسئله حضور زنان در استادیوم ها و تماشای بازی ها جزو مسائل حل شده در اکثریت قاطع کشورهای دنیاست که پیش بینی میشود در ایران غیر قابل حل باشد.

به گزارش گوناز تی وی در حالیکه گروهی از زنان در خواستار حضور در ورزشگاه  برای تماشای بازی والیبال در تهران بوده اند ؛ ماموران امنیتی با حضور در مقابل مجموعه ورزشی از این امر ممانعت به عمل آورده اند .این برخورد ماموران امنیتی و جلوگیری آنها از حضور زنان در ورزشگاه توسط مطبوعات مرکزگرای فارس که مدعی سراسری بودن هستند بازتاب گسترده ای داشت در حالیکه در بازی های تیم آذربایجان جنوبی تراختور؛ زنان آذربایجانی بیشماری که قصد حضور در بازی های تراختور را داشتند با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند اما این مسئله در هیچ کدام از مطبوعات مرکز گرا و حتی خبرگزاری های  فمنیست های مرکز گرا منعکس نشد.در حالیکه مطبوعات فارس محور خارج و داخل ممانعت ماموران امنیتی از حضور تعداد انگشت شماری زنان فعال برای دیدار بازی والیبال در تهران با آب و تاب زیادی انعکاس داده بودند  ؛هیچ کدام از این رسانه ها تا به حال فیلم و گزارشی از تلاش دختران آزربایجانی طرفدار تیم تراختور به استادیوم تهیه نکرده اند.

در مورد حضور زنان در استادیوم ها برخی نمایندگان زن مجلس موضع گیری های قابل توجهی داشته اند که پرده از عمق تحجر فکری مسئولین مقامات جمهوری اسلامی برمیدارد .

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در باره حق حضور زنان در استادیوم تصریح کرده است : " کار زن بچه دار شدن و تربیت فرزند و شوهرداری است نه دیدن مسابقه والیبال." وی حضور زنان در ورزشگاه ها به عنوان "نقشی غیر شرعی " توصیف کرد  وافزود :" یک عده ای می خواهند هر طور شده به زن نقش هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است. زنی که دغدغه اصلی اش رفتن به ورزشگاه و شاغل شدن و این دست مسایل باشد که دیگر به وظایف اصلی خود نمی رسد."وی با اشاره به نظر خامنه ای رهبر حکومت جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد :" بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هجوم فرهنگی غرب می خواهد زنان را «مرد واره» کند. این حرکت ها همه برنامه ریزی غرب است، بروید از همان هایی که می خواهند بروند والیبال ببینند بپرسید که چند نفرشان ازدواج کرده اند، از میان آنها که ازدواج کرده اند چند نفرشان بچه دار شده اند و اگر هم بچه دار هستند چطور بچه خود را تربیت می کنند. اینها را که بپرسید می دانید که این حرکت ها در راستای کدام فرهنگ است. ما در کشورمان مسابقات ورزشی زنان را داریم و اگر خانم ها خیلی مشتاق هستند، بروند و آن مسابقات را از نزدیک ببینند. دلیل ندارد جایی که چند هزار نفر مرد جمع می شوند، عده ای هم از زنان بروند. اینها زمینه بی حرمتی و تجاوز در جامعه است" اکثریت اعضای فراکسیون زنان مجلس با موضع گیری علیه حقوق زنان  اعتقادی به حضور زنان در استادیوم ها ندارند و طرح این حق را بهره برداری سیاسی علیه نظام می خوانند. تعدادی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی موضع گیری های مشابهی نسبت به این مسئله داشته اندکه برخی از آنها در ذیل ذکر میگردد. لاله افتخاری، نماینده تهران:  بحث این موضوع مفصل است. یک بار هم آیات عظام و مراجع تقلید در اوایل دوران آقای احمدی نژاد درباره آن نظر دادند. الان به نظر من بیش از آنکه عده ای به دنبال بهبود وضعیت زنان باشند، دوست دارند سر و صدا راه بیاندازند، به همین دلیل ترجیح می دهم اظهارنظری نداشته باشم. نیره اخوان بی طرف، نماینده اصفهان:  زنان ایران مسایل حل نشده بسیار زیادی دارند، حالا یک سری از زنان و دختران آمده اند و حاشیه درست کرده اند و دارند به کمک رسانه ها آن را بزرگ می کنند، نباید ما را فریب بدهد. اینها را من شخصا نماینده زنان ایران نمی دانم. این مسایل هیچ اولویتی ندارد، نه از نظر شرعی و نه اجتماعی. اینهایی که به مسابقه والیبال آمدند اصلا در مقابل جامعه زنان ایرانی عددی نیستند که بخواهند آنها را نمایندگی کنند. به نظر من مساله راه ندادن زنان به ورزشگاه ها اصلا موضوع مهمی نیست. مخصوصا اینکه یک عده می خواهند علیه نظام از این موضوع بهره برداری سیاسی داشته باشند. سکینه عمرانی، نماینده خمینی شهر:  اصلا هیچ لزومی ندارد که خانم ها به ورزشگاه بروند، اگر هم خیلی مشتاق دیدن مسابقه هستند در خانه و از تلویزیون مسابقات را ببینند. به خصوص اینکه در ورزش آقایان پوشش کامل ندارند و این حرام شرعی است. یعنی رفتن خانم ها به ورزشگاه نه صحیح است و نه واجب است. به هر حال ما یک سری حرمت ها و اعتقادات دینی داریم که باید حفظ شوند. نکته دیگر اینکه اصلا رفتن خانم ها به ورزشگاه به چه دردی از اجتماع می خورد و چه باری از دوش کشور بر می دارد؟

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read