آخرین خبرها

اعتراف یک مقام دولتی :تبریز در بدترین وضعیت اقتصادی ؛اجتماعی و فرهنگی خود است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اعتراف یک مقام دولتی :تبریز در بدترین وضعیت اقتصادی ؛اجتماعی و فرهنگی خود است

Gunaz.tv
  

گوناز تی وی :نزدیک به 9 دهه اتخاذ سیاست های استعماری حکومت های پهلوی و اسلامی بر علیه آذربایجان جنوبی باعث شده تا وطنمان که روزگاری نه چندان دور به عنوان یکی از توسعه یافته ترین مناطق خاورمیانه و قفقاز مطرح بود، اکنون دچار چنان مشکلات و محرومیت های بنیادینی شود که حتی مقامات دست نشانده حکومت جمهوری اسلامی ایران نیز هر از گاهی به این عقب ماندگی ها اعتراف می نمایند.

به گزارش گوناز تی وی شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز جزو شهرهای برتر و معروف به شهر اولین ها بوده است وضعیت امروز آن را از نظر اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بسیار بد توصیف کرد.

سعید شبستری خیابانی روز چهارشنبه  28 خرداد در نخستین سمینار علمی تخصصی جاذبه ها و دافعه های گردشگری استان آذربایجان شرقی بیان کرد:" تبریز یکی از بدترین دوران اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را سپری و در این شاخص ها از میانگین کشور پایین تر است."

شبستری خیابانی با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری طبیعی و تاریخی آذربایجان شرقی گفت :"آذربایجان شرقی ظرفیت های مناسبی در عرصه جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی دارد که باید بیش از گذشته برای بهره گیری از آنها برنامه ریزی کرد."

روزسه شنبه 27 خرداد نیزمحمد حسن‌نژاد نماینده مرند در مجلس اظهار کرده بود:  تبریز در گذشته شهر اولین‌ها بوده است ولی در حال حاضر در بیکاری اولین است.

گغتنی است با وجود اینکه مسئولین و مقامات دست نشانده به مسئله تبعیض اقتصادی حکومت مرکزی ایران علیه ملت آذربایجان جنوبی واقفند اما جسارت ذکر دلیل این پسرفت و عقب ماندگی آذربایجان را ندارند و بنا به مصالح خود و حکومتی که خادمش هستندبه دلایل این عقب ماندگی ها اشاره نمیکنند.

لازم به ذکر است در حالیکه آذربایجان از نظر حجم پتانسیل های اقتصادی از ظرفیت های بالایی برخوردار در نتیجه سیاست اقتصادی تبعیض آمیز جمهوری اسلامی ایران امروز جزو فقیر ترین مناطق است که با پیامدهای اجتماعی سیاستهای اقتصادی تبعیض آمیز حکومت مرکزی دست وپنجه نرم میکند.مهاجرت؛بیکاری؛افزایش معضلات اجتماعی؛ افزایش مصرف مواد مخدر نسبت به مناطق فارس نشین تفاوت فاحشی نشان میدهد.در این میان حکومت مرکزی با از بین بردن قدرت اقتصادی ملت آذربایجان به غارت منابع معدنی و مالیات مردم ادامه میدهد.

عملکرد اقتصادي حاكميت فارس از طرفي حاکی از  عدم سرمايه گذاري متناسب با ظرفيتهاي موجود در آذربایجان و از طرفی  نشانگر غارت و چپاول منابع طبيعي و انساني آن است، و از تبعات تبعیض عمیق اقتصادی مي توان به عمق حركت سازمان يافته اي پي برد كه در تلاش براي نابودي ملت آذربايجان جنوبی  است.

گوناز تی وی

 

اخبار منتخب

Most Read