آخرین خبرها

کمپ های ترک اعتیاد زنجان در وضعیتی اسف بار قرار دارند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
کمپ های ترک اعتیاد زنجان در وضعیتی اسف بار قرار دارند

Gunaz.tv

گوناز تی وی:با اینکه کمپ های ترک اعتیاد در زنجان همواره در اوضاعی غیر بهداشتی قرار داشته اند،عدم برنامه ریزی مسئولان بعد از خروج معتادین از کمپ ها نیز یکی از مشکلات جدیدی است که به شکل قابل لمسی عود کرده است .  

به گزارش گوناز تی وی به نقل از ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت:"ساماندهی مراکز درمانی و کمپ های اعتیاد در این استان امری ضروری است".

حمیدرضا شهبازی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان، با اشاره به اینکه خانواده های معتادان با امید به بهبود معتاد به مراکز درمانی و کمپ های اعتیاد مراجعه می کنند، افزود:" باید برای تحقق اهداف تعیین شده در این مراکز نظارت های دقیق و جدی بر آنها انجام شود". وی به ارتباط به هم پیوسته جرایم مواد مخدر با رشد آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد:" بسیاری از جرایم شامل سرقت، طلاق، خودکشی و گسستگی بنیان های خانواده ناشی از گرایش افراد به سوی مصرف مواد مخدر است که آثار بسیار نامطلوبی در جامعه بر جای می گذارد". معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با تاکید بر لزوم کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر، تصریح کرد:"معتادان بهبود یافته باید از سوی متولیان امر مورد حمایت قرار گیرند و این اقدام به نوبه خود به پیشگیری از ناهنجاری های مختلف منتهی می شود". شهبازی خاطرنشان کرد:"آمارهای موجود در این استان حاکی از مصرف بالا و خود سرانه انواع قرص در میان مردم است". وی همچنین از افزایش نگران کننده مصرف انواع موادمخدر صنعتی و سنتی در بین بانوان این استان خبر داد و اظهار کرد:" روند افزایشی این معضل، اطلاع رسانی و آگاهی دهی در این بخش را بیش از گذشته ضروری کرده است". پیش تر نیز رضایی سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرده بود: "مردم استان زنجان انتظار جمع‏آوری معتادان را از سطح شهر دارنداعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان به منظور ایجاد مرکز نگهداری معتادان از سوی استانداری به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تخصیص یافته بود و این اعتبار به حساب شهرداری واریز شد تا از آن طریق نیز به حساب شورا واریز شود." این درحالی است که گزارش ها از عدم واریز این میزان اعتبار به حساب شورای مزبور خبر می دهد.

رضایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مشکل معتادان شیشه‏ای در کمپ‏ها و مراکز درمانی استان زنجان برطرف نمی‏شود، متذکر شد: "این موضوع در حال حاضر زنان و کودکان 15 ساله را نیز دربرمی‏گیرد."

گفتنی است افزایش بیکاری و مشکلات معیشتی و بالا رفتن میزان نا امیدی از مهمترین علل گرایش به اعتیاد در بین جوانان می باشد. ایران به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر همواره با مشکلات عدیده ای در  این باره روبرو بوده است. برخی از کارشناسان عقیده دارند رژیم برای جلوگیری از وقوع اعتراضات خیابانی مستمر و قدرتمند در برخی مناطق به خصوص آذربایجان جنوبی، خود به شیوع مواد مخدر دامن می زند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read