آخرین خبرها

چهار قربانی دیگر در جاده اهر –تبریز و باز هم بی تفاوتی مسئولین

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 چهار قربانی دیگر در جاده اهر –تبریز و باز هم بی تفاوتی مسئولین

Gunaz.tv

گوناز تی وی :جاده اهر-تبریز که تبدیل به جاده مرگ شده، هر هفته جان چند تن از شهروندان آذرربایجان جنوبی را می گیرد. از سال ها پیش بحث احداث اتوبانی در این محور مطرح بوده که تاکنون این بحث فقط در حد وعده ای پوچ باقی مانده است. این جاده که محل تردد خودرو های سبک و سنگین از مسیر باکو به تبریز نیز می باشد، به دلیل حجم بالای تعداد خودروهای عبوری و نیز کم عرض بودن جاده، لقب "جاده مرگ" را گرفته است. جاده اهر – تبریز یکی از جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان  آزربایجان شرقی است که روزانه بیش از 30 هزار خودرو از این جاده تردد می کنند. این جاده که که سالها از احداث آن می گذرد به دلیل کم عرضی و نیز عدم رعایت استانداردهای راه سازی و همچنین افزایش خوردوهای عبوری تبدیل به جاده مرگ در آذربایجان جنوبی شده است .بی مسئولیتی مسئولان باز هم جان آذربایجانیان را در این جاده گرفت

به گزارش گوناز تی وی مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان آذربایجان شرقی از کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 3 نفربر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با نیسان در جاده اهر تبریز سه راهی ساخسیلو، خبر داد.

بنا به اظهار حبیب حسینقلی زاده این حادثه در ساعت 15 دقیقه بامداد24  خرداد_ به اتاق فرمان 115 استان آذربایجان شرقی   گزارش شد ه است.

وی هم چنین تشریح کرد  تکنسین های اعزامی مرگ 4 نفر را در محل تائید کردند و 3 مصدوم این تصادف نیز به بیمارستان امام رضای تبریزمنتقل شده اند.

حسینقلی زاده همچنین از وقوع 3 تصادف دیگر در روز گذشته در جاده اهر خبر داد و گفت: طی روز گذشته 2 تصادف در کمربندی اهر به وقوع پیوست که در یکی از آنها واژگونی موتور سیکلت 2 مصدوم و در دیگری برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه نیسان 2 مصدوم برجای گذاشته بود.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان آذربایجان شرقی همچنین اظهار نمود که در حادثه دیگری که در کیلومتر 2 جاده اهر _  خییوو (مشکین شهر) بر اثر برخورد آردی و پژو به وقوع پیوسته بود، 4 نفر راهی بیمارستان شدند.

وی هم چنین به واژگونی یک دستگاه مینی بوس در کیلومتر 12 جاده شبستر صوفیان طی هفته گذشته نیز اشاره کرد و از مصدوم شدن 6 نفر نیز در این حادثه خبر داد.

بزرگراه تبریز اهر نیز سال هاست به دلیل عدم اختصاص اعتبارات لازم از سوی حکومت مرکزگرای ایران ناتمام مانده است. این امر تاکنون اعتراضات فراوانی در پی داشته است.

 محمد اشرف نیا، معاون استاندار آcربایجان شرقی 6 شهریور سال 91 در گفتگو با خبرنگاران درباره احداث این بزرگراه اعلام کرده بود: " بزرگراه اهر- تبریز از پروژه هایی است که جدیدا مصوب شده که بخشی از پروژه در گردنه گویجه بئل احداث و تکمیل شده است... کارهای اجرایی این پروژه هم از طرف تبریز و هم از طرف اهر شروع شده است." وی وعده پایان این پروژه را تا پایان سال 91 اعلام کرده بود.

این وعده پوچ در مرداد ماه سال جاری نیز از سوی مدیر کل راه و شهرسازی آزربایجان شرقی تکرار شده بود. اروجعلی زاده بعدازظهر روز پنج شنبه 21 مرداد ماه سال 92 در کارگروه زیربنایی اهر در باره تکمیل بزرگراه اهر-تبریز گفته بود: "امسال برای این بزرگراه 53 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که 82 درصد آن جذب شده است." وی نیز از تکمیل این پروژه حیاتی تا پایان شهریور ماه خبر داده بود.

اما این بزرگراه تاکنون به اتمام نرسیده و هر هفته تصادفات وحشتناکی در این "جاده مرگ" روی می دهد.

مهمترین دلیل عدم تکمیل این جاده نیز عدم تخصیص اعتبار مناسب از سوی حکومت مرکزی است. رژیم اسلامی ایران از تخصیص اعتبارات عمرانی مناسب برای آذربایجان جنوبی خودداری می کند. این امر به دلیل سیاست های مرکز گرا و ضد آذربایجانی رژیم اسلامی صورت می گیرد.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read