آخرین خبرها

دادستان تبریز: شهرداری مقصر اصلی مرگ دختر جوان است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 دادستان تبریز: شهرداری مقصر اصلی مرگ دختر جوان است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: طی هفته های گذشته انتشار خبری مبنی بر کشته شدن یک دختر جوان تبریزی به دلیل سقوط بلوک بتنی مربوط به شهرداری تبریز موجی از انتقادات را روانه مدیران و مقامات محلی نمود. شهرداری تبریز اما با گستاخی تمام ضمن سلب هر گونه مسئولیت در این رابطه، بی احتیاطی پدر این دختر را عامل اصلی این حادثه دلخراش عنوان نمود. اما نتایج تحقیقات کارشناسان رسمی دادگستری نشان داد که شهرداری تبریز مقصر اصلی این ماجرا می باشد.

به گزارش گوناز تی وی، سازمان ها و ارگان های محلی در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی بارها به دلیل بی مبالاتی و بی مسئولیتی خود جان شهروندان را به خطر انداخته اند. در یکی از این موارد، روز پنج شنبه 2 خرداد ساعت 3 عصر در خیابان شریعتی تبریز روبروی دانشکده پرستاری ریزش بلوک بتونی بر روی عابران پیاده موجب مرگ یک دختر جوان و زخمی شدن شدید پدر وی گردید.

این بلوک بتنی به دلیل بدهی پدر این دختر جوان به شهرداری و پلمپ مغازه آرایشی وی در جلوی در آن قرار گرفته بود. پس از این حادثه شهرداری تبریز بی احتیاطی خانواده این دختر و شخص پدر وی را مقصر حادثه عنوان نمود!

اما بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی نشان می دهد که مقصر قطعی و 100 درصد این حادثه، شهرداری تبریز است.

موسی خلیل‌اللهی دادستان تبریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کر: " با توجه به حساسیت این موضوع برای افکار عمومی لزوم تحقیقات کارشناسی دقیق و بررسی‌های بیشتر در مورد این حادثه احساس می‌شد که همین موضوع سبب طولانی شدن زمان اعلام نظر نهایی از سوی ما شد." وی افزود: "با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی مقصر قطعی و 100 درصد این حادثه، شهرداری تبریز است." خلیل‌اللهی تصریح کرد: "همچنین تحقیقات در مورد جزئیات این حادثه  در دست بررسی است تا به طور دقیق‌تری مشخص شود."

براساس این گزارش، در این بین عضو شورای شهر تبریز که به‌عنوان نماینده ویژه شهردار تبریز در پیگیری این حادثه تعیین شده است، گفت: "پدر این دختر جوان هنوز در بیمارستان بستری است." بهروز خاماچی افزود: "میزان وخامت حال وی تا حدی بالاست که پزشکان مانع اطلاع او از خبر مرگ دخترش شده‌اند و تا زمانی که ابراهیم اکبری پدر مهناز اکبری از بیمارستان مرخص نشده، نمی‌توان پیگیر این شکایت بود". وی اظهار کرد: "در ملاقاتی که همراه شهردار و رئیس شورای شهر از پدر این دختر جوان در بیمارستان  داشتیم ، شهردار تبریز تمام هزینه‌های مداوای وی را متقبل شد"

پیشتر نیز هریسی‌نژاد، مشاور حقوقی شورای شهر تبریز با صراحت از غیرقانونی بودن نصب این بلوک‌ها در سطح شهر خبر داده و گفته بود: "از یک سال قبل با دستور صریح دادستان به شهرداری، این بلوک‌های بتنی برای پلمب واحدها نه تنها جرم شناخته شده بلکه باید با آن برخورد قانونی هم صورت گیرد."

هریسی‌نژاد تصریح کرد: "آن زمان علیرضا نوین شهردار سابق تبریز این حکم را به شهرداری تمام مناطق نیز ابلاغ کرده بود که این بلوک‌ها غیرقانونی است ولی متاسفانه به این موضوع بی‌توجهی شده است."

این در حالی است که مرتضی آبدار قائم مقام شهردار تبریز هم با این توجیه که شهرداری برای گرفتن طلب خود از شهروندان چاره دیگری جز متوسل شدن به روش‌هایی مثل بلوک‌گذاری ندارد، گفت:" شهرداری 16 هزار پرونده مربوط به ماده صد دارد و این پول‌ها و بدهی‌های ما در دست شهروندان است."

آبدار با اشاره به اینکه باید راهکار دیگری برای موضوع این طلب‌ها پیدا کنیم، تصریح کرد: "در جلسه مدیران، آقای شهردار صریحا گفت جاسازی این بلوک‌ها اشتباه است و از این به بعد در هیچ نقطه‌ای از شهر از آنها استفاده نشود و نسبت به جمع‌آوری بلوک‌های مانده هم اقدام شود."

علی شیاری عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تبریز هم در واکنش به این اظهار نظر با بیان اینکه شهرداری حق ندارد با این شیوه‌ها طلب خود را از شهروندان وصول کند، گفت: "شهرداری حتی اگر 600 میلیارد هم از شهروندان طلب داشته باشد باز هم دلیل نمی‌شود که بدهی خود اینطور طلب کنیم. به حرف شورا که توجهی نمی‌کنید حداقل به حکم دادستان احترام بگذارید."

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read