آخرین خبرها

لطیف حسنی به دلیل وخامت اوضاع جسمانی ناشی از اعتصاب غذا به بهداری زندان انتقال یافت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
لطیف حسنی به دلیل وخامت اوضاع جسمانی ناشی از اعتصاب غذا به بهداری زندان انتقال یافت

Gunaz.tv

گوناز تی وی: لطیف حسنی از فعالین دربند آذربایجانی در بیست و پنجمین روز اعتصاب غذای خود به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

به گزارش گوناز تی وی، این فعال مدنی روز چهارشنبه 21 خرداد ماه به دلیل افت شدید فشار خون و سردرد  و نیز ناراحتی های گوارشی به بهداری زندان تبریز منتقل شد. خانواده وی که اخیرا با وی دیدار نموده بودند، از وخامت اوضاع جسمانی لطیف حسنی خبر داده بودند.

 لطیف حسنی روز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه،  در حمایت از اعتصاب غذای آیت (یوروش)مهرعلی بیگلو و در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی از سوی نهادهای امنیتی اقدام به اعتصاب غذا نمود. آیت مهرعلی بیگلو در روزهای گذشته به اعتصاب غذای خود پایان داد اما لطیف حسنی اعلام کرده تا زمان انتقال خود و دیگر فعالین دربند مدنی به شهر محل سکونت خود به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است لطیف حسنی در حال گذراندن دوران محکومیت 9 سال حبس تعزیری خود در زندان مرکزی تبریز می باشد. شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، لطیف حسنی، آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر، محمود فضلی و بهبود قلیزاده را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به 8 سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام به 1 سال حبس تعزیری و مجموعاً به 9 سال حبس تعزیری محکوم نمود. این حکم در دادگاه تجدید نظر و نیز دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

گوناز تی وی

R.C

اخبار منتخب

Most Read