آخرین خبرها

مسئولان وزارت آموزش و پرورش تجاوز به دانش آموزان در مدارس ایران را طبیعی دانستند!!!

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 مسئولان وزارت آموزش و پرورش تجاوز به دانش آموزان در مدارس ایران را طبیعی دانستند!!!

Gunaz.tv

گوناز تی وی: چند روزی بیشتر از انتشار خبر تجاوز یک ناظم به چند دانش آموز در مدرسه ای در تهران نمی گذرد که یک تجاوز دیگر این چنینی نیز به وقوع پیوسته است. چندین مقام وزارت آموزش و پروش با تایید این دو تجاوز سعی در توجیه این اتفاق کرده و آن را طبیعی قلمداد نموده است.

به گزارش گوناز تی وی؛ حميدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگاران خبر تجاوز ناظم يک دبستان در تهران به چند دانش‌آموز و همچنين وجود پرونده تجاوز در يکی ديگر از مدارس را هم تایيد کرده است. معاون وزير آموزش و پرورش در این باره گفته است: وجود " هر دو پرونده را تأیید می‌کنم و گزارش آنها به من رسیده است. به هر حال ما 12‌ میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در کشور داریم. شنیدن خبرهای مربوط به اتفاقات این‌چنینی، هر انسان آزاده‌ای را در هر جای دنیا ناراحت می‌کند و لازم هم نیست حتما مسلمان باشد چنین موضوعاتی واقعا دردناک و اتفاق واقعا شنیعی است. نکته بعدی این است که بشر است دیگر. نمی‌خواهم بگویم که بشر جایزالخطاست ولی در زمان معصوم هم خطا وجود داشته است. ما الان قانون و شرایط احراز این موضوع را داریم که محکم است. الان هم اداره آموزش‌ و پرورش شهر تهران با اینکه یکی دو مورد اتفاق این‌چنینی افتاده، در این‌باره مدعی است. ما معتقدیم باید با هر کسی که در این حادثه نقش داشته، به‌شدت برخورد شود. " وی با خودداری از انتشار نام مدرسه هایی که این تجاوزها در آن اتفاق افتاده است از رسانه ها به دلیل انتشار این خبر انتقاد کرده و گفت: " حس من این است که رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است. ببینید، یک موقع هست همین یکی دو مورد که مثلا الان در تهران داریم در یک شهر شده 20 یا 30 مورد، در این صورت من حرف شما را قبول دارم ولی در تهران بزرگ در طول یک سال، یکی دو مورد اتفاق افتاده و این قابل رسانه‌ای کردن نیست."

این مقام مسئول سعی در توجیه و طبیعی قلمداد نمودن این عمل زشت داشته و بیان می دارد:" به‌ هر حال من این موضوع را به‌ عنوان یک پدیده اجتماعی نمی‌بینم و آن را یک پدیده موردی می‌دانم. با اینکه مثلا در کشورهای غربی اتفاقات این‌چنینی، خیلی بیشتر از ایران است، باز هم فضای روانی برای آن راه نمی‌اندازند و بیشتر مراقبت می‌کنند." روزنامه شهروند با انتشار این سخنان يادآوری کرده است که "پدر يکی از بچه‌هايی که معاون مدرسه او را آزار داده در مصاحبه‌ای با انجمن حمايت از حقوق کودکان گفته که حراست کل آموزش و پرورش به او گفته اين موضوع را لازم نيست پيگيری کند و چنين اتفاق‌هايی در آموزش و پرورش می‌افتد." حميدرضا کفاش اما در واکنش به تلاش حراست آموزش و پرورش برای پنهانکاری درباره اين پرونده تجاوز، گفته است:" منظور کسی که در حراست بوده و این حرف را زده، این بوده که این موضوع را رسانه‌ای نکند، نه چیز دیگری. معلوم است، ما ایرانی‌ایم و دوست نداریم وقتی یکی دو اتفاق این‌چنینی در تهران می‌افتد، در رسانه‌های خارجی پخش شود. در حالی ‌که در کشورهای غربی روزی 5 مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود. به هر حال کشور ما کشوری اسلامی است و به همین دلیل هم هست که چنین اتفاقاتی در ایران کم است. وقتی بعضی اشکالات ما را شبکه‌های خارجی پخش می‌کنند، غیرت ملی ما کجا رفته است؟ وقتی برای خانواده‌ای مشکلی پیش می‌آید، دوست ندارند در رسانه‌ها مطرح شود ولی دوست دارد یک فرد محرم با او صحبت کند و تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده، او را یاری کند. رسانه‌ای کردن پدیده‌های منفی نه در کشور ما که در همه کشورهای دنیا پسندیده نیست ولی آسیب‌شناسی چرا. " سخنان این مقام مسئول به خوبی نشانگر این است که وزارت آموزش و پرورش نه تنها اینکه قصد پذیرفتن مسئولیت این اتفاق زننده را ندارد بلکه تلاش می کند با پنهان کاری و عدم انتشار خبر در رسانه ها مساله را به میل خود ختم کرده و آن را طبیعی قلمداد نمایند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read