آخرین خبرها

بیکاری جوانان در قوشاچای به شدت فراگیر شده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بیکاری جوانان در قوشاچای به شدت فراگیر شده است

Gunaz.tv

 

گوناز تی وی:در پی سیاست های ضدآذربایجانی رژیم مرکزگرای ایران،جوانان ساکن در شهرهای آذربایجان جنوبی با معضل بزرگی به نام بیکاری مواجه هستند که در کنار افزایش ناهنجاری های اجتماعی ،یکی از بزرگترین عوامل افزایش مهاجرت به شهرهای مرکزی و فارس نشین ایران می باشد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از زرین خبر،بسیاری از جوانان قوشاچای(میاندواب) به دلیل نداشتن شغل معین به مشاغل کاذب روی آورده و برخی افراد نیز شغل‌های کاذب را پیشه خود کرده‌اند، برخی از افراد جامعه نیز در مکان‌هایی که برای کارگران فصلی در نظر گرفته شده است حضور یافته و منتظر می‌شوند تا کسی پیدا شود و کاری داشته باشد تا بتوانند، انجام دهند.

سیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز به دنبال شغل مناسب بوده و به این جمع بیکار جامعه پیوسته‌اند و به نظر می‌رسد موشوع تحصیلات عالی نیز اهمیت چندانی در اشتغال جوانان آذربایجان ندارد.

یک شهروند اهل قوشاچای در گفت‌و‌گو با خبرنگار آژانس خبری زرین با بیان اینکه دو فرزندش در دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود:"هر دو فرزندم بیکار هستند و خرج تحصیلشان به عهده پدر خانواده است".

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی مردم زیاد است، افزود:"در برخی مواقع واقعا سرخورده می‌شوم که آینده فرزندانم چه می‌شود".

این شهروند با بیان اینکه در محل زندگی ما حداقل 10 جوان بیکار است، گفت:" جوانان به دلیل نداشتن شغل به ناهنجاری دچار می‌شوند".

 یک شهروند دیگر نیز با بیان اینکه چهار سال است فارغ‌التحصیل شده‌ام، افزود:"هنوز شغلی پیدا نکرده‌ام، الان راضی هستم آبدارچی شوم، اما آنهم پیدا نمی‌شود".

وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ جوانان امروز نداشتن شغل است، اظهار کرد" والدینی که برای فرزندان خود ذخیره مادی داشته باشند، حداقل می‌توانند شغلی برای آنها دست و پا کنند، اما والدینی که درآمد مناسبی ندارند،چه کمکی می‌توانند به فرزندان خود داشته باشند ؟ ".

باید گفت که بیکاری یکی از مهمترین مشکلات جوانان در قوشاچای و استان آذربایجان غربی است ولازم است مسئولین امر هرچه سریعتر چاره ای اندیشیده و این معضل را رفع کنند.

با این حال سرمایه گذاری های گسترده رژیم اسلامی ایران در توسعه نظامی-اتمی در کنار اتخاذ سیاست های ناعادلانه و مرکز گرا به علاوه وجود فساد بالای اقتصادی در بین سران آن باعث شده تا پایه ها و زیر ساخت های اقتصادی رژیم به لرزه بیافتد و یکی از جلوه های ناکارآمدی اقتصادی رژیم میزان بالای بیکاری در آن می باشد که خود بوجود آورنده معضلات و پیامدهی اجتماعی بی شماری شده است. در این بین میزان بالای فارغ التحصیلان بیکار نیز باعث شده تا حتی مسئولان دست نشانده نیز درباره آن هشدار دهند.  

لازم به ذکر است وجود بیکاران فارغ التحصیل به دلیل سیاست های ضد آذربایجانی رژیم اسلامی ایران، در آذربایجان جنوبی تبدیل به یک معضل بزرگ شده است.

به عنوان نمونه رییس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این باره گفته: "بیش از 30 درصد فارغ التحصیلان جدید رشته دامپزشکی در استان فاقد شغل و درآمد مناسب هستند."

 سید رضا ثقلینی ظهر روز دوشنبه 25 فروردین ماه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فارغ التحصیلان دامپزشکی به کمک و حمایت دستگاه های اجرایی بخصوص سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل وابسته آن در استان ها نیاز دارد، اظهار داشت: "ساماندهی فارغ التحصیلان دامپزشکی به کمک و حمایت دستگاههای اجرایی نیاز دارد."

همچنین  استاندار آذربایجان غربی نیز از وجود بیش از 117 هزار فارغ التحصیل در استان خبر داده است.

قربانعلی سعادت عصر روز یکشنبه 4 خردد ماه در آيين توديع و معارفه مديران كل پيشين و جديد دفتر استاندار اظهارداشت: "اگر بيكاران هر شهرستان را بصورت مجزا احصاء و براي اشتغال زايي آنها برنامه ريزي كنيم، راحت تر مي توانيم در راستاي رفع مشكل بيكاري در استان گام برداريم."

گفتنی است این آمار (اگرچه به نوبه خود بسیار بالا و به عبارت دیگر وحشتناک است) بسیار کمتر از میزان بیکاران واقعی می باشد؛ چرا که رژیم اسلامی ایران همواره قصد داشته تا با ارائه آمار نادرست، میزان بیکاران را بسیار کمتر از میزان واقعی آن نشان دهد.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read