آخرین خبرها

تعطیلی کارخانه واکسن سازی سویوق بولاغ و بیکاری صدها کارگر در آذربایجان جنوبی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 تعطیلی کارخانه واکسن سازی سویوق بولاغ و بیکاری صدها کارگر در آذربایجان جنوبی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: با رکود بیش از پیش اقتصاد ایران و همچنین شدت گرفتن سیاستهای تبعیض آمیز علیه آذربایجان جنوبی، هر روز شاهد تعطیلی اندک کارخانه های موجود در این منطقه و بیکاری کارگران هستیم. پس از تعطیلی کارخانه ذوب آهن اردبیل و بیکار شدن حدود 300 نفر امروز کارخانه دیگری در غرب آذربایجان جنوبی تعطیل شد.

به گزارش گوناز تی وی؛ امروز شنبه 17 خرداد کارخانه واکسن سازی سویوق بولاغ(مهاباد) در غرب آذربایجان جنوبی تعطیل و صدها کارگر آن بیکار شدند.

فرماندار سویوق بولاغ در این زمینه گفت: "علت تعطیلی کارخانه واکسن سازی مشخص نیست و مسئولین مربوطه نیز هیچ گونه اطلاعاتی در این راستا ارایه نمی‌دهند."

درویش در گفت‌وگو با خبرنگاران ، خاطرنشان کرد: "کارخانه واکسن سازی ظرفیت تولید سالانه 100 میلیون دوز واکسن تب برفکی دارد. با تولید این مقدار واکسن نیاز بازارهای داخلی و خارجی تامین می‌شود. "

فرماندار سویوق بولاغ تاکید کرد: "چندین بار از مسئولین مربوطه و سرمایه‌گذاران این طرح خواسته شده تا اقدامات لازم را جهت شروع فعالیت دوباره این واحد تولیدی انجام دهند. متاسفانه این مسئولین هیچ‌گونه اقداماتی برای آغاز فعالیت دوبار این کارخانه انجام نداده‌اند و همکاری لازم را با فرمانداری این شهرستان ندارند."

وی خاطرنشان کرد: شروع فعالیت دوباره این کارخانه زمینه اشتغال 120 نفر را فراهم می‌کند.

کارخانه واکسن‌سازی سویوق بولاغ که قادر است سالانه بیش از 100 میلیون دوز واکسن تب برفکی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند،20 تیر سال 1390 با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری وقت به بهره برداری رسید.

برخی منابع محلی دلیل تعطیلی این کارخانه را عدم فروش محصولات آن در بازار جهانی ذکر کرده‌اند.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read