آخرین خبرها

مسکن مهر هریس کوچکترین امکانات سکونت را ندارد+گزارش تصویری

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 مسکن مهر هریس کوچکترین امکانات سکونت را ندارد+گزارش تصویری

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حکومت ایران با جنجال تبلیغاتی در دوران احمدی نژاد پروژه ای با عنوان مسکن مهر را آغاز نمود و با صرف بودجه ای کلان و همچنین اخذ مبالغ هنگفت از مردم آنان را در آرزوی خانه دار شدن در نیمه راه گذاشت. این پروژه که هم اکنون کاملا شکست خورده است خود تبدیل به معضلی شده و که گریبانگیر مردم شده است. مسکن مهر شهرستان هریس مانند دیگر نقاط آذربایجان کوچکترین امکانات زندگی را ندارد به طوری که مناطق عشایری این شهرستان از لحاظ امکانات بهتر از مسکن مهر است.

به گزارش گوناز تی وی؛ بر اساس گزارشهای منتشره در سایتهای خبری داخلی یکی از پروژه‌های مسکن مهر هریس که می‌توان گفت در مرکز شهر قرار دارد با 48 واحد از 5 تا 6 سال قبل کلنگ‌زنی شد و صاحبان آن به ناچار آن را تحویل گرفته و در آن ساکن هستند.

مسکنی که کوچک‌ترین امکانات سکونت نه تنها شهری بلکه روستایی و عشایری را هم ندارد از وسایل گرمایشی تا آب، برق و گاز همه و همه حرف‌های فراوانی برای گفتن در مورد آنها می‌توان داشت.

این مجتمع قابل سکونت نبوده و شاید بیشتر شبیه سکونتگاه‌ها و خرابه‌های ساختمانی می‌باشد که به راحتی می‌توان ترک‌های دیوارها را در آن مشاهده کرد محوطه این مجتمع با وجود اینکه کودکان خردسال در آن در حال بازی کردن هستند آماده‌سازی نشده و ساکنان برای دادن حداقل تمیزی مقطعی به آن اقدام به خرید سنگریزه‌های درشت کرده و به اصطلاح آن را محوطه‌سازی کرده‌اند.

یکی از ساکنان مسکن مهر در هریس در گفتگو با خبرنگاران بیان می دارد: علاوه بر هزینه‌ای که برای ثبت نام و تحویل واحد پرداخت کرده‌ام بیش از 150 میلیون ریال نیز بعد از ساکن شدن در آپارتمان به دلیل عدم رعایت اصول لازم از جمله لوله کشی آب و فاضلاب، تعمیرات داخلی سرویس‌های بهداشتی و غیره هزینه کرده‌ام در حالی که تنها منبع درآمد من بافت سالانه یک تخته فرش به ارزش 60 میلیون ریال است.

وی با یادآوری نواقصات این سکونتگاه‌ها می‌گوید: فاضلاب تمام طبقات بالا به طبقه پایین خود نشت می‌کند بطوری که در پارکینگ دریاچه آب تشکیل شده و آسایش را از ساکنان سلب کرده است.

وی در کمال تعجب محوطه‌ای را در وسط آپارتمان نشان می‌دهد و می‌گوید اینجا هم قرار است آسانسور این مجتمع باشد آسانسوری که فقط نماد آن تعبیه شده و خبری از حتی اصول اولیه ایمنی در محل آن رعایت نشده تا دل خوش به امکان احداث آن باشیم چرا که بسیاری از تجهیزات از جمله کنترل‌ها و انشعابات برق در محل آسانسور تعبیه شده است.

این شهروند هریسی با اشاره به اصول اولیه ساختمان سازی از جمله نداشتن دودکش بخاری‌ها، روبه‌رو بودن وردودی‌های آپارتمان‌ها، عدم استحکام مصالح استفاده شده و حتی عدم رعایت متراژ فاصله افقی طبقات گفت: معلوم نیست این مجتمع مهندس ناظر داشته یا همین طوری یک شبه ساخته و تحویل داده‌اند.

براساس اعلام شورای حل اختلاف این پروژه با وجود 82 درصد پیشرفت فیزیکی و بدون حصول نتیجه در تحقق قرارداد از سوی پیمانکار به ساکنان تحویل داده شده و نواقصات آن نیز به ریز با درصدهای آن مشخص شده اما با این حال مواردی نظیر درب‌ها و چارچوب، سیم کشی، نصب کلید و پریز، نماسازی و بندکشی، کف سازی، تهیه و نصب سرویس‌های بهداشتی، کاشی و سرامیک کاری سرویس‌ها، محوطه‌سازی و ... با درصدهای بسیاری پایین از نظر پیشرفت ارزیابی و نتیجه آن اعلام شد است.

 

گوناز تی وی

 

اخبار منتخب

Most Read