آخرین خبرها

مصباح یزدی روحانی را به وابستگی به انگلستان متهم کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 مصباح یزدی روحانی را به وابستگی به انگلستان متهم کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: سران حکومت ایران با توافق بر روی روحانی و روی کارآمدن وی جهت نشان دادن چهره ای نرمتر از نظام جمهوری اسلامی ایران سعی در فریب افکار عمومی داشته است. این امر از طرف دیگر نگرانی نیروهای سپاه و افراد وابسته به بیت رهبری را برانگیخته است به طوری که این روزها شاهد حمله برخی صاحب نفوذان به روحانی هستیم. در جدیدترین مورد مصباح یزدی روحانی را وابسته به انگلستان دانسته است.

به گزارش گوناز تی وی؛ محمدتقی مصباح یزدی ، طی سخنانی شدیداللحن، با آدرس مشخصی که می دهد، روحانی را به باد شدیدترین حملات گرفته است. وی گفته است: "برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟"

این سخنان، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی بیان شده است. وی با بیان این‌که بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، گفته بود: "عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه قصه آخرت را می خورند" مصباح یزدی در ادامه گفت: "امام هنوز در پاریس بودند که مهندس بازرگان که یک شخصیت اسلامی و مورد احترام تلقی می‌شد، از سر دلسوزی و خیرخواهی به امام پیشنهاد کرد که اختلافات با شاه را تمام کنند، چرا که نمی‌توان با شاه و ارتشی که دارد، مقابله کرد و این مقابله وضع را بدتر می‌کند و البته امام، پس از سخنان وی، شاه را رفتنی دانسته و ارتش را برادران خود خطاب کردند که بعد از رفتن شاه به جمهوری اسلامی می‌پیوندند." مصباح همچنین گفت: "دشمنان حتی برای لباس‌های افراد نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند، به‌گونه‌ای که وقتی فردی می‌خواهد لباس مناسب و اسلامی تهیه کند، آن را در بازار نمی‌یابد."

وی افزود: "تقریبا همه مسئولین ما در دوره‌های مختلف در ته دلشان باور نداشتند که بتوان حریف آمریکا شد و معتقدند که ایران در علم، تکنولوژی، صنعت و نظایر اینها به آمریکا نیازمند است و چاره‌ای جز رابطه با آمریکا وجود ندارد و البته این رابطه، هزینه‌ای هم دارد که طبیعتا باید پرداخت شود. یعنی از یک طرف عامل فکری و از طرف دیگر عامل روانی که راحت‌طلبی و رفاه‌طلبی است سبب شده تا این افراد، رابطه با آمریکا را مصلحت بدانند!"

مصباح یزدی با اشاره به هشدار خمینی در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت:" برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود." این عضو مجلس خبرگان افزود: "این‌که عده‌ای بگویند دولت وظیفه‌ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام است. مگر امام برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟ مگر این همه شهید برای شکم و تحریم جان خود را فدا کردند؟ مگر نه این است که همه شهدا در وصیت نامه هایشان، اسلام و پیروی از امام را گوشزد کرده‌اند؟"

وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: "آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟"

وی با بیان این‌که والله برخی از بچه‌های خردسال از سیاست‌مداران غرب‌زده بیشتر می‌فهمند، اظهار داشت: "مردم متوجه می‌شوند که دشمن در برابر وادادگی مسئولین، جلوتر آمده و پرروتر می‌شود، اما برخی از مسئولین هنوز نفهمیده‌اند."

مصباح یزدی در پایان اظهار داشت: "باید شعارهای دین و انقلاب را بیشتر درک کنیم و بدانیم فرهنگ، نه رقص‌های محلی و لهجه‌ها و گویش‌ها، نه اسلام آمریکایی، نه اسلام سازش و نه اسلام دیپلماتیک، بلکه اسلام انقلابی است."

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read