آخرین خبرها

یک نماینده مجلس: ورود آقازاده ها به حوزه نفت موجب فساد شده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یک نماینده مجلس: ورود آقازاده ها به حوزه نفت موجب فساد شده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: هر روز که از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران میگذرد بیشتر شاهد اخباری مبنی بر فساد مالی در دستگاه حکومت هستیم. افراد و نهادهای وابسته به حکومت با استفاده از رانتهای مختلف سود سرشاری را از آن خود کرده و بیت المال متعلق به مردم را به جیب خود می زنند. این در حالی است که 75 درصد از مردم جغرافیای موسوم به ایران در زیر خط فقر بوده و از تهیه نیازهای اولیه خود عاجزند. این فساد مالی گسترده به جایی رسیده است که حتی صدای برخی از مسئولان حکومتی را نیز درآورده است. پس از اینکه توکلی نماینده تهران فساد مالی را در حکومت ایران سیستماتیک قلمداد کرد به تازگی نماینده دیگری از ورود آقازاده ها به حوزه نفت و فساد مالی گسترده آنان خبر داد.

به گزارش گوناز تی وی؛ بهرام بیرانوند در نشست علنی امروز ( سه شنبه ۳۰اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی افزود: "در تاریخ یکم آبان 92 سوالی از وزیر دادگستری در خصوص  نقش یقه سفیدها در مفاسد کلان اقتصادی مطرح کردیم؛ این سوال درباره افرادی بود که همیشه از رسیدگی به پرونده های قضایی مصون ماندند." وی باتاکید بر اینکه  عده ای از مفسدان اقتصادی محاکمه و گرفتار شدند اما یقه سفیدها همچنان مانده اند، ادامه داد: "اکنون دارایی های به امانت گذاشته مردم نزد بانکها، به دست عده ای افراد است که با وجود آنکه برخی از این ها دنبال تولید هستند اما برخی دیگر به دنبال این کار نمی‌روند؛ اکنون یک میلیون جوان منتظر وام ازدواج هستند در حالیکه ما قادر به پرداخت این وام به آنها نیستیم." بیرانوند تاکید کرد: "متاسفانه ورود عده ای آقازاده در قراردادهای نفتی باعث ایجاد فساد شده است و طرف رشوه دهنده در اروپا محکوم شده است؛ رشوه دو سو دارد و اکنون ما مجبوریم اسم طرف ایرانی را رمزی عنوان کنیم؛ مگر وزارت نفت و قراردادهای نفتی متعلق به افراد یا شاباش اشخاص است." وی تاکید کرد: "ما شاهد برخی پرونده های دیگر از جمله پرونده بیمه ایران بودیم که یک عده ای محاکمه و محکوم شدند اما برخی آدم‌ها اسمشان ماند اگر از روز اول به این قضایا رسیدگی می‌شد امروزه شاهد بزرگ شدن فساد اقتصادی نبودیم." این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: "ما می‌خواهیم از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم متاسفانه مفسدان اقتصادی اعتماد عمومی را سلب می‌کنند و باعث شده مردم به نظام بدبین شوند در حالیکه ما این مردم را پایه کار نظام می‌کنیم متاسفانه مفسدان اقتصادی دل مسئولان را خالی می‌کنند و کاری می‌کنند تا مسئولان به دشمن امتیاز دهند." بیرانوند گفت: "وزیر دادگستری تنها ارتباطی است که ما می‌توانیم با قوه قضائیه داشته باشیم و خواست ملت را منتقل کنیم باید کمک کنیم فقرای ما زیر پای مفسدان اقتصادی له نشوند اگر این را بررسی و رسیدگی نکنیم مفسدان اقتصادی برای یافتن جایگاهی امن خود را به مناصب می‌رسانند."

این سخنان به خوبی نشان از نفوذ پنهان مقامات حکومتی در حوزه های درآمدزا است. مقامات حکومتی با استفاده از نفوذ خود خویشاوندان و نزدیکان خود را وارد معاملات نفتی کرده و با روشهای غیرقانونی اقدام به چپاول بیت المال می کنند. اختلاسهای شرام جزایری، فساد مالی بانک صادرات، فساد مالی در بیمه ایران، اختلاس 3 هزار میلیاردی، فساد مالی بابک زنجانی، فساد مالی 650 میلیون یورویی که دیروز افشا شد و صدها اختلاس دیگر همگی نشانگر آلوده شدن کلیت نظام اسلامی ایران به فساد مالی است.

گوناز تی وی

اخبار منتخب

Most Read