آخرین خبرها

هشدار نخست وزیر اسرائیل نسبت به تداوم فعالیت های اتمی ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 هشدار نخست وزیر اسرائیل نسبت به تداوم فعالیت های اتمی ایران

Gunaz.tv

گوناز تی وی:ایران به عنوان یکی از تهدیدهای جامعه جهانی محسوب میشود که همواره اولین اهداف خود را اسرائیل معرفی کرده است،تلاش های این کشور برای دستیابی به سلاح های اتمی تاکنون از طرف مقامات اسرائیلی بارها هشدار داده شده است و اسرائیل معتقد است که هرچه سریعتر باید جلوی فعالیت های اتمی ایران گرفته شود . 

 

به گزارش گوناز تی وی به نقل از رادیو اسرائیل،نخست وزیر اسرائیل در دیدار با وزیر دفاع ایالات متحده مجددا نسبت به تداوم فعالیت های اتمی رژیم اسلامی ایران هشدار داد و تاکید کرد که نباید گذاشت این رژیم به بمب هسته ای مجهز شود.

 چاک هیگل که در جریان سفر به منطقه با مقامات اسرائیلی نیز دیدار کرده، طی ملاقات با بنیامین نتانیاهو و پرزیدنت پرس تاکید کرد که آمریکا نخواهد گذاشت رژیم ایران بمب اتمی تولید کند

بر اساس گزارش ها، نتانیاهو روز جمعه با وزیر دفاع آمریکا در اورشلیم دیدار و در خصوص اوضاع خاورمیانه و به ویژه مسائل اتمی رژیم ایران و همچنین روند صلح اسرائیلی – فلسطینی بحث کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین در دیداری که با پرزیدنت شیمعون پرس داشت تاکید کرد که دولت آمریکا مصمم است به  نقش فعال خود برای پیشبرد صلح و آرامش در خاورمیانه ادامه دهد. او گفت:"دولت واشنگتن خود را نسبت به پیشبرد صلح و حفظ ثبات و امنیت کشورهای جهان، همچنان متعهد می دان"..

وزیر دفاع ایالات متحده دیداری نیز با ژنرال یعلون وزیر دفاع اسرائیل داشت و در یک کنفرانس رسانه ای مشترک تاکید کرد که هیچ نشانی در مورد ادعاها دائر بر فعالیت اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در ایالات متحده وجود ندارد.

با این حال ایهود باراک نخست وزیر و وزیر دفاع سابق اسرائیل روز جمعه 9-5-2014 طی کنفرانسی در واشنگتن گفته بود:" اگر آمریکا اراده کند می تواند تمام تاسیسات هسته ای ایران را یک شبه نابود کند". وی افزوده بود:"برنامه هسته ای ایران بزرگترین چالش امنیتی اسرائیل است. آمریکا با استفاده از قدرت خود می تواند ایران را از ساخت سلاح هسته ای بازدارد. اگر واشنگتن اراده کند، می تواند در کمتر از یک شب تمام تاسیسات هسته ای ایران را برای همیشه نابود سازد".

وی همچنین گفت:"نابودی سلاح اتمی ایران برای آمریکا از نابودی تاسیسات شیمیایی سوریه آسانتر خواهد بود". ایهود بارک، ضمن انتقاد از معاهده هسته ای بین ایران و 6 قدرت بزرگ جهان، تاکید کرد: "ایرانی ها فریب کارند و با امضای این قرارداد، راه پیبشرفت های هسته ای خود را با فریب کاری هموار ساختند. اما من با اطمینان به ایرانیان می گویم که این پیمان شما را به سوی مقاصد هسته ای تان نخواهد رساند بلکه برایتان خیلی مشکل ساز خواهد بود".

وی همچنین افزود: برنامه هسته ای ایران برنامه ای صلح آمیز نیست. هدف اصلی این برنامه از بین بردن اسرائیل است.

لازم به ذکر است حکومت ایران تاکنون صدها میلیارد دلار از بیت المال را هزینه ساخت بمب اتمی کرده است لکن تاکنون هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته است. این در حالی است که بسیاری از مردم ایران توانایی تهیه حتی نیازهای اولیه خود را نیز ندارند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read